Tiedän siittäneeni lapsen, jonka virallinen isä ei tiedä, ettei ole lapsen biologinen isä.
Ei sitä tiedä kuin lapsen äiti ja minä.
Se on meidän salaisuus ja sellaiseksi saa jäädä, koska en aio hajottaa kenenkään perheonnea, vaikka kyllä tämä minuun toisinaan sattuu, mutta asiat ei menneet niinkuin hetken huumassa ajateltiin.
Nainen oli naimisissa, mutta liitto rakoili ja ero oli tulossa, harkinta-aika menossa.
Tutustuimme naisen kanssa ja vietimme aikaa yhdessä. Seksi oli aktiivista, ehkäisyä ei ollut, vaikka olemmekin aikuisia ihmisiä.
Hän kuitenkin palasi miehensä luokse, saaden ihmeen kaupalla liittonsa kuntoon. Sitten hän ilmoitti olevansa raskaana. Ennen lapsen syntymää viestittelimme ja hän kertoi, että lasta koskee hänen elämänsä suurin salaisuus. Meillä oli ihanaa, mutta asiat nyt vaan menivät näin ja hän on onnellinen.
Niin näyttää olevan aviomiehensä lapsen kanssa.
Somessa julkaisevat kuvia ja lapsi on kuin ilmetty minä lapsena. Vertaan omiin lapsuudenkuviini ja isästä ei ole kahta sanaa. Hän ei ole lainkaan kuin virallinen isänsä. Äitinsä ulkonäköä löytyy vähän. Jotkut rohkeimmat ovatkin kuvia kommentoineet, että ei lapsi ole lainkaan kuin isänsä, että äitiinsä taitaa tulla.
En ole koskaan tavannut lasta livenä, en enää tätä naistakaan lapsen syntymän jälkeen. Lapsi aloitti nyt esikoulun. Eikä minulla lapseen oikeuksia olisikaan, vaikka olenkin biologinen isä. Aviomies on lainmukaan isä, enkä lähde sitä vastaan taistelemaan. Siinä häviäisi kaikki jotain, mikä ei enää ikinä palaisi ehjäksi.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Näitä lapsia on paljon, ei ole merkitystä kuka on biologinen isä, vaan tärkeintä että lapsella on koti jossa hänestä pidetään hyvää huolta.
Samaa mieltä, hyvin sanottu. Onko sulla reddittiä? Haluun lähettää reddit goldin.
En nyt näe sinun tehneen mitään pahaa, joten anna asian olla. Jos jotain pitää syyttää, niin lapsen äitiä, joka abortin tai yksinhuoltajuuden sijaan palasi miehen luo, josta oli tekemässä eroa. Myös lapsen isäksi lain edessä tunnustautunut saa syyttää itseään tyhmyydestään, kun ei hoksottimet toimineet.
Lapsen oikeus on saada tietää. Perinnöllisyystiede kehittyyy niin huimaa vauhtia, että se paljastuu vääjäämättä jossain vaiheessa hänelle. Silloin hänen koko elämältään menee pohja pois, kun on valehdeltu niin tärkeästä asiasta. Tästä on paljon tutkimustietoa. On lapselle parempi saada tietää totuus mahdollisimman nuorena ja kasvaa sen kanssa. Tottakai perheen isä voi kokea vaikeana jatkaa liittoa ja isyyttä, mutta toivottavasti hän silti on io kasvanut rakastamaan lasta. Tottakai asian paljastuminen tulee olemaan shokki, mutta jos hän pääsisi siitä yli esim terapian avulla? Itselläni on luovutetuilla munasoluilla syntynyt ei-biologinen lapsi ja rakastan häntä kuin 100% omaani, mutta siihen ei sisältynyt mitään petosta toisaalta. Ja olen äiti, en tiedä, miten miehet reagoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolmen eri naisen kanssa. Yksi oli naimisissa ja ei halunut miehensä geenejä. Mies ei tiedä mitään ja pitää omanaan. Toinen seurusteli miehen kanssa, kun tuli raskaaksi. Oli sellainen on-off suhde. Menivät myöhemmin naimisiin. Mies sai tietää lapsen ollessa 8- vuotias, kun leikkauksen yhteydessä tarvitsi verta ja oletetun isän veri ei käynyt. Tyytyi naisen selitykseen yhden yön baarisäätöön ja kasvattaa edelleen lasta. Kolmas oli sinkku, tehtiin temput ilman ehkäisyä ja sanoi, että on mahdollisuus tulla raskaaksi. Totesi, että pitää hankkia seuraavana viikonloppuna poikaystävä. Ovat nykyään avoliitossa ja lapsi aloitti juuri koulun. Naisen mukaan lapsi on minun, en voi olla varma.
