Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulipahan koettua, nuukien häät

Vierailija
23.09.2013 |

Maistraatissa tietty, sulhasella samat vaatteet kuin aina muulloinkin. Morsian nyt sentään jotain vähän juhlavampaa. Me vähäiset vieraat oltiin ylipukeutuneita, tuomarikin siinä katseli ensin että kenetkäs täällä vihitään. Kutsuja ei tietty ollut eikä mitään hajua ohjelmasta. 

Siinä sit käräjäoikeuden pihalla ihmeteltiin että mitäs nyt, sulhanen totesi vaan että ei olla suunniteltu mitään. Jos syömässä kävis, niin kuka? pari keskenään vai mennäänkö kaikki? no päätettiin sit että mennään porukalla, kuka keksii ravintolan?? tässä vaiheessa sulhanen toteaa että buffet pitää olla että saa syödäkseen. 

No sit kiinalaisen, ja vieraat maksoi syömingit.

Vkl sit "juhlat" , tosin nämäkin on vieraiden järjestämät. Kiitos en osallistu. Enpä ole ennen törmännyt että täysin maksatetaan toisilla. Kas kun ei parille pitänyt sormuksia viedä.

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 18:44"]

Ap syyttää, ettei saanut tarpeeksi informaatiota. Saihan hän: vihkipari kutsui todistajaksi maistraattiin. Siis hyvin yksiselitteisesti todistajaksi maistraattiin. Moukkamaista tai ei, tuollainen kutsu ei sisällä muuta kuin todistamisen vihkitilanteessa. Ja jos pari on jatkosuunnitelmista kysyttäessä vastannut, että ehkä syömään, se todellakin tarkoittaa että ehkä. Se ei ole lupaus pitäää juhlia, se ei ole lupaus varata pöytää yhtään mistään, tai edes lupaus tarjota kenellekään.

Se, kuinka kuka tahansa muu kuin kyseinen pari järjestäisi vihkipäivänsä, ei liity tähän. Eikä sekään mikä olisi kohteliasta tai tyylikästä. Ap pettyi, koska odotti ja oletti sellaista mitä ei koskaan luvattu.

[/quote]

En odottanut juhlia en, edelleenkään. Ja miten voi varautua ehkään? no varauduin niin että otin loppupäivän vapaata. Entäpä jos tilanne olisi ollut niin että he olisivatkin halunneet tarjota vaikka sitä syömistä mutta minä en olisi varannut aikaa ja olisin joutunut epäkohteliaasti lähtemään. 

No mutta faktahan se on että minä olen törppä riivinrautamainen paskiainen, kun minut ystävällisesti kutsuttiin todistajaksi ja sit erehdyin luulemaan että pari haluaa hieman juhlistaa avioliittonsa alkua. Mutta näin ei ollutkaan, mä mokasin, se on nyt tullut jo selväksi ;)

T: ap

Vierailija
2/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 18:50"]

No mutta faktahan se on että minä olen törppä riivinrautamainen paskiainen, kun minut ystävällisesti kutsuttiin todistajaksi ja sit erehdyin luulemaan että pari haluaa hieman juhlistaa avioliittonsa alkua. Mutta näin ei ollutkaan, mä mokasin, se on nyt tullut jo selväksi ;)

[/quote]

Tuo ei tee sinusta törppöä, vaan se, miten puhut hääparista, kun ne omat oletuksesi eivät toteutuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 21:37"]

Maistraatissa tietty, sulhasella samat vaatteet kuin aina muulloinkin. Morsian nyt sentään jotain vähän juhlavampaa. Me vähäiset vieraat oltiin ylipukeutuneita, tuomarikin siinä katseli ensin että kenetkäs täällä vihitään. Kutsuja ei tietty ollut eikä mitään hajua ohjelmasta. 

Siinä sit käräjäoikeuden pihalla ihmeteltiin että mitäs nyt, sulhanen totesi vaan että ei olla suunniteltu mitään. Jos syömässä kävis, niin kuka? pari keskenään vai mennäänkö kaikki? no päätettiin sit että mennään porukalla, kuka keksii ravintolan?? tässä vaiheessa sulhanen toteaa että buffet pitää olla että saa syödäkseen. 

No sit kiinalaisen, ja vieraat maksoi syömingit.

Vkl sit "juhlat" , tosin nämäkin on vieraiden järjestämät. Kiitos en osallistu. Enpä ole ennen törmännyt että täysin maksatetaan toisilla. Kas kun ei parille pitänyt sormuksia viedä.

[/quote]

Yleensä vieraat maksavat. Vai etkö sinä osta parille lahjoja? Jos vaadit täydet juhlat niin kai ostat ainakin parin tonnin lahjan aina?

Vierailija
4/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 12:38"]

Ehkä tämä kuitenkin on provo. Eihän kukaan oikeasti voi olla näin tökerö kuin ap, ja ilkeä sellaisille ihmisille, jotka kuitenkin pitävätä häntä riittävän läheisenä kutsuakseen todistajaksi maistraattiin?

