Pystyisitkö tekemään työtäsi, jos koko internet kaatuisi?
Itse editoin kuvia ja videoita työkseni ja ensimmmäinen haaste itselleni olisi se, että yleensä materiaalit jaetaan minulle pilvipalvelun kautta, jonne en tietenkään pääsisi. Ja vaikka saisinkin tarvittavat materiaalit vaikka muistitikulla, niin tekemällä työlläni ei olisi mitään virkaa, koska asiakas ei pystyisi lataamaan niitä omalle palvelimelleen, koska sen toiminta pohjautuu internetiin.
Kommentit (18)
Pystyisin, olen hieroja. Toki nettiajanvarauksen puute olisi ikävä puoli.
Sanotaanko että omalta osaltani en tekisi työtäni jos koko internet pääsisi kaatumaan.
Operaattoreiden väliset yhteyden rajatulla alueella (vaikka Suomi / pohjoismaat) pitäisi pysyä pystyssä jollei isku ööööh... naapurista kohdistu juuri meihin, useaan paikkaan samanaikaisesti.
Pystyisin hyvin. Mitään ongelmia ei olisi, sillä vanhukset tarvitsevat apua joka tapauksessa.
Meillä taitaa olla jotkut omat palvelimet koska muussa tapauksessa potilasturvallisuus olisi täysin kaatunut myös.
Pystyisin. Työajan seuranta tosin pitäisi siirtää paperille.
Teen asiantuntijahommia rakennus- ja kiinteistöalalla. Samoja töitä on tehty jo vuosisata sitten, vaikka olisihan tämä aika erilaista ilman nettiä.
En pystyisi, työhöni käyttämä sovellus on pilvessä.
Pystyisin. Olen suurtalouskokki. Tosin tavaroiden tilaaminen olisi vaikeaa. En kaipaa yhtään niitä aikoja, kun tilaukset tehtiin soittamalla puhelimella. Oli pitkä lista tuotteita ja ne + tuotenumerot piti luetella tähän tyyliin "mustapippuri 13748393 viisi pakettia".
En pystyisi, kaikki sovellukset ovat selainpohjaisia ja vaativat verkkoyhteyden.
En oikestaan.
Roikun töiden puolesta paljon puhelimessa, mutta tärkein kommunikointivälineeni on ehdottomasti sähköposti. Lisäksi tavaroiden tilausjärjestelmät, projektien aikataulutusjärjestelmät ja laskujen tarkastusjärjestelmät ovat sähköisiä. Teoriassa tavarat saisi varmasti tilattua ulkomailta puhelimitse/kirjeelläkin, mutta hiton hidasta hommaa se olisi, ja työaika ei mitenkään riittäisi nykyisten työtehtävien hoitamiseen.
Saisin muuten mutta tilausten teko olisi hidasta ja työvuorot ja palkat pitäisi kirjoitella käsin sekä lähettää kirjepostina palkanlaskijalle.
Muuten homma hoituisi hyvin. Vaikka täällä monikin kuvittelee, että ennen nettiä oli jotenkin vaivalloista ja hankalaa kaikki, niin silti selvittiin työpäivän aikana vaikka mistä.
Niin jos kysymys tarkoittaa että mitä jos netti yhtäkkiä lakkaisi toimimasta? Ihan kaikki tiedonsiirto hidastuisi tai pysähtysi. Pankit, kaupat jne. koko yhteiskunta lakkaisi enemmän tai vähemmän toimimasta.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin, olen hieroja. Toki nettiajanvarauksen puute olisi ikävä puoli.
Mites asiakas maksaisi palvelusta? Harvalla on ihan hirveästi satasia lompsassa muuten vaan.
Alussa voisi olisi hankalaa, mutta on tätä työtä tehty kauan ennen nettiäkin, joten eiköhän sitä sopeutuisi. Tutkija/opettaja.
Kyllä pystyn, sillä marjojen poiminta ja metsätyöt eivät vaadi nettiä.