Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhemmilla oikeus mennä aikuisen lapsen luo kylään koska tahansa?

Vierailija
30.08.2020 |

Ja onko vanhemmalla oikeus loukkaantua, jos lapsi ei ota vastaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole oikeus mennä milloin tahansa. Pitää sopia etukäteen kyläilystä.

Vierailija
2/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitää omata käytöstavat myös lastensa suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta mennä koska tahansa ja on oikeus loukkaantua jos ei oteta vastaan.

Vierailija
4/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole oikeus mennä milloin tahansa. Pitää sopia etukäteen kyläilystä.

Minunkin mielestä näin, mutta jotkut vanhemmat luulevat, että he saavat tulla ja mennä miten huvittaa.

Vierailija
5/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää sopia etukäteen. Eipä tulis mielenkään pamahtaa aikuisen tyttäreni kotiin milloin vaan.

6/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Asuin jossain vaiheessa vuokralla äitini omistamassa kaksiossa. Hän oli kerran käynyt omilla avaimillaan kotonani kyllässä naispuolisen ystävänsä kanssa, kun olin töissä. Olin kauhistunut, koska koti oli minun. 

Ilmoitin hänelle, että muutan pois, jos hän vielä tekee noin. Ei onneksi tehnyt.

Vierailija
7/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeutta mennä koska tahansa ja on oikeus loukkaantua jos ei oteta vastaan.

😅 Eli lopulta lapsen pitää siis ottaa vanhemmat kylään koska tahansa, jottei vanhemmat loukkaannu

Vierailija
8/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta, eikä ole oikeutta. Yksiselitteisesti.

Minun appivanhempani tulivat ilmoittamatta aamuvarhain tai pyhäpäivinä tms. vaikka ajoivat 200 kilsan päästä ja matkallakin pysähtyivät kuulemma kahvilla.

Ja sekään ei riittänyt, vaan meille tultuaan alkoivat heti penkoa paikkoja ja arvostella.

Nyt sitten itkevät kun emme "koskaan kutsu heitä". Juu, ei olla kutsuttu enää. En jaksa kuunnella sitä nalkutusta.

Vierailija
9/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Eli lopulta lapsen pitää siis ottaa vanhemmat kylään koska tahansa, jottei vanhemmat loukkaannu

Mielestäni ei ole oikeus loukkaantua.

Vierailija
10/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni muutama vuosi, että tämä meni anopille päähän. Ja ei, ovikellon soittaminen ei ole sama kuin etukäteen sopiminen.

Vierailija
11/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni muutama vuosi, että tämä meni anopille päähän. Ja ei, ovikellon soittaminen ei ole sama kuin etukäteen sopiminen.

Juuri tähän myös oma äitini vetoaa. ”Tulin vaan soittamaan ovikelloa, ei ole pakko avata.” Hei haloo, eikö olosi vaan järkevämpi sopia etukäteen?

Vierailija
12/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin ovikellosta patterin pois ja annoin porttikiellon isälkei asuntooni. Täysin rajaton tapaus. Ihan sama, loukkaantuuko. Mua on loukannut yli 30v.

Vierailija
13/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tähän myös oma äitini vetoaa. ”Tulin vaan soittamaan ovikelloa, ei ole pakko avata.” Hei haloo, eikö olosi vaan järkevämpi sopia etukäteen?

Tämähän on jonkinlaista provosointia. Tehdään asia näin, vaikka tiedetään ettei toinen tykkää. En ymmärrä miksi on niin vaikea sopia asioita etukäteen.

Oma äitini sanoo, että käy niin harvoin, ja silloin pitää olla oikeus tulla soittamaan ovikelloa. Noh, itse asiassa ei mielestäni ole mitään oikeutta. Hän tietää, että minulle olisi tärkeä sopia asioista etukäteen, mutta silti hön ei tee niin. Miksi hön ei halua kunnioittaa toiveitani? Voisiko joku kertoa? Tuntuuko toisen toiveiden kunnioittaminen jotenkin loukkaavalta?

Vierailija
14/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väliä jos loukkaantuu? Ei ne siihen luultavasti kuole. Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia tapoja ja sietämään pettymyksiä. Jokainen saa loukkaantua jos kokee tulleensa loukatuksi. Ei se kuitenkaa tarkoita sitä, että muiden pitäisi muuttaa toimintatapojaan heitä varten.

Vierailija
15/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei kestä, kun heillä ei ole enää valtaa aikuisiin lapsiinsa.

Vierailija
16/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aikuiset lapset saa tulla vanhempiensa luokse ilmoittamatta.

Vierailija
17/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyse myös siitä, että ennen oli yleisempää käydä ilmoittamatta kylässä (alueellisiakin eroja on/oli). Ja etenkin läheisten ihmisten kanssa ei olisi tullut mieleenkään sopia mitään. Vanhemmista tuntuu ihmeelliseltä ja töykeältä, jos nyt tällaisen arkisen asian kanssa pitää olla niin ”virallinen”. Toki heidän silti pitäisi kunnioittaa talonväen toiveita. Hoksaavaisimmat ymmärtävät, että tavat ovat muuttuneet.

Vierailija
18/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta. Toisaalta eipä ole niillä lapsillakaan oikeutta mennä lapsuudenkotiin koska tahansa, kyllä siihenkin suuntaan tulee etukäteen ilmoittaa ja kysyä, sopiiko vierailu. Turhan moni lapsi kuvittelee, että koska lapsuudenkodin avainta ei ole otettu pois, niin sitä kotia voi yhä käyttää kuin omaansa.

Vierailija
19/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole oikeus mennä kylään. Asun tarkoituksella eri kaupungissa ettei tarvitsisi nähdä vanhempia turhan usein. Itse asiassa toivon etteivät kyläilisi ollenkaan, minä käyn sitten kohteliaisuudesta pari kertaa vuodessa vanhemmilla.

Vierailija
20/38 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenikään mennä aikuisen lapseni kotiin ilmoittamatta ja olettaa heidän ensinnäkin olevan kotona ja toiseksi haluavan minut/meidät vierailulle. Yllättävää, että joku edes pohtii tällaista. Eikä aikuinen lapseni kyllä liioin tulisi koskaan meille ilman, että siitä on sovittu etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan