Hyviä (teko)syitä juomattomuudelle (oikeasti raskaana)
Siinäpä kysymys olikin :) eli isot ja kauan odotetut juhlat tiedossa jossa minunkin todellakin odotetaan ottavan kuppia... No, tilanne siis on se että olen raskaana enkä tietenkään siis voi ottaa. Raskaus senverran alussa etten asiasta halua vielä kertoa. Kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Mitä syitä voisi sanoa juomattomuudelle? O.o
Kommentit (36)
Oho tuli väärä lainaus. Tarkoitin tämän sille joka kehoitti kertomaan raskaudesta!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 11:06"]
No jaa...itse en ainakaan halunnut kertoa. Koska edellinen raskaus oli vaikea ja lapsi syntyi keskosena. Halusin todellakin keskittyä odotukseen alussa ihan itsekseni ilman muiden hyysäystä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 11:01"]
Minkä ikäisiä te oikein ootte? Toiset odottaa sun ottavan kuppia kuin kuuta nousevaa? Johan on kummalista sakkia.
[/quote]
[/quote]
Sano, että lupasit viedä/hakea kaverin lentokentältä aamuvarhaisella.
Jos juot ja raskautesi tulee sitten joskus kaikkien tietoon, he muistavat kyllä juomisesi näissä bileissä ja siitä vasta puhetta riittääkin lapsen syntymään saakka ja sen ylikin. Olisiko parempi sanoa, että taidat olla raskaana, muttet ole ihan varma kylläkään. Ja varmuuden vuoksi et siksi juo.
Jos taas sinulla on ideana kertoa tämä feikkauksesi joskus myöhemmin, luulen, ettei se ole hyvä idea, vaan tosi mauton.
Itse tein niin (oma raskauteni oli vappuna aika alussa, en halunnut kertoa ja oli "aloittelut" kavereiden kanssa) että ostin pari alkoholitonta siideritölkkiä, kotona vielä tussasin alkoholiton tekstin piiloon :D ja litkin hitaasti. Kuoharia tarjottiin, sanoin etten ota kun tulee päänsärky viineistä, "pakotettiin" maistamaan niin laitoin vaan huulet lasille ja muka maistoin. Baarissa join vaan vettä eikä kukaan kiinnittänyt mitään huomiota. Lapsen synnyttyä mukana olijat ihmettelivät että sähän joit vappuna :D eli läpi meni.
Valitat pari päivää ennen, että sait hirveät kutinat ja tuon Flagyl-kuurin ja muistat vuodattaa jo etukäteen, kuinka paljon vituttaa.
Miksi sitä tarvitsisi mitenkään selittää. Jos ei juuri sinä iltana halua alkoholia, niin sitten ei halua. Ihme kavereita sulla. Vedätkö sätkää ja huumeitakin, koska he odottavat sinun niin tekevän?
Mene autolla ja sano olevasi kuski.
Heh, suunnilleen viimeinen tekosyy jota haluaisin käyttää olisi joku muka-emätintulehdus, jonka oireita selittäisin laveasti :D
Ota pari siideripulloa ja täytä jollain makuvissyllä, tulee sihahdus ja imelä tuoksu.
Itse laitoin kerran tavallisen siiderin pulloihin alkoholitonta tilalle. Tämä toimii etkoilla.
No miten olisi vaikka, että et halua juoda??? Onpa vaikeeta... Ite en juo, jos joku sattuu ihmettelemään niin sanon vaan et mun oluet on juotu, tuli jossain vaiheessa liikaakin juotua. That´s it. Ei kai nyt juomattomuuttaan tarvii sen enempiä selitellä!
Samaa olen käyttänyt. Puolen litran siideripulloihin limpparia tai makuvichyä. Otat vastaan lasit, esität maistelevasi ja hylkäät/tyhjennät/annat puolisolle lasin kun muut ei huomaa. Etkoilla helppoa, nk.istuvilla illallisilla vaikeaa.
Oikeasti on kurjaa huudella olevansa raskaana heti plussattuaan, kun alkuraskauden keskenmenoriski on niin korkea. Ja ikävä kyllä, monet kyttäävät toisten juomisia ja syömisiä ihan raskaudet mielessä. Parempi olla keksimättä tekosyitä, näin kukaan ei kysy eikä huomaa mitään, joten raskaudesta tai muustakaan ei tarvi valehdella.
Olenko omituinen, koska minusta ei olisi yhtään paha asia, jos kaveripiirini saisi tietää keskenmenostani.
osta alkoholitonta siideriä jonka kaadat lasiin niin ei tarvi sitä tölkkiä piilotella kämmenessä. juo samaa tölkillistä mahd kauan. onpa vaikeeta.
Me oltiin heti raskauden tultua ilmi ystävien luona illallisella pienen porukan kesken. Join alkumaljaksi tarjotun skumppalasin ja pari suullista viiniä ruuan kanssa, loput joi vaivihkaa mieheni - ja tuli parka melkoiseen humalaan. Käytiin jatkoilla baarissa, missä tilasin vissyn jäillä eikä kukaan ihmetellyt.
Höpö höpö.
Ole moderni äiti ja kaada kurkusta alas vaan!