Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän siittäneeni lapsen, jonka virallinen isä ei tiedä, ettei ole lapsen biologinen isä.

Salaisä
29.08.2020 |

Ei sitä tiedä kuin lapsen äiti ja minä.
Se on meidän salaisuus ja sellaiseksi saa jäädä, koska en aio hajottaa kenenkään perheonnea, vaikka kyllä tämä minuun toisinaan sattuu, mutta asiat ei menneet niinkuin hetken huumassa ajateltiin.
Nainen oli naimisissa, mutta liitto rakoili ja ero oli tulossa, harkinta-aika menossa.
Tutustuimme naisen kanssa ja vietimme aikaa yhdessä. Seksi oli aktiivista, ehkäisyä ei ollut, vaikka olemmekin aikuisia ihmisiä.
Hän kuitenkin palasi miehensä luokse, saaden ihmeen kaupalla liittonsa kuntoon. Sitten hän ilmoitti olevansa raskaana. Ennen lapsen syntymää viestittelimme ja hän kertoi, että lasta koskee hänen elämänsä suurin salaisuus. Meillä oli ihanaa, mutta asiat nyt vaan menivät näin ja hän on onnellinen.
Niin näyttää olevan aviomiehensä lapsen kanssa.
Somessa julkaisevat kuvia ja lapsi on kuin ilmetty minä lapsena. Vertaan omiin lapsuudenkuviini ja isästä ei ole kahta sanaa. Hän ei ole lainkaan kuin virallinen isänsä. Äitinsä ulkonäköä löytyy vähän. Jotkut rohkeimmat ovatkin kuvia kommentoineet, että ei lapsi ole lainkaan kuin isänsä, että äitiinsä taitaa tulla.
En ole koskaan tavannut lasta livenä, en enää tätä naistakaan lapsen syntymän jälkeen. Lapsi aloitti nyt esikoulun. Eikä minulla lapseen oikeuksia olisikaan, vaikka olenkin biologinen isä. Aviomies on lainmukaan isä, enkä lähde sitä vastaan taistelemaan. Siinä häviäisi kaikki jotain, mikä ei enää ikinä palaisi ehjäksi.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kultapieni, tuo on ihan arkea Suomessa.

15-20% lapsista on noita käenpoikasia

Vierailija
62/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmen eri naisen kanssa. Yksi oli naimisissa ja ei halunut miehensä geenejä. Mies ei tiedä mitään ja pitää omanaan. Toinen seurusteli miehen kanssa, kun tuli raskaaksi. Oli sellainen on-off suhde. Menivät myöhemmin naimisiin. Mies sai tietää lapsen ollessa 8- vuotias, kun leikkauksen yhteydessä tarvitsi verta ja oletetun isän veri ei käynyt. Tyytyi naisen selitykseen yhden yön baarisäätöön ja kasvattaa edelleen lasta. Kolmas oli sinkku, tehtiin temput ilman ehkäisyä ja sanoi, että on mahdollisuus tulla raskaaksi. Totesi, että pitää hankkia seuraavana viikonloppuna poikaystävä. Ovat nykyään avoliitossa ja lapsi aloitti juuri koulun. Naisen mukaan lapsi on minun, en voi olla varma.

Veriryhmät ei taida ihan noin mennä että aina jomman kumman vanhemman veri on samaa.

Mies on varmaan tässä tapauksessa ulkomaalainen ja veriryhmä hyvin harvinainen Suomessa ja periytynyt sitten myös lapseen.

Veriryhmät ei periydy noin, mikään veriryhmä ei periydy automaattisesti lapselle. Leikkauksessa verta ei myöskään oteta vanhemmilta vaan sairaalan veripankista.

Sinun kannattaa myös oikeasti opetella, miten veriryhmät periytyvät. Esim. A-veriryhmän vanhemmille ei tule AB-lasta. Mutta jos tulee niin tästä voi jo päätellä, ettei isä olekaan biologinen vanhempi.

Missään leikkauksessa tai muussa toimenpiteessä verta ei oteta potilaan vanhemmilta eikä oletus muutenkaan ole, että vanhemmilla olisi sama veriryhmä lasten kanssa. Joten kukkua koko väite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisit tilanteesta voittajana, ainut tapa parantaa olisi paljastaa asia, vaatia lasta itselle ja elareita takautuvasti.

Vierailija
64/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko ihmetellä lasten mielenterveys ongelmia kun aikuiset sekoilee

Vierailija
65/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna vastuusi. Myös lapsella on oikeus tietää oikeat biologiset juurensa. Kerron nämä kokemuksella.

Vierailija
66/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni on kommentoinut aloitusta huijaukseksi. Miksi? Nämä tapaukset on yleisiä. En jaksa nyt googlettaa lähteitä, mutta se joka epäilee voi itse kaivaa tilastotietoa asiasta.

Asiaan ei ole mielestäni yksioikoista ratkaisua. Itse en lähtisi tuota tilannetta sotkemaan. Mitä sitten jos lapselle esimerkiksi aikuisena paljastuu ettei oma isä ole biologinen isä? En usko että järkytys on ainakaan suurempi kuin lapsena jos koko perhe vaikka hajoaa paljastuksen takia.

Meidän suvussa on tapaus, jossa mies alkoi seurustella raskaana olevan naisen kanssa ja pitivät syntyvää lasta sitten yhteisenä. Lapselle kerrottiin vasta 18-vuotiaana. Ei vaikuttanut väleihin, lapsi totesi että geeniperimällä ei ole väliä vaan sillä että mies on hänet omanaan kasvattanut. Toki tässä mies tiesi asiasta koko ajan eli tilanne on sikäli eri. Tuossa ap:n tapauksessa voi miettiä onko oikein miestä kohtaan että tietämättään kasvattaa toisen lasta. Siltikin laittaisin ehkä lapsen edun tuon miehen edun edelle.

Vierailija
67/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kultapieni, tuo on ihan arkea Suomessa.

15-20% lapsista on noita käenpoikasia

Voi lapsiparka, lipsahti prossat vähän pieleen. Suomessa 1-4%.

Vierailija
68/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi olla biologinen vanhempi. Jos olet lapsen kasvattaja, olet isä, jos et ole, et ole mitään. Hankipa elämä.

Vierailija
69/75 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Mutta näissä tapauksissa täytyy olla melko samaa näköä kuitenkin kaikissa isissä ja "isissä". Minun mieheni kyllä varmasti hoksaisi, jos väittäisin pokkana jonkun häntä huomattavasti tummemman rotevamman miehen lapsen olevan hänen, tai jonkun pieninenäisen ja korkeaposkisen tms. Mieheni ulkonäössä on määrääviä piirteitä, joista jokin kyllä periytyy ihan varmasti joka lapselle, jolleivät kaikki.

Vierailija
70/75 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN lapsi pääsee ripille,on aika paljastaa totuus.

Mielummin siellä kirkon pihalla,kun viet ruusuja

Vierailija
71/75 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni on kommentoinut aloitusta huijaukseksi. Miksi? Nämä tapaukset on yleisiä. En jaksa nyt googlettaa lähteitä, mutta se joka epäilee voi itse kaivaa tilastotietoa asiasta.

Asiaan ei ole mielestäni yksioikoista ratkaisua. Itse en lähtisi tuota tilannetta sotkemaan. Mitä sitten jos lapselle esimerkiksi aikuisena paljastuu ettei oma isä ole biologinen isä? En usko että järkytys on ainakaan suurempi kuin lapsena jos koko perhe vaikka hajoaa paljastuksen takia.

Meidän suvussa on tapaus, jossa mies alkoi seurustella raskaana olevan naisen kanssa ja pitivät syntyvää lasta sitten yhteisenä. Lapselle kerrottiin vasta 18-vuotiaana. Ei vaikuttanut väleihin, lapsi totesi että geeniperimällä ei ole väliä vaan sillä että mies on hänet omanaan kasvattanut. Toki tässä mies tiesi asiasta koko ajan eli tilanne on sikäli eri. Tuossa ap:n tapauksessa voi miettiä onko oikein miestä kohtaan että tietämättään kasvattaa toisen lasta. Siltikin laittaisin ehkä lapsen edun tuon miehen edun edelle.

Mulla oli suhde tämmösen käenpoikasen poikaan. Oli kyllä ihan mt-potilaita kaikki.

Vierailija
72/75 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos "isä" ei kohtelekaan lastasi hyvin, ap? Hakkaa ja kohtelee kaltoin? Harjoittaa seksuaalista väkivaltaa lasta kohtaan? Laiminlyö? Itse en jättäisi koskaan lastani muiden varaan. Haluan pitää hänestä itse huolta. En muuten nukkuisi öitäni.

Vierailija
73/75 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nämä jossain vaiheessa selviävät.

Raivon määrä tulee olemaan moninkertainen, jis siihen menee kymmeniä vuosia.

Vierailija
74/75 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen muna sinulla on ap?

Vierailija
75/75 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen muna sinulla on ap?