Mitkä sairaudet laihduttavat?
Jostain luin, että korona myös laihduttaa. Syön PALJON ja olen muutamassa viikossa nyt alkanut siitäkin huolimatta laihtumaan, vaikka olen syönyt normaalia enemmän.
Kommentit (18)
Mä sairastin koronan. Kuukaudessa laihduin
7kg. Tauti vei täysin ruokahalun. Ekan viikon aikana söin muutamia viinirypäleitä ja siitä kolme viikkoa eteenpäin ei mennyt mitään kiinteää suusta alas. Sairaalassa ja teholla olin kolme viikkoa.
Olin ennen tautia siis normaalipainoinen ja sairaalasta kotiutuessani näytin todella riutuneelta, vaikka olin edelleen normi painoinen. Kaikki lihakset katosivat.
Vierailija kirjoitti:
7kg. Tauti vei täysin ruokahalun. Ekan viikon aikana söin muutamia viinirypäleitä ja siitä kolme viikkoa eteenpäin ei mennyt mitään kiinteää suusta alas. Sairaalassa ja teholla olin kolme viikkoa.
Olin ennen tautia siis normaalipainoinen ja sairaalasta kotiutuessani näytin todella riutuneelta, vaikka olin edelleen normi painoinen. Kaikki lihakset katosivat.
No minulla on ruokahalu täysin tallella. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaakin, ja syön about 3500 kcal joka päivä, enkä liiku paljoa. Peruskulutus joku 1400... silti vaan laihdun.
Vuosia sitten paino tippui puolessa vuodessa 16kg, vaikka söin täysin normaalisti. Lisäksi oli todella kovia ylävatsakipuja.
Todettiin vatsakatarri ja helikobakteeri, sain hirmuisen ab- kuurin kahteen kertaan, ennenkuin paranin.
Kannattaa tutkituttaa kilpirauhanen. Ja varalta myös onko iso S.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on iso S?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen tautia siis normaalipainoinen ja sairaalasta kotiutuessani näytin todella riutuneelta, vaikka olin edelleen normi painoinen. Kaikki lihakset katosivat.No minulla on ruokahalu täysin tallella. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaakin, ja syön about 3500 kcal joka päivä, enkä liiku paljoa. Peruskulutus joku 1400... silti vaan laihdun.
Menisin sinuna jo kiireesti lääkärille. Syöpä voi laihduttaa paljonkin lyhyessä ajassa eikä oireile juuri mitenkään. Ei voi olla normaalia tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Monet mielisairaudet
No eikä laihduta! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen tautia siis normaalipainoinen ja sairaalasta kotiutuessani näytin todella riutuneelta, vaikka olin edelleen normi painoinen. Kaikki lihakset katosivat.No minulla on ruokahalu täysin tallella. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaakin, ja syön about 3500 kcal joka päivä, enkä liiku paljoa. Peruskulutus joku 1400... silti vaan laihdun.
Menisin sinuna jo kiireesti lääkärille. Syöpä voi laihduttaa paljonkin lyhyessä ajassa eikä oireile juuri mitenkään. Ei voi olla normaalia tuollainen.
Kävin jonkun aikaa sitten verikokeissa, melkein kaikki arvot olivat ok paria maksa-arvoa lukuun ottamatta. Lääkäri sanoi, ettei ole huolestuttavaa, mutta uudet verikokeet otetaan muutaman viikon kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet mielisairaudet
No eikä laihduta! :D
Joo ne lihottaa lääkkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Ruokahalun puute ja laihtuminen ovat kaksi eri asiaa. Voit syödä vaikkei olisi yhtään ruokahalua. Monella järki käskee syömään mutta luonnollisesti kaikki eivät sitä kuuntele tai sellaista asiaa kuin järki ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Monet mielisairaudet
Monet syömishäiriöt (anoreksia, ortoreksia, bulimia) ja masennus voi laihduttaa, mielisairauksia
vastakkaista tekee kaikki joissa lääkkeen sivuvaikutuksina mainitaan että mahdollisesti ruokahalu kasvaa, se oikeuttaa mamman ahmimaan samantien .
(samalla lääkkeellä olevat miehet harvemmin lihoo)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on iso S?
Syöpä laihduttaa.
Suolistosairaus saattaa laihduttaa...
Diabetes II, kilpirauhasen liikatoiminta ja syöpä nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on iso S?
Dannyn setä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet mielisairaudet
Monet syömishäiriöt (anoreksia, ortoreksia, bulimia) ja masennus voi laihduttaa, mielisairauksia
Sori mutta mielisairaus ja mielenterveyden häiriöt ovat kaksi eri asiaa. Mielisairaita ovat psykoosisairaat, eivät anorektikot.
Monet mielisairaudet