Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eipä ole kamalampaa hommaa ku ip - ohjaaja!

Vierailija
24.09.2013 |

siis aivan karseaa.. ensin ap-kerhossa, sitten luokkaan ip - ohjaajaaksi ja iltapäiväksi sulloudutaa pienee tilaa ip - kerhoon.

2kk kestin ja otin loparit Eipä kaduta.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:51"]

On niin kamalaa hommaa, etten suosittele kellekää.. kauhea koiranvirka paskalla palkalla. Sama kuin sairaanhoitajalla.

[/quote]

Sairaanhoitajalla on monta sataa parempi palkka kuin ap-koulunkäytiavustaja-ip-ohjaajalla.

Kun aloitin työni Helsingissä koulunkäyntiavustajana, minulla ei ollut alan koulutusta, mutta olen kuitenkin maisteri. Palkkani kuukaudessa 38 tunnin viikkotyöstä oli 1400 euroa bruttona! Tämä oli vuonna 2004.

Vierailija
42/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä minun mielestä sairaanhoitajalla on huono palkka työhön nähden!!

Olen itse sairaanhoitaja, lähtöpalkka 2100e + lisät (jotka vaativat iha hitosti töitä!! vloppuja, öitä ..)

Pääsin töihin yksilövalmentajaksi, kk palkka 2300e, oma toimisto, päivätyö jne.. en vaihtais enää  takas :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kahvinkeittokin kuuluu ohjaajan toimenkuvaan, ainakin meidän  koululla.

Vierailija
44/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetten, että jotkut vanhemmat haluavat lastensa tekevän läksyt ip-kerhossa. 1.-2.-luokkalaisilla on läksyinä lähinnä lukemisen(ääneen) ja kirjoittamisen harjoittelua ja mielestäni on tärkeää, että vanhemmat tekevät näitä yhdessä lapsen kanssa.

Toivotavasti ip-ohjaajat sitten myös informoivat vanhempia jos lapsella on ollut vaikeuksia läksyjen kanssa.

Vierailija
45/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 15:03"]

Kyllä se kahvinkeittokin kuuluu ohjaajan toimenkuvaan, ainakin meidän  koululla.

[/quote]

Juu mutta opettajan ei kuulu käskyttää avustajaa hakemaan itselleen kahvia ja milloin mitäkin. Avustaja/ohjaaja ei ole sitä varten töissä! Tätä minä tarkoitin.

Ainakin niissä kouluissa, missä olen itse ollut työssä niin avustajana kuin openakin myöhemmin, kahvin keittää se, kuka paikalle sattuu tulemaan, mitään hierarkiaa ei siinä noudateta.

Vierailija
46/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut näin se menee:

Opettaja ----> ohjaaja pykälän alempana, ei millään lailla verrattavissa opettajan työn rankkuuteen. Joskus naurattaa kun ohjaajat eivät itsekää osaa englantia ,niin miten he oppilaita ohjaisivat?

Vierailija
47/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ohjaaja ei ole mikää "pikkupomo". Typerää väittää että he kuuluisivat opettajien palaveriin kun eivät kuulu!

Vierailija
48/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opelle tiedoksi: ohjaaja ohjaa oppilaita. Ohjaaja VOI myös kopioida ja keittää kahvia halutessaan SENKIN asian hoitaa, mutta millään tavoin nämä toimet eivät KUULU hänen toimenkuvaansa sen enempää kuin palavereihin osallistuminen. Joka on kummallista koska ohjaajahan lapsen parhaiten tuntee oltuaan kylkikyljessä tämän kanssa 8 h päivästä.

Vierailija
49/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon työn täytyy olla todella kamalaa. Pienet lapset on kuin villejä apinoita pitkän koulupäivän jälkeen. Oman lapsen ip-kerhoon tuli vielä lisäksi muutama erityislapsi, jotka olivat pienryhmäopetuksessa jossain muuallapäin. Taksi toi ne tuntien jälkeen siihen lähikoulun pihaan ja ip-kerhoon. 

Olin jo eteisessä ihan järkyttynyt siitä touhusta kun hain lasta pois iltapäivällä. Aivan hirveä huuto, ei mitään järkeä kenenkään päässä. En ymmärrä miten ne ohjaajat kestää.

Vierailija
50/66 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D reps reps reps. Toivottavasti emme törmää projektiVASTAAVAN kanssa, niin tyrmäävä persoona. ;) niin nuori, niin kehittymätön. T. 32-vuotias duunaritaustainen kahden korkeakoulututkinnon omaava, entinen ja kenties tuleva ip-ohjaaja, nykyinen muskarirallattaja. WT-Projektivastaavana yrityksessä Home, ja tämä projekti jos mikä on ikuinen. Incl. Koiran hommia niin kuin elämässä yleensä on. Henkistä huoraamistakin.

Vierailija
51/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä iltapäiväkerhossa ja sen parempaa paikka ei kyllä ole ;) Meidän ryhmässä on kaksi aikuista ja 15 lasta. Tilat ovat isot ja pihakin mukava. Työ ei ole raskasta kun siihen on asennoitunut oikein ja tykkää työskennellä lasten kanssa. Työaika meillä on 11-17 ja palkka 1300€ verojen jälkeen, mun mielestä hyvä palkka ja tulee tosi hyvin säästöönki rahaa joka kuukausi. Meillä ainakin lapset ovat 1-2 luokkalaisia eli 7-8v tietty jotkut myös 9v jotka täyttävät keväällä ja menevät syksyllä 3-luokalle ja iltapäiväkerho loppuu.

Helppo ja mukava työ :-)

Vierailija
52/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen94 kirjoitti:

Itse olen töissä iltapäiväkerhossa ja sen parempaa paikka ei kyllä ole ;) Meidän ryhmässä on kaksi aikuista ja 15 lasta. Tilat ovat isot ja pihakin mukava. Työ ei ole raskasta kun siihen on asennoitunut oikein ja tykkää työskennellä lasten kanssa. Työaika meillä on 11-17 ja palkka 1300€ verojen jälkeen, mun mielestä hyvä palkka ja tulee tosi hyvin säästöönki rahaa joka kuukausi. Meillä ainakin lapset ovat 1-2 luokkalaisia eli 7-8v tietty jotkut myös 9v jotka täyttävät keväällä ja menevät syksyllä 3-luokalle ja iltapäiväkerho loppuu.

Helppo ja mukava työ :-)

Vaaditaanko koulutusta?

Vierailija
53/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koulutus pitää olla. Työkkärin kautta voit päästä iltapäiväkerhoon harjoittelemaan/tutustumaan jos hyvä tuuri käy tai sitten voit sen suorittaa oppisopimuksella (palkallinen) tai sitten ihan koulussakin. Oikeusrikosrekisteri pitää hommaa, ettei ole sekaantunut lapsiin jne.

Meillä ainakin lasten vanhemmat ovat liiankin mukavia, eikä ne vaadi mitään, et taitaa täällä tämä keskustelu olla aika paljonki liioiteltua juttua.

Vierailija
54/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikealta näyttää joo kun ekaluokkalaiset laitetaan pelaamaan tietokoneilla ja omilla (!) kännyköillään. Meillä ei lapsi kanna puhelinta koulussa mutta osaa nyt vaatia isompaa ja hienompaa ja pyytää pelilatauksia. Neljältä on vastassa täysin väsynyt ja ruutuajan ylittänyt tenava. Kiitos ip-kerho, kun opetitte lapseni peliorjaksi.

Vierailija
55/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan koiran hommaa koko ip - kerhon ohjaajat.

Joteki noloa kun vielä lähempänä 50 ollaa jumissa siellä kerhossa.. eikö siinä vaiheessa jo luulis olevan vähä korkeammassa asemassa?

terveisin 28 vuotias joka aloittaa nytten projektivastaavana ;)

Et ole itse edes suorittanut peruskoulua, joten miten voisit olla iltapäiväohjaaja? Törkeää tekstiä.

Vierailija
56/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ip-ohjaaja antaa jälki-istuntoa? Vai miten ne pennut pidetään kurissa?

Vierailija
57/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei pidä panna iltapäiväkerhoon. Jommankumman vanhemman pitää lopettaa työnsä siten, että voi olla lapsen kanssa koulun jälkeen. Tai tehdä lyhyttä päivää. Ip-kerho ei ole ihmisen paikka. Ja siellä kaitseminen ei myöskään ole ihmisen hommaa. Yhtä hirveää kuin päiväkodintätien työ.

Vierailija
58/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parikymmentä vuotta sitten ei edes ollut iltapäiväkerhoja kouluissa ja hyvin pärjättiin.

Vierailija
59/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ip-ohjaaja antaa jälki-istuntoa? Vai miten ne pennut pidetään kurissa?

1) Ei saa. Se on vain opettajien ja rehtorin oikeus kouluajalla.

2) Eipä niitä suuremmin saadakaan pysymään kurissa. Apinalauma kiljuu ja ohjaaja anelee polvillaan lapsia olemaan kiltisti.

Vierailija
60/66 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kyllä niin hauskaa luettavaa. XDDDD Ei taida teillä olla kokemusta ipkerhosta ja sen toiminnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi