Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huutinet ja postikulut

Vierailija
17.07.2006 |

useimmiten ostaja maksaa postikulut.

Miten myyjinä määrittelette postikulut? Miten osaatte arvioida juuri oikein?

Maksaako ostaja postarit oston yhteydessä? Jos ostaja on maksanut niitä liikaa niin palautatteko?

Miten tuo käytännössä toimii?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista kielenkäyttöä nää täällä juuri koskaan, vaikka paljon täällä kyllä näkee... En kyllä haluaisi tuollaiselta myyjältä ostaa mitään, vaikka onkin varmasti rehellinen... No sainpas hyvät naurut tällekin aamulle:)

Vierailija
2/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia jotka eivät sitten lunastakaan postista huutoaan ja myyjälle tulee tästä tappiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia et aina on jotain ongelmia. En todellakaan jaksa punnita ja hakea minigrip pusseja ja etsiä sitä halvinta mahdollista pakkausmateriaalia. Laitan alkuhinnan sen verran korkeammaksi ja PK:t sis. hintaan. Pääsee helpomalla ja voin lähettää sit niin kuin itse haluan.

Vierailija
4/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus sisällytän huutoon postimaksun jos on joku kalliimpi tuote kysessä mutta menee halvalla postimaksulla.

Kirjekuorista yms. pakkausmateriaaleista en ota mitään kun käyn tuolta roskiksesta penkomassa käytettyjä kirjekuoria.

Vierailija
5/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole kertaakaan ottanut liian isoja postikuluja. Ja pyöristän nuo summat aina noin.

Euron summat on AINA helpostikuoren hinta, ison sekä pienen.

JA NIITÄ POSTIKULUJA EI TARTTE PALAUTTAA, JOS NE ON ILMOITETTU KOHTEESSA. JOS MYYJÄ ON LAITTANUT KOHTEESEENSA, ETTÄ PK:T ON VAIKKAPA 7.1 EUROA JA NE OVATKIN 5.6 EUROA, NIIN OSTAJAN ON TURHA NARISTA PALAUTUSTA, KOSKA PK:T OLI MAINITTU KOHTEESSA.

Taidat olla vitonen todella maanvaiva ostaja. PERKELE.

T:kolmonen, jolta paloi käämit totaallisesti tuollaisen persereiän takia.

Samaa mieltä viitosen kanssa!!

Vierailija
6/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos mä maksan esim. 60 senttiä OMASTA pussistani noita postikuluja, kun olen ilmoittanut pk:iksi kolme euroa. SÄ ET SIINÄ HÄVIÄ MITÄÄN, AINOASTAAN MINÄ. Vittu, mä alan kohta pyytämään joka helvetin kohteesta 7 euron postikuluja. Ihan sun kiusaksi. Eipä ole kuule yksikään ostaja valittanut asiasta. Taidat olla sama maanvaiva ostaja, joka alkoi vihjailemaan, että otan liikaa postikuluja, kun kyseessä oli kevyt tuote, mutta joka oli niin paksu, että se piti lähetää maksina, tuo ostaja nimittäin alkoi tiukkaamaan multa oikeita kuluja, koska hänen mielestään ne olisi oikeasti ollut 70 senttiä.

T: edelleenkin kiukkuinen kolmonen

Pyydähän ihan miten lystää postikuluja, itse siinä tappiolle jäät, jos joka paketista 7,10e pyydät. Minä en ainakaan ostais sulta mitään! On tainnu kolmoselta jäädä ottamatta ne vihreät pillerit aamulla!!! :D:D:D:D:D:D

t.37

Vierailija
7/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten harrasta mitään vitun huutonettiä. Tän ketjun luettuani suorastaan onnittelen itseäni siinä. Nimittäin jos sitä tollaset urpot harjoittaa, niin pitäkää oikeesti risaset ja haisevat bodynne itellänne ja pyytäkää mun puolestani vaikka 100 ¿ postareita. Naurettavaa.

Haen vaatteet kyllä oikein liikkeestä, ei tuu postareita, eikä mitään muitaka yllätyksiä.

Vierailija
8/33 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen menee nyt kiltisti kylmään suihkuun rauhoittumaan.

Rumaa tuollainen suunsoitto ; )

Teet niinkuin parhaaksi näet eli pyydät vain 7 e:n postikuluja

( vai oliko ne toimituskuluja )kaikista kohteistasi. Tule sitten meille

kertomaan, käykö kauppa! * hihittää *

Toivottavasti käy, voit laittaa ne ylimääräiset lantit säästöpossuun

seuraavia rauhoittavia odottelemaan.