Veriryhmät ei taida ihan noin mennä että aina jomman kumman vanhemman veri on samaa.
Mies on varmaan tässä tapauksessa ulkomaalainen ja veriryhmä hyvin harvinainen Suomessa ja periytynyt sitten myös lapseen.
Veriryhmät ei periydy noin, mikään veriryhmä ei periydy automaattisesti lapselle. Leikkauksessa verta ei myöskään oteta vanhemmilta vaan sairaalan veripankista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolmen eri naisen kanssa. Yksi oli naimisissa ja ei halunut miehensä geenejä. Mies ei tiedä mitään ja pitää omanaan. Toinen seurusteli miehen kanssa, kun tuli raskaaksi. Oli sellainen on-off suhde. Menivät myöhemmin naimisiin. Mies sai tietää lapsen ollessa 8- vuotias, kun leikkauksen yhteydessä tarvitsi verta ja oletetun isän veri ei käynyt. Tyytyi naisen selitykseen yhden yön baarisäätöön ja kasvattaa edelleen lasta. Kolmas oli sinkku, tehtiin temput ilman ehkäisyä ja sanoi, että on mahdollisuus tulla raskaaksi. Totesi, että pitää hankkia seuraavana viikonloppuna poikaystävä. Ovat nykyään avoliitossa ja lapsi aloitti juuri koulun. Naisen mukaan lapsi on minun, en voi olla varma.
Satuilua. Jos leikkauksessa tarvitaan verta, ei sitä nyt lähdetä kyselemään lapsen vanhemmilta ja heitä tulemaan luovuttamaan siinä, kun leikkaus on käynnissä, höpö höpö.
Veri haetaan olemassaolevasta veripankista. Ei tarvitse olla isän verta, se voi olla kenen tahansa luovuttajan, kunhan on sopivaa. Siksihän sitä verta käydään luovuttamassa, että sitä olisi tarpeen tullen olemassa.
Minä asun miehen kanssa, jolla on edellisestä avioliitostaan kaksi lasta. Nuorempi lapsista ei muistuta isäänsä yhtään, eikä kyllä hirveästi äitiäänkään, on siis väreiltään, kooltaan, olemukseltaan, käytökseltään ja rakenteeltaan täysin eri maailmasta kuin isänsä ja äitinsä tai heidän sukunsa. Molemmat suvut ovat pitkiä, siroja, hoikkia ja tosi tummia ja ruskettuvia. Tämä lapsi on vaalea, leveä, lyhyenläntä, roteva, äänekäs ja pisamainen valkonaama. Eikä siis lihava vaan isoluinen ja karski.
Mies on minulle sanonut, että epäili jo varhain, ettei ole lapsen isä, mutta hän ei halua rikkoa lapsen maailmaa geenitestillä. Lapsen äidillä oli useita suhteita tuohon aikaan. Olen sanonut että pitäisihän asia selvittää, mutta toisaalta ei se minulle kuulu.
Epäilty isäehdokas on perheellinen hänkin.
Ja "mun" mies on siis lasten yksinhuoltaja, lasten äidillä on jo uudet lapset seuraavan miehensä kanssa. (Ja yksi lapsi ajalta ennen kuin meni tämän minun nykyisen seurustelukumppanin kanssa naimisiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veriryhmät ei taida ihan noin mennä että aina jomman kumman vanhemman veri on samaa.
Mies on varmaan tässä tapauksessa ulkomaalainen ja veriryhmä hyvin harvinainen Suomessa ja periytynyt sitten myös lapseen.
Veriryhmät ei periydy noin, mikään veriryhmä ei periydy automaattisesti lapselle. Leikkauksessa verta ei myöskään oteta vanhemmilta vaan sairaalan veripankista.
Sinun kannattaa myös oikeasti opetella, miten veriryhmät periytyvät. Esim. A-veriryhmän vanhemmille ei tule AB-lasta. Mutta jos tulee niin tästä voi jo päätellä, ettei isä olekaan biologinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa myös oikeasti opetella, miten veriryhmät periytyvät. Esim. A-veriryhmän vanhemmille ei tule AB-lasta. Mutta jos tulee niin tästä voi jo päätellä, ettei isä olekaan biologinen vanhempi.
Juuri näin. Jos lapsella on veriryhmä, joka ei ole mahdollista oletetun isän veriryhmän perusteella, asia tulee ilmi.
Siis miten joku verenluovutus tähän liittyy? Eihän lapsella tarvitse olla sama veriryhmä kuin vanhemmillaan. Miten se olisi edes mahdollista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa on eräs joka ylpeilee moisella toiminnalla ja on juurikin mies. Antaa hyvän syyn mulle pysyä velana kerta itse miehenä siittää menemään pitkin kyliä, eikä näin ollen mun tarvi ollenkaan vaivautua 😬
Mitä ylpeilemistä tuossa on? Eikö hänelle tule mieleen, että joillekin sukulaisille voi oikeasti tulla paha mieli, kun tietää tuolla jossain olevan suvunjäseniä jotka jää tuntemattomaksi. Suomi ei ole myöskään niin iso maa mitä voisi luulla. Veikkaan sukulaisesi siittäneen pitkin kyliä max 100km säteellä siitä missä asuu. On riski, että joku suvun muista lapsista pariutuu aikanaan oman sukulaisen kanssa, pienet piirit jne. Ja tämä tosiaan vain mikäli teidän suvussa on syntynyt lapsia viime vuosina. Sukulaiset olisi hyvä tuntea, tai ainakin tietää.
Tekee reissutyötä ja on asunutkin muutamalla eri paikkakunnalla. Näitä jälkeläisiä saattaa olla useampikin. Jos nyt jätetään leikki sikseen, niin olisihan noiden hyvä tietää suvussamme liikkuvista sairauksista mitkä voivat periytyä. Hyvällä tuurilla kenellekään ei tule mitään, mutta huonolla onnella saattavatkin saada jotain meidän puolelta.
Valitettavasti tämä paikallinen siittäjä omaa ulkonäön lisäksi karismaa :(
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä päätyi haluamaan tuollaisen kukuldin geenejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä päätyi haluamaan tuollaisen kukuldin geenejä?
Ilmeisesti tällaisia naisia on useampia. Paha vaan etteivät tule miettineeksi miehen taustalta löytyviä vikoja ja tauteja joista voi oikeasti olla haittaa sille lapselle vielä aikuisenakin. Siksihän spermapankissa löytyy tietoa luovuttajan taustoista, koska vastuulliset haluaa tietää miehen perimästä.
Pelkkä valokuvien vertaaminen ei riitä ja monen pettäjän seksielämä voi olla kotonakin vilkasta puheista huolimatta.
Isyystesti on ainoa keino määrittää isyys, joten kannattaa unohtaa koko juttu, ellet halua hajoittaa perhettä, ja tuhota lapsen lapsuutta oman egosi takia.