Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän siittäneeni lapsen, jonka virallinen isä ei tiedä, ettei ole lapsen biologinen isä.

Salaisä
29.08.2020 |

Ei sitä tiedä kuin lapsen äiti ja minä.
Se on meidän salaisuus ja sellaiseksi saa jäädä, koska en aio hajottaa kenenkään perheonnea, vaikka kyllä tämä minuun toisinaan sattuu, mutta asiat ei menneet niinkuin hetken huumassa ajateltiin.
Nainen oli naimisissa, mutta liitto rakoili ja ero oli tulossa, harkinta-aika menossa.
Tutustuimme naisen kanssa ja vietimme aikaa yhdessä. Seksi oli aktiivista, ehkäisyä ei ollut, vaikka olemmekin aikuisia ihmisiä.
Hän kuitenkin palasi miehensä luokse, saaden ihmeen kaupalla liittonsa kuntoon. Sitten hän ilmoitti olevansa raskaana. Ennen lapsen syntymää viestittelimme ja hän kertoi, että lasta koskee hänen elämänsä suurin salaisuus. Meillä oli ihanaa, mutta asiat nyt vaan menivät näin ja hän on onnellinen.
Niin näyttää olevan aviomiehensä lapsen kanssa.
Somessa julkaisevat kuvia ja lapsi on kuin ilmetty minä lapsena. Vertaan omiin lapsuudenkuviini ja isästä ei ole kahta sanaa. Hän ei ole lainkaan kuin virallinen isänsä. Äitinsä ulkonäköä löytyy vähän. Jotkut rohkeimmat ovatkin kuvia kommentoineet, että ei lapsi ole lainkaan kuin isänsä, että äitiinsä taitaa tulla.
En ole koskaan tavannut lasta livenä, en enää tätä naistakaan lapsen syntymän jälkeen. Lapsi aloitti nyt esikoulun. Eikä minulla lapseen oikeuksia olisikaan, vaikka olenkin biologinen isä. Aviomies on lainmukaan isä, enkä lähde sitä vastaan taistelemaan. Siinä häviäisi kaikki jotain, mikä ei enää ikinä palaisi ehjäksi.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä joku mies oli kuvannut videon jossa käräytti exänsä petoksesta. Oli teettänyt isyystestin uudelleen ja saanut tätä kautta totuuden selville. Muidenkin miesten kannattaisi toimia näin. Ihan turhaan maksavat jonkun toisen lapsesta.

Vierailija
22/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat näistä tulevat ennen pitkään ilmi. Ja mitä myöhemmin totuus paljastuu, sitä enemmän pskaa osuu tuulettimen.

Ystäväni sai tietää isänsä kuoleman jälkeen ettei ole hänen biologinen tytär, katkasi välit äitiinsä pysyvästi.

Toinen ystäväni tietää että hänen esikoisensa voi olla toisen miehen siittämä, silmät sidottuina edelleen eteenpäin vailla totuutta vaeltaa mutta hän on antanut itselleen luvan olla vaimolleen uskoton kysyisin selkkauksen takia.

Onnellisia juttuja.

Vierailija
24/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä joku mies oli kuvannut videon jossa käräytti exänsä petoksesta. Oli teettänyt isyystestin uudelleen ja saanut tätä kautta totuuden selville. Muidenkin miesten kannattaisi toimia näin. Ihan turhaan maksavat jonkun toisen lapsesta.

Monille näissä asioissa on kyse muusta kuin maksamisesta. Enolleni selvisi ettei hänen lapsensa ole hänen. Vaimosta tuli ero mutta lapsi pysyi omana . Koska se tunneside lapseen oli jo rakentunut.

Vierailija
25/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmen eri naisen kanssa. Yksi oli naimisissa ja ei halunut miehensä geenejä. Mies ei tiedä mitään ja pitää omanaan. Toinen seurusteli miehen kanssa, kun tuli raskaaksi. Oli sellainen on-off suhde. Menivät myöhemmin naimisiin. Mies sai tietää lapsen ollessa 8- vuotias, kun leikkauksen yhteydessä tarvitsi verta ja oletetun isän veri ei käynyt. Tyytyi naisen selitykseen yhden yön baarisäätöön ja kasvattaa edelleen lasta. Kolmas oli sinkku, tehtiin temput ilman ehkäisyä ja sanoi, että on mahdollisuus tulla raskaaksi. Totesi, että pitää hankkia seuraavana viikonloppuna poikaystävä. Ovat nykyään avoliitossa ja lapsi aloitti juuri koulun. Naisen mukaan lapsi on minun, en voi olla varma.

