Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua huolettaa suuresti 16-vuotiaan tyttäreni seurustelu 5 vuotta vanhemman miehen kanssa.

Vierailija
30.08.2020 |

Mies on mukava ja hyväkäytöksinen, mutta ikäero tuntuu minusta hurjalta. Mitä motiiveja 21-vuotiaalla on tapailla teinityttöä?

Tyttäreni seurusteli vuosi sitten itseään kolme vuotta vanhemman pojan kanssa. Seurustelu kesti vuoden ja tyttäreni oli tuolloin 14-15 vuotias. Minusta hän oli silloin aivan liian nuori seurustelemaan. Nyt kun olisi jo mielestäni paremmin ikää seurusteluun, aiheuttaa tytär harmaita hiuksia valitsemalla niin kovin vanhan miehen, joka on kaiken kukkuraksi vielä ihan eri elämäntilanteessa. Tyttäreni on lukiossa ja mies amk:lla.

Mitä minun tulisi tehdä? Katsonko vain vierestä tilannetta, jossa kyllä tyttäreni vaikuttaa onnelliselta, mutta minusta tuntuu pahalta? Minkälaisia keinoja toimia minulla on?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sitä miestä. Ihan lottovoitto kenelle tahansa, että pääsee ihan säännöllisesti painamaan timmiä 16-vuotiasta. Älä vie tätä iloa siltä

Olin 17-vuotiaana kielikurssilla Itävallassa ja täysin järkyttynyt siitä, että 21-vuotias vanha mies tuijotti minua.

No suurin osa 16v-17v ei ajattele 21v mitenkään vanhoina. Ihan liian nuori minulle ainakin.

T.16v tyttö

16-vuotiaat tytöt ei kirjota noin 😂 21 on vanha paitsi viinan hakuu t oikeesti 16v

No olen ihan oikeasti 16v. Sinä olet katkera keski-ikäinen nainen.

Vierailija
62/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappaseksi trendaa nuorten keskuudessa. Ohimenevä ilmiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On onpa kauheeta. Ihan normaalia, anna jo olla. Ihan samaa itselläni sen ikäisenä, jäi hyvät muistot ensirakkaudesta, oltiin yli 5 vuotta yhdessä.

Vierailija
64/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole normaalia. 16-vuotias on ihan lapsi vielä, pahin murkkuikä vasta menossa! Ja 21-vuotias on jo nuori aikuinen, kyllä tuossa mielestäni on valtava ero. Itse olen 14-vuotiaana seurustellut 26-vuotiaan kanssa ja vasta itse aikuistuttuani olen tajunnut kuinka sairasta se oli. Minun äitini vielä hyväksyi sen, eli lapsen seksuaalisen hyväksikäytön. Ja sanomattakin selvää etten ole äitini kanssa enää missään tekemisissä. Nykyään minua kuvottaa ajatella tuota asiaa, ja todella toivon että ryhdyt toimenpiteisiin oman tyttäresi kohdalla sillä ei tuon ikäinen voi tietää omasta parastaan tuollaisessa asiassa! Tytöillä muutenkin tuntuu olevan kiire aikuistua, ja se todellakin kostautuu myöhemmässä elämässä esim. Traumoilla!

5 vuotta 16-vuotiaana on aivan eri asia kuin 12 vuotta 14-vuotiaana. En yhtään ihmettele, että sinulla on traumoja, äitisi oli todella vastuuton hyväksyessään "seurustelun".

Vierailija
65/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä alkoi menkat vasta 16v ja kasvoin vielä pituutta 4cm sen jälkeen kun täytin 16. Oli täysin normaalia. Mieli oli vasta siirtymässä lasten maailmasta aikuisuuteen. Tuntui järkyttävältä, kun aikuiset miehet heittivät sakkoliha-kommenttia, kuin olisin ollut vapaata riistaa hyväksikäytettäväksi.

Niin eli sinä olit kehityksessä jäljessä. Itsellä alkoi menkat 10v. Enkä ole kasvanut pituuttakaan enää 13-vuotiaasta.

Vierailija
66/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sitä miestä. Ihan lottovoitto kenelle tahansa, että pääsee ihan säännöllisesti painamaan timmiä 16-vuotiasta. Älä vie tätä iloa siltä

Jos on pedofiili niin onhan se lottovoitto.

Pyh. Ei pedoja kiinnosta 16-vuotiaat. Niillähän on jo lähes aikuisen vartalokin.

Vierailija
67/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin 16-vuotiaana seurustella 21-vuotiaan kanssa. Seuraavana vuonna kihloihin ja muutto yhteen. Nyt ollaan naimisissa ja yhteinen lapsi. Yhdessä ollaan oltu puolet elämästäni. :)

Vanhempani olivat aluksi huolissaan, mutta tavattuaan miehen kerran eivät enää huolehtineet.

Vierailija
68/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pedofiili niin onhan se lottovoitto.

