Miksi lehdissä puhutaan sosiaalisesta etäisyydestä?
Se on fyysinen etäisyys, eikä mikään sosiaalinen. Eihän muuten sosiaalinen mediakaan olisi sosiaalinen, jos sosiaalinen etäisyys tarkoittaisi sitä, että pidetään tietty fyysinen etäisyys.
Mitä muita hulluja ilmauksia korona on poikinut?
Kommentit (7)
"Vallitseva tilanne" (vastauksena kysymykseesi mitä muita hulluja ilmauksia on esiintynyt).
Kaikenkarvaiset pikkupuljut sulkevat nykyään ovensa miten sattuu, ja ovella saattaa olla vain lappu jossa lukee että "Vallitsevan tilanteen vuoksi olemme suljettuna nönnönnöö". Minkä v tun vallitsevan tilanteen? Jossain Saarijärvellä tai Kuhmalahdella?
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä olen pitänyt nimenomaan sosiaalista etäisyyttä. En vastaa puhelimeen tai viesteihin. Niin minä sen ymmärsin.
:-D Yllättävän moni suomalainen on käsittänyt sen just noin. Kaupassa kyllä tullaan niskaan hengittämään, mutta viesteihin ei enää vastata.
Vierailija kirjoitti:
"Vallitseva tilanne" (vastauksena kysymykseesi mitä muita hulluja ilmauksia on esiintynyt).
Kaikenkarvaiset pikkupuljut sulkevat nykyään ovensa miten sattuu, ja ovella saattaa olla vain lappu jossa lukee että "Vallitsevan tilanteen vuoksi olemme suljettuna nönnönnöö". Minkä v tun vallitsevan tilanteen? Jossain Saarijärvellä tai Kuhmalahdella?
Vallitseva tilanne on varmaan se, ettei huvita tehdä töitä. Mulla ainakin on näin. Työkkäriinkin ilmoitin, että vallitsevan tilanteen johdosta en ole käynyt haastatteluissa.
Olen ihmetellyt samaa. Pitäisi puhua selkeästi fyysisestä etäisyydestä. Termi sosiaalinen etäisyys on täysin virheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Pitäisi puhua selkeästi fyysisestä etäisyydestä. Termi sosiaalinen etäisyys on täysin virheellinen.
Mun mielestä toi sanavalinta paljastaa sen, että ihminen tosiaan on fyysistä läheisyyttä tarvitseva olento. Fyysinen etäisyys on sosiaalista etäisyyttä, some tai puhelinsoitot ei voi korvata kasvokkaistapaamista ja halaamista ikinä.
Välimatkan pitäminen tekee meistä yksinäisiä tai ainakin yksinäisempiä kuin ennen, se on totuus. Joillekin ihmisille se sopii. Mulle ei.
Social distancing turhan sanatarkkaan käännettynä.
Social tuossa tarkoittaa ihmisten yhteistä tilaa, yhteistä tekemistä.
Ai, minä olen pitänyt nimenomaan sosiaalista etäisyyttä. En vastaa puhelimeen tai viesteihin. Niin minä sen ymmärsin.