Onko sulla joku spermapankkiyritys? Miksi naiset haluavat lapsilleen sinun geenisi, mutta eivät halua elää sinun kanssasi?

Veikkaan, että on komistus tai homo, joka ei halua elää naisen kanssa- on silleen bi. Naiset tykkää, muttei saa kumppaniksi.

Vierailija
26/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on eräs joka ylpeilee moisella toiminnalla ja on juurikin mies. Antaa hyvän syyn mulle pysyä velana kerta itse miehenä siittää menemään pitkin kyliä, eikä näin ollen mun tarvi ollenkaan vaivautua 😬

Vierailija
27/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat näistä tulevat ennen pitkään ilmi. Ja mitä myöhemmin totuus paljastuu, sitä enemmän pskaa osuu tuulettimen.

Ystäväni sai tietää isänsä kuoleman jälkeen ettei ole hänen biologinen tytär, katkasi välit äitiinsä pysyvästi.

Toinen ystäväni tietää että hänen esikoisensa voi olla toisen miehen siittämä, silmät sidottuina edelleen eteenpäin vailla totuutta vaeltaa mutta hän on antanut itselleen luvan olla vaimolleen uskoton kysyisin selkkauksen takia.

Onnellisia juttuja.

Onpa sekavaa.

Vierailija
28/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille näissä asioissa on kyse muusta kuin maksamisesta. Enolleni selvisi ettei hänen lapsensa ole hänen. Vaimosta tuli ero mutta lapsi pysyi omana . Koska se tunneside lapseen oli jo rakentunut.

Tässä videossa ero tuli sekä siihen lapseen että tämän äitiin.

Vierailija
29/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmen eri naisen kanssa. Yksi oli naimisissa ja ei halunut miehensä geenejä. Mies ei tiedä mitään ja pitää omanaan. Toinen seurusteli miehen kanssa, kun tuli raskaaksi. Oli sellainen on-off suhde. Menivät myöhemmin naimisiin. Mies sai tietää lapsen ollessa 8- vuotias, kun leikkauksen yhteydessä tarvitsi verta ja oletetun isän veri ei käynyt. Tyytyi naisen selitykseen yhden yön baarisäätöön ja kasvattaa edelleen lasta. Kolmas oli sinkku, tehtiin temput ilman ehkäisyä ja sanoi, että on mahdollisuus tulla raskaaksi. Totesi, että pitää hankkia seuraavana viikonloppuna poikaystävä. Ovat nykyään avoliitossa ja lapsi aloitti juuri koulun. Naisen mukaan lapsi on minun, en voi olla varma.

Aika monen isän (tai äidin) veri ei lapselle sovi, vaikka on aivan varmasti biologinen vanhempi kyseessä. Ei munkaan mieheni veri (B neg) sovi lapselleen (O neg) ja taatusti on biologinen isä kyseessä. Eikä Suomessa kyllä leikkauksen yhteydessä tapahtuvaan verensiirtoon oteta vanhemmilta verta.

Vierailija
30/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon satu-täti taas tätä novellia kehitteli pari tuntia. Aivan paskakuraa. Kirjoitustyylistä jo tunnistaa naiseksi, satutädiksi.

Vierailija
31/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovelle voi tulla koputtelemaan teinejä, jotka etsivät biologisia juuriaan.

Vierailija
32/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veriryhmät ei taida ihan noin mennä että aina jomman kumman vanhemman veri on samaa.

Ei mene.

Vierailija
33/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩

Vierailija
34/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisella asialla ylpeillään ylipäätään? Tosi miehekästä pistää alulle lapsi mutta olla olematta mukana sen elämässä, ja sitten tunnustaa asia av-palstalla koska omatunto soimaa ilmeisesti.