Olen kyllä ihan samaa mieltä tämän kanssa, vaikka olen itse vasta 19v. Olin ihan pikkutyttö silloin ja lapsen näköinenkin, samoin kun nyt kun itse näen 16-vuotiaita, niin aina luulen eka heidän iäkseen 13-14v, mutta ei, 16-vuotiaat vaan ovat lapsia vielä, sekä henkisesti ja fyysisesti. Suojaikärajan pitäisi olla 18v.

Jos sinä näytit lapselta 16 vuotiaana, niin ei tarkoita sitä että kaikki näyttää. Toiset myös kehittyy henkisesti nopeammin.

Vaikka joku asia olisikin laillista niin ei se tarkoita, että se on oikein. Ajattele itsekin omilla aivoillasi.

Tarkoitatko sanoa, että jos joku ajattelee asiasta eri tavalla kuin sinä, hän ei ajattele omilla aivoillaan?

Vierailija
69/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat tytölle kondomipaketin ja sanot ettet halua vielä mummoksi 👍

Vierailija
70/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vain hyvä, että mies on amk:ssa? Toki ikäeroa on aika paljon tuon ikäisille, mutta nyt taitaa olla jo myöhäistä alkaa suitsimaan menoa.

Vierailija
71/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on seukannut jo neljä vuotta joten ikäero oli vain yksi vuosi. Älä stressaa

-Kareem

Vierailija
72/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on jo kokenut ikäisekseen. Muutama vuosi sinne tänne. Miehet on kehityksessä keskimäärin kolme vuotta jäljessä.

Huomaa, että tämä kirjoittaja ei ole vanhempi (kirjoittaja todennäköisesti mies) ja ei tunne ihmisen kehitys psykologiaa. 16-vuotias saattaa näyttää fyysisesti aikuiselta, mutta tuon ikäinen on vielä psykososiaaliset lapsi. Jos tuon ikäisen altistaa tai tuon ikäinen altistuu asioille, joita ei ole psyykkisesti valmis kohtaamaan tai käsittelemään saattaa vaurioittaa häntä pysyvästi

Väärin päätelty. Minulla on 16 vuotias tytär. 

Ihmiset vaan on erilaisia. Ei se seurustelu ole niin vakava asia.

Jotkut ihmiset saa niitä traumoja vaan joka asiasta. Jos sinulla on hyvä kumppani, niin minkä takia se altistaisi johonkin ihme vaurioihin? 

Ihan kuin kaikki miehet olisi jotain hyväksi käyttäjiä.

Vierailija
73/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolestuttaa tämä loputon trollailusi. Mitä oikein saat siitä?

Vierailija
74/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Huolehdi, että ehkäisy on kunnossa, vai oliko suurin juttu se kun mies amis.

Vierailija
75/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D hei se mies on 21 ja osaa kyllä ostaa kondominsa ihan itse

Vierailija
76/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin 16-vuotiaana 20-vuotiaan kanssa.

Nyt on oltu naimisissakin 45 vuotta. On lapsia ja lastenlapsia.

- Missä meni vikaan, kun edelleenkin olen ihan hullaantunut tähän vanhempaan mieheen.

Vierailija
77/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on laillista niin ei sille mitään voi jos molemmat sitä haluaa.

Vierailija
78/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D hei se mies on 21 ja osaa kyllä ostaa kondominsa ihan itse

Aloin seurustella 17-vuotiaana 21-vuotiaan miehen kanssa, ja ehdittiin edetä seksiin ja olin jo hankkinut pilleritkin, ennen kuin esittelin miehen kotona. Voitte kuvitella, kuinka kornia oli saada se pakollinen kondomipaketti siinä vaiheessa. Annoin sen sitten pikkusiskolleni, kun ei itsellä ollut käyttöä.

Vierailija
79/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Huolehdi, että ehkäisy on kunnossa, vai oliko suurin juttu se kun mies amis.

Amis ja amk ovat vähän eri opinahjoja.

Amkista valmistuvat sijoittuvat hyvin työelämään ja voivat päästä hyviin ansioihin. Ja hyvin ne amiksen putkimiehet ja lv-tyypitkin saattaa tienata, joten koulutuksen perusteella ei kannata ruveta äiti-ihmisen itkemään ja karsinoimaan vävyehdokkaita.

Äitien sekaantumisesta ei yleensä seuraa mitään hyvää, ellei ole semmoinen fiksumpi äiti, joka tukee nuortensa kasvua, elämää ja olemista sen sijaan, että alkaisi nuorten seurustelun alkumetreillä heittelemään kapuloita rattaisiin ja jumailemaan asioita siihen suuntaan, että nuori pari päättää muuttaa ulkomaille ja jäädä sinne kasvattamaan niitä sekaantuvan äiti-ihmisen hartaasti toivomia lapsenlapsia.

Vierailija
80/113 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä, että siihen seurustelukumppaniin kannattaa alusta asti suhtautua niin, että kyseessä saattaa olla loppuelämän kumppani. Väleistä ei välttämättä myöhemmin enää tule kovin lämpimät, jos aluksi lähinnä toivoo tyypin häipyvän kuvioista kokonaan ja myös näyttää sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi