Turvakiellossa olevan osoitteen tietoinen luovuttaminen.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mut jos sen auto näkyy täällä vielä kerran tai sen naama jossain, sitten mun on pakko.
Kuule, onko tämä nyt tositarina vai leikitteletkö vakavalla asialla? Ylläolevan mukaan sun OLISI PITÄNYT JO ottaa yhteyttä poliisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut jos sen auto näkyy täällä vielä kerran tai sen naama jossain, sitten mun on pakko.
Kuule, onko tämä nyt tositarina vai leikitteletkö vakavalla asialla? Ylläolevan mukaan sun OLISI PITÄNYT JO ottaa yhteyttä poliisin.
No kun en voi oikein todistaa mitään.
En usko, että se enää tulee. Ei se voi olla niin tyhmä.
Siis hullu mies on saanut selville sun osoitteen? Sun pitää kerätä todisteita varmastikin ja pohtia asia viranomaisten kanssa. En voisi itse enää asua asunnossani jos olisi epäily, että turvakieltoni olisi rikottu ja mies tietäisi olinpaikkani. Minullakin siis on tuo.
Otappa yhteys poliisiin ja ilmoita myöskin alkohoolisoituneelle velipuolellesi,mikä on homman nimi.
Turvakielto koskee vain viranomaisia, ei yksityisen sektorin yrityksiä. Turvakiellon myöntäessä maistraatti/nykyään digi- ja väestötietoviraston kuuluu selvittää sen rajaukset.
Ihan oikein on selostettu 32/32, joku ehtinyt jo alapeukuttaa
Missä osoitetietoni näkyvät turvakiellon myöntämisen jälkeen?
Turvakieltomerkintä koskee vain väestötietojärjestelmää, eikä se estä osoitetiedon näkymistä jossakin toisessa rekisterissä. Osoitetieto on ilmoitettava salaiseksi ainakin puhelinoperaattorille ja postille.
Jos osoitteesi ei muutu sen jälkeen, kun turvakielto on myönnetty, on mahdollista, että osoitetietosi on turvakieltomerkinnästä huolimatta eri yritysten rekistereissä. Turvakiellon myöntämisen jälkeen sinun on oltava hyvin tarkkana, ettet ilmoita osoitettasi eri yrityksille niin, että osoitetietosi päätyy jonkun yrityksen rekisteriin.
Viranomaisilla on turvakiellosta huolimatta oikeus saada osoitetietosi lakisääteisen tehtävän hoitamista varten.
Ehkä tämä on kaikki vaan mun mielikuvitusta, mutta turvatoimenpiteet on silti ihan hyvä olla olemassa.
Kuulin vaan jotain, että tule ulos, selvitetään tää juttu, mutta saattoi se kuulua jostain kauempaakin. Sitten kuului jotain kiroilua. Ei tullut mieleenkään, että liittyisi minuun, kun en ole mitään puhunut ja kun kukaan ei soittanut ovikelloa. Mitähän se olis mulle tehnyt? Mitä tuollaisten välien selvittely sitten pitää sisällään? Ehkä se kuului tuolta toisesta pihasta, ovat välillä aika äänekkäitä.
Tätä vaikeuttaa se, että mulla on ollut nuorempana sellaista muistinmenetystä, kun oli kai vähän traumaattisia kokemuksia just miesten takia, niin en ole varma, tiedänkö hänet jostain vai kuvittelenko vaan..
Nuo turvakiellot ovat ihan naurettavaa hifistelyä. Niinkuin jokaikisen sairaanhoitajan elämä on niin salaista että tarvitaan turvakiellot.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kuitenkin kaikista todennäköisintä, että tämä henkilö on nähnyt sinut jossain ja seurannut sinua kotiisi, kuin että joku olisi rikkonut turvakieltoa ja antanut hänelle osoitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Kuulin vaan jotain, että tule ulos, selvitetään tää juttu, mutta saattoi se kuulua jostain kauempaakin. Sitten kuului jotain kiroilua. Ei tullut mieleenkään, että liittyisi minuun, kun en ole mitään puhunut ja kun kukaan ei soittanut ovikelloa. Mitähän se olis mulle tehnyt? Mitä tuollaisten välien selvittely sitten pitää sisällään? Ehkä se kuului tuolta toisesta pihasta, ovat välillä aika äänekkäitä.
Ok, ehkä sinun kannattaisi kysyä turvakieltoasiasta mielenterveystoimistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kuitenkin kaikista todennäköisintä, että tämä henkilö on nähnyt sinut jossain ja seurannut sinua kotiisi, kuin että joku olisi rikkonut turvakieltoa ja antanut hänelle osoitteesi?
Ei olisi. Hän asuu aivan eri paikkakunnalla ja olisi kai tuo ajanut aivan perässä, jos olisi seurannut.
Tosin minä nyt olen niin hyväuskoinen ja kiltti, etten varmaan edes tajuaisi jos joku mun perässä ajelis..
Ihan vaan siitä syystä, että isäni ääni kuului puhelun taustalla! :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin keksitty juttu , jankuttaa tätä samaa useaan otteeseen.Ihan sama mitä neuvotte , keksii keksimistään , kun vika on korvien välissä.
No, onneksi entiset työkaverit tietää, jos mulle jotain käy.
Naapuri oli myös ilmeisesti nähnyt jonkun tyypin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä hän tiesi uuden paikkakunnan ja uuden sukunimen. Jo lapsille opetetaan, että jos ei ole järkevää sanottavaa, voi pitää suun kiinni.
En edes tunne koko ihmistä!