Täällä muuten yksi ( juu, täydellinen! ) huutonetin myyjä, joka

palauttaa jokaisen ylimääräisen perimänsä sentin. Miksi?

Reilua kaupankäyntiä. Niin toivoisin itseänikin kohdeltavan.

Vierailija
9/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Maksaako ostaja postarit oston yhteydessä? Jos ostaja on maksanut niitä liikaa niin palautatteko?

Mun pk:t on aina:

70 senttiä, Euron, kolme euroa, 5 euroa, 7 euroa ja 8 euroa.

Silmämääräisesti arvaan, koska ei ole vaakaa.

Ja kyllä, tietty ostaja maksaa ne postit samalla kuin huutosumman.

En maksa liikoja perittyjä takaisin, koska ne on jo ilmoituksessa mainittu!!!!

Vierailija
10/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain punnitset tavaran ja katsot hinnastosta meneekö kirjeen vai pakettina. Opit kyllä nopeasti miten postimaksut toimii.

Ilmoita myyntikohteessasi postikulut. Paljon mukavampaa ja asiakasystävllisempää. Kaikki eivät edes viitsi huutaa jos postikuluja ei ole ilmoitettu. Ilmoita myös kuka maksaa postikulut.

Ostaja maksaa postikulut oston yhteydessä. Eli hinta on sitten ostohinta + postikulut. Jos olen vahingossa pyytänyt liikaa postikuluja niin lähetän ostajalle sähköpostia ja kysyn tilinumeroa, jotta voin palauttaa liikaa perityt postimaksut.

Vierailija:

Vierailija
11/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mun pk:t on aina:

70 senttiä, Euron, kolme euroa, 5 euroa, 7 euroa ja 8 euroa.

Silmämääräisesti arvaan, koska ei ole vaakaa.

Ja kyllä, tietty ostaja maksaa ne postit samalla kuin huutosumman.

En maksa liikoja perittyjä takaisin, koska ne on jo ilmoituksessa mainittu!!!!

Vierailija
12/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne siis ilmoituksessa maininnut. täytyy ilmeisesti kärsiä vain?

Vierailija
13/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paljon myös helposti-kuoria, tai oikeastaan enimmäkseen niitä. En palauta ylimääräisiä enkä peri lisääkään jos meni pieleen, olen tämän myös ilmoittanut kuvauksessani. Alkuun palauttelin mutta se oli minusta turhan hankalaa, nyt olen " ota tai jätä" -linjalla enemmänkin.

Vierailija
14/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja ne siis ilmoituksessa maininnut. täytyy ilmeisesti kärsiä vain?

Vierailija
15/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan ottanut liian isoja postikuluja. Ja pyöristän nuo summat aina noin.

JA NIITÄ POSTIKULUJA EI TARTTE PALAUTTAA, JOS NE ON ILMOITETTU KOHTEESSA. JOS MYYJÄ ON LAITTANUT KOHTEESEENSA, ETTÄ PK:T ON VAIKKAPA 7.1 EUROA JA NE OVATKIN 5.6 EUROA, NIIN OSTAJAN ON TURHA NARISTA PALAUTUSTA, KOSKA PK:T OLI MAINITTU KOHTEESSA.

Vierailija
16/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
17/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa nyt vinkkejä myytyjen vaatteiden pakkaamiseen. Olen lähettänyt kirjekuoressa (muoviin pakattuna) - olisiko joku helpompi (ja halvempi keino)?

Vierailija
18/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on melko yleinen käytäntö, ettei ylimääräisiä kuluja palauteta, jos ne on selvästi mainittu kohteessa. Eli ostajien on turha alkaa mitään valittamaan. Tästä asiasta on ollut pitkät litaniat tuolla huutiksen keskustelupalstalla ja aina on tultu samaan tulokseen; ostajan on turhan narista asiasta!

Vierailija
19/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juu, olen täysin noviisi huutiksessa, vasta ensimmäisiä tuotteita olen myyntiin laittamassa.

Vierailija
20/33 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä valita jos ostan ja postikulut on merkitty todellisuutta isommaksi, mutta mielestäni tuo antaa tietyn kuvan myyjästä. Hän ei ota selville oikeita postikuluja eikä edes palauta rahoja. En toista kertaa ostaisi tuollaiselta. Arvostan rehellistä kaupantekoa.

t. 10

Vierailija:

Tuo on melko yleinen käytäntö, ettei ylimääräisiä kuluja palauteta, jos ne on selvästi mainittu kohteessa. Eli ostajien on turha alkaa mitään valittamaan. Tästä asiasta on ollut pitkät litaniat tuolla huutiksen keskustelupalstalla ja aina on tultu samaan tulokseen; ostajan on turhan narista asiasta!