Vierailija
35/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa on eräs joka ylpeilee moisella toiminnalla ja on juurikin mies. Antaa hyvän syyn mulle pysyä velana kerta itse miehenä siittää menemään pitkin kyliä, eikä näin ollen mun tarvi ollenkaan vaivautua 😬

Mitä ylpeilemistä tuossa on? Eikö hänelle tule mieleen, että joillekin sukulaisille voi oikeasti tulla paha mieli, kun tietää tuolla jossain olevan suvunjäseniä jotka jää tuntemattomaksi. Suomi ei ole myöskään niin iso maa mitä voisi luulla. Veikkaan sukulaisesi siittäneen pitkin kyliä max 100km säteellä siitä missä asuu. On riski, että joku suvun muista lapsista pariutuu aikanaan oman sukulaisen kanssa, pienet piirit jne. Ja tämä tosiaan vain mikäli teidän suvussa on syntynyt lapsia viime vuosina. Sukulaiset olisi hyvä tuntea, tai ainakin tietää.

Vierailija
36/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo yllätyksenä tullut, kun ette ehkäisyä käyttäneet.

Vierailija
37/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sinun kannattaisi kertoa tuolle naisen miehelle asiasta. Hassua – jos olisit täällä aggressiivisesti puolustamassa "oikeuksiasi" ja tuntuisit uhkuvan vihaa naisia kohtaan, toivoisin, että pysyisit tuosta perheestä kaukana. Nyt kun niin ei vaikuta olevan, toivon, että asia tulisi esiin mahdollisimman pian. 

Nykypäivänähän asia tulee joka tapauksessa joskus tulemaan lapsen tietoon. Nämä geenitestit ovat niin yleisiä nykyään, että jossain vaiheessa joku "väärä" ihminen tulee mätsäämään joko sinun tai tuon lapsen kanssa ja kysymyksiä herää. Asia on sitä kipeämpi tuolle lapselle (ja sille sosiaaliselle isälle), mitä kauemmin asian salaaminen on kestänyt. 

Tunteethan tuossa saattaa ryskyä ja kyseisen parin liitto hajota, mutta kun se totuus tulee esiin jossain vaiheessa joka tapauksessa. 

Voi olla, että jos otat yhteyttä tuohon mieheen, hän ei suhtaudu positiivisesti, joten kannattaa miettiä, miten sen tekee. Ehkä kannattaa ensin olla yhteydessä tuohon naiseen asiasta – että aiot kertoa. Ei ehkä kannata esittää asiaa niin, että aiot vaatia jotain huoltajuutta tms. (eikä ehkä muutenkaan kannata lähteä sille tielle, ja kirjoititkin, että se ei ole suunnitelmissa), mutta teidän tulisi voida keskustella asiasta. Myös tämä toinen mies on lapselle tärkeä, koska hän on ollut sosiaalisen isän roolissa. Siinä mielessä teidän kaikkien kolmen kannattaisi pysyä väleissä ja sinun tunnustaa myös tuon sosiaalisen isän (joka on oikeasti vain isäpuoli) merkitys. Olisin tosiaan varmaan jossain toisessa tilanteessa puolustamassa tuon avioliiton oikeutta rauhassa elämiseen ja sanoisin, että olisit miettinyt ennen kuin menit sänkyyn naimisissa olevan naisen kanssa, mutta nyt en, koska et vaikuta aggressiiviselta minäminä-tyypiltä. Minusta myös sillä isäpuolella, joka nyt on juridinen isä, on oikeus tietää, jotta voi tehdä rehelliseltä pohjalta päätöksen asian suhteen. Voihan olla, että hän silti päättää jatkaa liitossa ja lapsen sosiaalisena isänä, mutta tämä ei nyt tällä tavalla ole oikein. 

Minusta sinun pitäisi päästä tapaamisoikeuksiin samaan tapaan kuin jos sinulla olisi ollut suhde lapsen äidin kanssa ja nyt olette eronneet ja äidillä on uusi mies. Siis jos päättävät silti jatkaa yhdessä. Jos eivät jatka yhdessä, sinulla pitäisi silti olla tapaamisoikeuksia, ja tuo uusi mies saattaa olla haluakas luopumaan myös huoltajuudesta.

Vierailija
38/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kondomin käyttöä harkinnut?

Vierailija
39/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä tapaus

Vierailija
40/75 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veriryhmät ei taida ihan noin mennä että aina jomman kumman vanhemman veri on samaa.

Mummollani on sama veriryhmä kuin minulla ja tyttärelläni sama kuin äidilläni.