Kaveri kielsi tulemasta poikansa Yo-juhliin...
Minulla ja kaverin sukuun kuuluvalla miehellä oli orastava romanssi viime vuonna. Nyt kumpikin olemme toisissa parisuhteissa.
Tein ystäväni lapsen Yo-juhliin tarjottavia, ja olin mukana järjestelyissä. Yllätyin, kun ystäväni viime viikolla sanoi että ”Ymmärräthän, on parempi ettet sitten itse juhliin tule, kun X tulee naisystävänsä kanssa”.
Olin ymmälläni - minun ja X:n välit on hyvät. Meillä ei ole draamaa yms. ja tiedämme molemmat olevamme uusissa parisuhteissa, toki. Olemme asiasta puhuneetkin jne.
Muut ystävät kutsuttiin nyt illalla suvun jälkeen, minä en saanut kutsua sinnekään. Minulle kyllä hän moneen kertaan sanoa kuinka illalla tulevat ystävät.
Loukkaantuisitko?
Kommentit (37)
Kutsujan pitää kyllä kaikki kaikki ja jokainen tekee sitten itse päätökset tuleeko vaiko ei. Välit kyllä viilenisivät tuommoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin kuuluisi häneltä nyt kyllä kiittää sinua. Onko kiitosta edes kuulunut???
Ap jatkaa: juu, kiitos tuli tänään aamulla. Laittoi kuvia juhlista ja kiitti sanallisesti ”ei oltais selvitty ilman sun apua!” Jne.
Kysyin, ihmettelikö tuo Herra X puuttumistani. Kaveri vastasi ”Ei, ei kysynyt mitään, miksi olisi, mä olisin vastannut että se on kuule kotonaan!”
Ah, aivan. Tämä selvä.
No, hyvin olivat juhlat menneet, se on toki iloinen asia. Harmi vaan, että itseä nyt kyllä kääntää tämä aika kovastikin. No, kyllä se tästä taas, arkeen kiinni ja silleen...
Ap
Ymmärsinkö nyt varmasti oikein, että mies tuli päivällä sukulaisten aikaan, mutta ei ollut illalla ollenkaan? Jos näin, miksi et ystävänä saanut osallistua iltajuhliin?
Juu, kyllä minä loukkaantuisin. Olisin itse asiassa vienyt kakkupohjat tälle "ystävälle" että varmaan hoidat tämän loppuun itse, mulla tuli muuta menoa.
Ystävälle, jolta halutaan apua, ei vaan tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin kuuluisi häneltä nyt kyllä kiittää sinua. Onko kiitosta edes kuulunut???
Ap jatkaa: juu, kiitos tuli tänään aamulla. Laittoi kuvia juhlista ja kiitti sanallisesti ”ei oltais selvitty ilman sun apua!” Jne.
Kysyin, ihmettelikö tuo Herra X puuttumistani. Kaveri vastasi ”Ei, ei kysynyt mitään, miksi olisi, mä olisin vastannut että se on kuule kotonaan!”
Ah, aivan. Tämä selvä.
No, hyvin olivat juhlat menneet, se on toki iloinen asia. Harmi vaan, että itseä nyt kyllä kääntää tämä aika kovastikin. No, kyllä se tästä taas, arkeen kiinni ja silleen...
Ap
Varsinkin, jos tilanne oli se, että tarvikkeet on itse leipuri maksanut niin minä en olisi antanut leivonnaisia ollenkaan, vaan lahjoittanut johonkin ruokakeräykseen tai viskannut kompostiin. Sii äpä olisi hommannut jostain omat juhlatarjottavat.
Tai jos olisi tarvike aineet makanut niin olidin tuossa tilanteessa sanonut, että tämä oli viimeinen kerta, kun autan näin. Pahimmassa tapauksessa olisin ilmoittsnt, että tähän loppui ystävyys enkä ikinä halua kuulla sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, aivan. Tämä selvä.
Ap
Hei, et kyllä jätä tätä näin. Pitäähän sun joku selitys tähän saada + ilmaista ystävällesi tai "ystävällesi" että loukkaantunut tästä! Muutenhan hän kuvittelee että voi jatkossakin käyttää sinua surutta hyväkseen. Vai onko hän ehkä oikeassa?
Kuinka tossu voi ihminen olla? Miksi ihmeessä vielä leivoit ja laitoit, vaikka sinua oli kohdeltu törkeästi? Kakut ja pikkuleivät olisi kyllä kannattanut nyt viedä muualle.
Joskus on kyllä vaikeaa olla myötätuntoinen, kun ihminen itse osoittaa kaikin tavoin, että häntä on OK käyttää lattiarättinä. Koita nyt jotain itsekunnioitusta löytää ja osoita muillekin, että sinua täytyy kunnioittaa kuten kaikkia muitakin.
Av:lla ollaan ajasta jäljessä. Voileipäkakut, pikkuleivät ja pullat ovat nousseet muotiin. FB:n suositut leivontaryhmät on niistä kuvia täynnä. Täällä eletään jossain ihme kuplassa, kaikkea mitä täällä väitetään ettei ole, todellakin on.
Olisi kyllä entinen ystävä tuon jälkeen. Jos minun lähipiirissäni olisi ex-pariskuntia, kutsuisin molemmat ja kertoisin heille myös mikä on tilanne. Voisivat sitten kertoa mahtuvatko juhliin yhtä aikaa. Jos eivät, niin varmaan jonkinlaista limitystä voisi tehdä. Ikinä en kieltäisi toista tulemasta.
Uskomattoman törkeää teettää ensin työt ja sen jälkeen kieltää tulemasta! Uskomatonta millaisia moukkia on olemassa, luulisi että jokaisella olisi sen verran empatiakykyä ettei edes kävisi mielessä tehdä noin.
Vaikka itse välttelen konflikteja, sanoisin silti ex-ystävälle mistä olen mieleni pahoittanut, ja miksi en enää halua olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistettu.
Tuskinpa, sillä tässä on muutettu alkuperäisen tapahtuman speksejä.
T. Asiasta tietävä ;)
Ja miksiköhän et näyttänyt ystävälle tunteitasi? Ja miksi teit tarjoilut loppuun? Luuleeko ystäväsi, että kaikki on sulle ok, kun et kerro hänelle miltä sinusta tuntuu?
Muista laittaa leipomuksista lasku perään.
Viesti kaverille, että olisi ollut reilumpaa kertoa ettet ole tervetullut hänen poikansa yo-juhliin päivällä etkä edes ystäville järjestettyyn juhlaan illalla ENNEN kun hän pyysi sinua leipomaan ja järjestelemään juhlat. Jos et ole vieras etkä ystävä niin mikä sitten olet hänelle? Sano suoraan hänelle, että oli rumasti tehty ja pahoitit mielesi. Sano että olet pojan puolesta onnellinen mutta ettet enää auta kaveria koska et halua että sinua käytetään hyväksi.
Toisaalta miksi mies olisi ihmetellyt jos suku oli ensin ja ystävät illalla, ehkä oletti ap:n tulevan myös myöhemmin eli illalla.