Esitteleekö onnellinen ihminen onneaan somessa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin että yhden tietyn pariskunnan kuvat jostain syystä ärsyttävät mutta toisen taas ei yhtään, tuntuu että jälkimmäisillä ei ole siellä takana jotenkin motiivia esitellä.
Ap
tai jotenkin päteä
Ap
Miksi se ärsyttää, jos joku haluaa esitellä tai päteä?
Mä en usko näihin teorioihin, että esim parisuhdetta somessa esittelevä ei voisi olla oikeasti onnellinen. Itse olen kahdessa parisuhteessa molemmissa laittanut alkuun yhteiskuvia ja viittauksia siihen kumppaniin. Se on ollut sitä alkuhuumaa kun on toiseen ihan yltiöihastunut, eikä oikein muuta omassa mielessäkään ole kun se uusi kumppani. Ihan luonnollista mielestäni haluta julkaista sillon jotain yhteiskuvia kun on korviaan myöten rakastunut... Nyt kun ollaan miehen kanssa oltu yhdessä reilu 5 vuotta niin ei enää tule paljoa laitettua parisuhdejuttuja. Suhde on arkipäiväistynyt joten ei ole samalla lailla se kumppani koko aikaa mielessä ja sitä myöten somessa.
Enkä siis muutenkaan usko, että onnellisuus suoraan korreloi someaktiivisuuden kanssa. Ainoa korrelaatio mitä olen huomannut: yleensä sosiaalisemmat tyypit on myös aktiivisempia somessa. Ei päde kaikkiin tapauksiin ja on myös someaktiivisia hissukoita, mutta yleisesti ottaen sosiaaliset ihmiset on sosiaalisia myös somessa. Tietysti jos somessa on joka sekunti niin sen luulisi syövän onnellisuutta, mutta mikä sitten on muna ja mikä kana.
Voi esitellä tai olla esittelemättä.
Jotkut ovat somessa aina avoimia, jotkut taas eivät paljasta itsestään oikein mitään, eivät hyvinä eivätkä huonoina hetkinä.
Jos jollain ihmisellä ei ole koskaan muuta kuin iloista kerrottavaa, niin tietäähän sen ettei se vastaa täysin todellisuutta, mutta ei se välttämättä sitäkään tarkoita, että hän on oikeasti onneton.