Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asepalveluksen välttää muuttamalla ulkomaille?

Vierailija
30.08.2020 |

Olen ennenki asunut ulkomailla nii ajattelin palata sinne. Osaan kieltä ja vois opiskella ja tehdä töitä jonkin aikaa ja sitten palata tänne ku oon 30v ja oon liian vanha armeijaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi välttää.

Vierailija
2/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luuseri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuota takavuosina moni yritti. Erityisesti Belgiaan paettiin, mutta koska ei jaksettu edes flaamia opetella, niin maitojunalla kotio.

Vierailija
4/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai onnistuu. Ei kai joku hölmö oikeasti luule että poliisi hakee ulkomailta armeijaan? 😂

Vierailija
5/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai onnistuu. Ei kai joku hölmö oikeasti luule että poliisi hakee ulkomailta armeijaan? 😂

Jollei ilmoittaudu ajallaan palvelukseen on sotilaskarkuri. Sotilakarkureita ei välttämättä etsitä kissojen ja koirien kanssa mutta 'kiinniotetaan tavattaessa'.

Tuskin voisit ainakaan EU-alueella liikkua kovin vapaasti. Vaikka passitarkastuksia ei olisikaan saatetaan esim. lentovarauksia seurata.

Ja joka tapauksessa olisit halveksuttava luuseri.

Vierailija
6/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun myöhemmin palattuasi työhaastattelussa jämäkkä vanhan liiton patu tivaa palvelusvuotta, palveluspaikkaa ja sotilasarvoa? Siinä olet sitten helisemässä.

m39

Vierailija
7/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain hanki vapautusta?

Vierailija
8/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun myöhemmin palattuasi työhaastattelussa jämäkkä vanhan liiton patu tivaa palvelusvuotta, palveluspaikkaa ja sotilasarvoa? Siinä olet sitten helisemässä.

m39

Olen ajatellut akateemista uraa joten ei heitä kiinnosta paskanvertaa olenko käynyt jonku armeijan 😂 Muutenki olisi kivaa palata sinne missä olen asunut lapsuuteni

Vierailija
9/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*ttu ku oon hyvässä kunnossa eikä ole allergioita tai astmaa tai yhtään mitää sairauksia. Ei varmastikaa anna.

Vierailija
10/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei ilmoittaudu ajallaan palvelukseen on sotilaskarkuri. Sotilakarkureita ei välttämättä etsitä kissojen ja koirien kanssa mutta 'kiinniotetaan tavattaessa'.

Tuskin voisit ainakaan EU-alueella liikkua kovin vapaasti. Vaikka passitarkastuksia ei olisikaan saatetaan esim. lentovarauksia seurata.

Ja joka tapauksessa olisit halveksuttava luuseri.

Höpöhöpö. Mun mies on muuttanut yhdestä EU-maasta toiseen 18-vuotiaana, siitä vielä jonkin ajan kuluttua kolmanteen. Kaikissa kolmessa maassa ollaan matkusteltu useita kertoja vuosien saatossa, eikä ikinä ole armeija kutsunut yhdessäkään niistä. Mies kohta 40. Kannattaa kommentoida sitten kun on omaa käytännön tietoa asiasta.

Vierailija
11/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin Suomen poliisi lähtee ulkomaille hakemaan ketään vaan tiedottavat muiden maiden poliisilaitoksia.

Vierailija
12/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttu ku oon hyvässä kunnossa eikä ole allergioita tai astmaa tai yhtään mitää sairauksia. Ei varmastikaa anna.

Kyllä sinulla varmaan sen verran vippaa päästä, että saat vapautuksen.

Vierailija
13/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi välttää. Ei kukaan sinua sieltä hae. Ja jos  joskus kotimaassa käydessäsi jäisit viranomaisten haaviin sattumalta, niin mitä sitten? Käyt vain sanomassa jossain aluetoimistossa, että et halua palvelukseen. Ei sinne ole pakko mennä. Tulevaisuutesi kannalta ei ole merkitystä, oletko käynyt armeijaa vai et. Siis viittaan tuohon, kun joku väitti, että työhaastattelussa sillä olisi jotain merkitystä. Ihan oikeasti, me armeijan käyneet kyllä sisimmässämme tiedämme, että ei sillä ole merkitystä. Eikä armeijan käymättömyys sinusta mitään luuseria tee, oikeasti elämässä on paljon tärkeämpää se, miten kohtelee muita ihmisiä ja se, että elää ihmisiksi.

Vierailija
14/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luovut Suomen kansalaisuudesta.

Vierailija
15/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen miespuolinen kansalainen ei saa alle kolmekymppisenä kunnon passia jos ei ole suorittanut asepalvelusta. 

Tosi juttu. 

Neuvostoliitossa oli aikanaan samanlainen systeemi, mutta siitä luovuttiin 1991. 

Vierailija
16/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat käyttäväsi huumeita ja että pienestäkin sanomisesta sinule tulee vastustamaton halu vahingoittaa muita.

Eivät vaivaa sinua enää sen jälkeen..

Vierailija
17/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selittää miten masentaa ja ahdistaa. Näillä saa helposti.

Vierailija
18/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen miespuolinen kansalainen ei saa alle kolmekymppisenä kunnon passia jos ei ole suorittanut asepalvelusta. 

Tosi juttu. 

Neuvostoliitossa oli aikanaan samanlainen systeemi, mutta siitä luovuttiin 1991. 

Mitä tarkoitat "kunnon passilla"?

Alle kolmekymppisellä pojallamme on aivan samanlainen passi kuin meillä muillakin.

Vierailija
19/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi juttu. 

Alle kolmekymppisellä pojallamme on aivan samanlainen passi kuin meillä muillakin.

Muistaakseni passin voimassaoloaika on tiettyyn ikävuoteen asti tyyliin 26, jolloin pitää muutama vuosi viettää passittomana, jos karkailee armeijaa. Sama koskee myös henkilökorttia.

Vierailija
20/36 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi juttu. 

Muistaakseni passin voimassaoloaika on tiettyyn ikävuoteen asti tyyliin 26, jolloin pitää muutama vuosi viettää passittomana, jos karkailee armeijaa. Sama koskee myös henkilökorttia.

Eikö muka ole laillista muuttaa ulkomaille eikä käydä armeijaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi