Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syksyn paras takki Iltalehdellä. Hyi hitto miten ruma!!!??? :D

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa itse toimittana olla aloituksen takana kerjäämässä klikkejä

Vierailija
62/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuli joistain se tikattu aamutakki mieleen joita miehet ostivat ennenvanhaan äitienpäivälahjaksi. 😁

Tai annettiin mummolle jouluna.

Näitä aamutakkeja myytiin tosi paljon 60-luvulla, olin nuorena lyhyttavaraliikkeessä töissä. Vaaleanpunainen ja -sininen oli suosittu väri.

Kukaan tuskin täällä tietää mikä oli lyhyttavaraliike. 😀

No ei tiedä, kerro ihmeessä! 😄 Itse ainakin varmistin että lukiko siinä tosiaan lyhyttavaraliike, vai onko ehkä kirjoitettu väärin. Ikää mullakin 42, että en ihan tyttönen ole.

No 42-vuotiaana sulla tuskin on kokemusta 60-luvusta, joten sen takia tuossa mainittiinkin, että kukaan tuskin tietää. Voit varmaan ihan itse selvittää, mitä se tarkoittaa. 

T. 39-vuotias, joka kyllä tietää, mikä oli lyhyttavaraliike. 

No ollaanpas siellä ärhäkkänä. Kai nyt saa kysyä silloin kun kiinnostaa? Tämä on kuitenkin keskustelupalsta. ☺️ Just tämä on asia jota en tiedä, tai voi olla, jos sen joku tässä nyt kertoo, että itselläkin muistilokerot aukeaa että totta tosiaan, olenhan tämän kuullut. Ja ehkä etsin itse tiedon, ehkä en. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt huomasin, että RCollectionilta saa myös tikkitoppakasseja. Eli voi pukeutua lähes päästä varpaisiin samaan materiaaliin. Ei tarvitse enää miettiä mikä sopii keskenään yhteen. Nerokasta!

Itselläni on niin pitkiä kuin lyhyitä tikkitakkeja, tikkihame ja tikkikassi. :D Naurakoon, ken haluaa. Diggailen skandimuotia, johon nämä kuuluvat.

Olen joskus nähnyt noita tikkihameita ja en vaan oikeesti tajua, mitä jotkut niissä näkee. 

Vierailija
64/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt huomasin, että RCollectionilta saa myös tikkitoppakasseja. Eli voi pukeutua lähes päästä varpaisiin samaan materiaaliin. Ei tarvitse enää miettiä mikä sopii keskenään yhteen. Nerokasta!

Itselläni on niin pitkiä kuin lyhyitä tikkitakkeja, tikkihame ja tikkikassi. :D Naurakoon, ken haluaa. Diggailen skandimuotia, johon nämä kuuluvat.

Niin minäkin ja tuollainen Iisalmi tikkitakki on nyt tilattu. Hame ja kassi saavat jäädä vielä odottelemaan seuraavaa tilipäivää.

Vierailija
65/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä kommunistimuotia suoraan kuin Neuvostoliitosta.

Vierailija
66/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen muodin asiantuntija ja muotitoimittaja toi Milja.H.

No mitähän sanoisin...

Vierailija
67/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ajatellut että tikkitakit on sellaisia suomenruotsalais-rouvatyylisiä, enemmän tyköistuvia, lyhyitä, tyylikkäitä.

Silleen Håpsan, hejsan, vi ska rida häster! 

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0021/2199/0199/products/tikki3_2000x…;

No ton voisin ottaa, niitä iltalehden en.

Vierailija
68/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan stanan ruma. Jos nuori nainen haluaa näyttää mummolta, niin kannattaa hommata tuollainen.

Vierailija
69/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion vihervasemmistokuplan muotia. Kiitos ei.

Vierailija
70/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla kauniilla pitkillä laihoilla pitkäraajaisilla malleilla perunasäkkikin näyttää hyvältä ja siksi niitä käytetäänkin malleina. Joku keksii lyödä niille mummon päiväpeiton päälle ja sanoa että tämä on nyt muotia. Tällainen lyhyt pätäkkä karjalainen kun lyö tuollaisen päälle niin näyttää muumien möröltä.

Vierailija
71/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallion vihervasemmistokuplan muotia. Kiitos ei.

Hui kauheeta onneksi en asu Kalliossa eikä kavereihin kuulu vihervasemmistoa.

Vierailija
72/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kasarilla alle kouluikäisenä sellainen kultakeltainen tikkikankainen aamu/kylpytakki, oli sellainen mattamainen hohtopinta vielä siinä. Tykkäsin. Serkun perintönä sain vaatteita, jotka oli kyllä kestäviä. Ysärillä oli sitten sellainen lyhyt mariininsininen tikkitakki, jossa oli tummanruskeaa mokkaa kyynärpäissä. Pidin tallitakkina. Myös luumun värisen toppaliivin muistan, jossa oli tikkikuosi.🧐

Vierailija
73/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa aika säkkejä. Tikkitakin pitäisi olla nimenomaan kapeasti istuva, että sitä voisi käyttää kerrospukeutumiseen.

Vierailija
74/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olen nauranut niin paljon kuin tänään tuolle Iltalehden jutulle :D

Taas tuli todistettua, että muoti ja tyyli ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
75/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että viime aikoina muodissa on ollut vaatteita jotka eivät näytä kenenkään päällä hyvältä. Ei edes mallien. Karseita säkkejä. Kai sekin on jonkinlainen saavutus.

Vierailija
76/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus nähnyt noita tikkihameita ja en vaan oikeesti tajua, mitä jotkut niissä näkee. 

Mulla oli ysärillä tikattu toppahame . Sellainen nilkkapituinen ja lämmin kovallakin pakkasella. Sinne alle voi laittaa sukkikset ja hameen eikä ollut mikään rypyssä kun pääsi perille eikä tarvinnut käydä vessassa pukeutumassa perillä.

Vierailija
77/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista milloin olen nauranut niin paljon kuin tänään tuolle Iltalehden jutulle :D

Taas tuli todistettua, että muoti ja tyyli ovat kaksi eri asiaa.

Niin. Toimittajilla niin Iltalehdessä kuin Iltasanomissa on varsin kehno maku pukeutumistyylien suhteen. Tämän todistaa kerta toisensa jälkeen nämä artikkelit nuorekkaasta ja raikkaasta mummomuodista.

Vierailija
78/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista toimittajista;

Ne varmaan lähinnä seuraa "maailman menoa" ja kirjoittelevat sen perusteella.

En usko, että valikoivat täysin / vain omaan makuunsa sopivia vaatteita tms.

Nämä muodit tulevat yleensä, kun joku jossain ne keksii ja päättää.

"Keisarin uudet vaatteet", siinäpä se.

Vierailija
79/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien ip-lehtien "muotijutut" on jokseenkin hullunkurisia, tuollaisia vaatteita ei näy missään eikä kenelläkään (paitsi joillakin jenkkimalleilla), katumuoti on aivan jotain muuta. Iltalehden muotipösäyksiä ei myöskään koskaan anneta kommentoida!

Vierailija
80/94 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempien ip-lehtien "muotijutut" on jokseenkin hullunkurisia, tuollaisia vaatteita ei näy missään eikä kenelläkään (paitsi joillakin jenkkimalleilla), katumuoti on aivan jotain muuta. Iltalehden muotipösäyksiä ei myöskään koskaan anneta kommentoida!

Katsopa huviksesi joskus kuvia vaikkapa Ilta-Sanomien toimittajista. :D Siinä olisi stylistillä toitä muutaman kanssa.