[/quote]

Mutta ei kuitenkaan niin läheisenä etteikö voisi kertoa että todistajana olon jälkeen voitte lähteä menemään, mitään muuta ei ole tiedossa kun ei tämä ole juhla eikä häät eikä mitään, mitäs tässä mitään teidän kanssa juhlistamaan.

[/quote]

No sitä juhlaa ei luvattu alunperinkään, ap sen keksi ihan omasta päästään. Ap kutsuttiin todistajaksi maistraattivihkimiseen, ei hääjuhliin. Ap keksi ne juhlat omassa päässään ja suuttui kun hääpari ei toteuttanut hänen visiotaan. Ja joo, vihkimistä ei ole mikään pakko juhlistaa, ei ole. Ei edes sukulaisten vuoksi.

Enemmän tässä on noloja nuo vieraat, joiden oli näköjään pakko päästä syömään vihkiparin kanssa ja sen yhden vielä järkkäillä juhlia. Tais olla anoppi kysessä. Mitä sitä piittaa siitä mitä vihkipari haluaa. Me halutaan juhlat niin ne me myös saadaan, vaikka väkisin.

[/quote]

Mä luulen että tuolla vihkiparilla ei ole sen läheisempiä ystäviä kuin ap enkä ihmettele yhtään, niin onnettoman kuuloista hommaa jopa naimisiinmeno.

[/quote]

Onnetonta on jos pitää ruveta järjestämään jotain juhlia. Naimisiin menon idea on että päästään alkamaan yhteinen elämä eikä mitkään hemmetin juhlat

Vierailija
5/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 18:44"]

Ap syyttää, ettei saanut tarpeeksi informaatiota. Saihan hän: vihkipari kutsui todistajaksi maistraattiin. Siis hyvin yksiselitteisesti todistajaksi maistraattiin. Moukkamaista tai ei, tuollainen kutsu ei sisällä muuta kuin todistamisen vihkitilanteessa. Ja jos pari on jatkosuunnitelmista kysyttäessä vastannut, että ehkä syömään, se todellakin tarkoittaa että ehkä. Se ei ole lupaus pitäää juhlia, se ei ole lupaus varata pöytää yhtään mistään, tai edes lupaus tarjota kenellekään.

Se, kuinka kuka tahansa muu kuin kyseinen pari järjestäisi vihkipäivänsä, ei liity tähän. Eikä sekään mikä olisi kohteliasta tai tyylikästä. Ap pettyi, koska odotti ja oletti sellaista mitä ei koskaan luvattu.

[/quote]

En odottanut juhlia en, edelleenkään. Ja miten voi varautua ehkään? no varauduin niin että otin loppupäivän vapaata. Entäpä jos tilanne olisi ollut niin että he olisivatkin halunneet tarjota vaikka sitä syömistä mutta minä en olisi varannut aikaa ja olisin joutunut epäkohteliaasti lähtemään. 

[/quote]

Sinä varauduit ehkään itsellesi sopivalla tavalla, puntaroimalla otatko loppupäivän vapaata vai et. Totta kai tajuat, ettei pari olisi loukkaantunut (tai ainakaan heilä ei olisi ollut mitään syytä loukkaantua) jos et olisi varautunut mihinkään muuhun kuin siihen mihin sinut kutsuttiin, eli vihkimiseen.

Vierailija
6/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun vihille menneet on nuukia ja se nuukuus näkyy joka paikassa niin ei se muuksi muut. He tietää sen itsekin että ovat pihejä. 

Lahja mulla oli varattuna siltä varalta jos on jotain juhlaa mutta kun sitä ei sit ollutkaan niin en antanut lahjaakaan. 

Olin yli varautunut kun en vaan osannut kuvitella että vihkiminen voi olla näinkin arkista touhua.

Vierailija
7/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:01"]

No kun vihille menneet on nuukia ja se nuukuus näkyy joka paikassa niin ei se muuksi muut. He tietää sen itsekin että ovat pihejä. 

Lahja mulla oli varattuna siltä varalta jos on jotain juhlaa mutta kun sitä ei sit ollutkaan niin en antanut lahjaakaan. 

Olin yli varautunut kun en vaan osannut kuvitella että vihkiminen voi olla näinkin arkista touhua.

[/quote]

Silloinhan nämä vihkiäiset olivat heille omannäköiset. Miksi sinulla on noin suuri tarve mollata heidän tapaansa pitää ne? Että aloitat kuvaamalla heidän pukeutumistaan halveksuen?

Vierailija
8/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli mikä on ongelma?

Vierailija
9/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No miksi aloitat ketjun nuukien häät, jos tarkoitus on haukkua heidät kaikin puolin? Olisit otsikoinut nuukat törpöt tuttavamme.

Anna heidän nuukailla silloin, kun on HEIDÄN tärkein päivä, oma hääpäivä, jos he kerran ovat nuukia. Mikä sinä olet sanomaan, että nuukien tuttujesi pitäisi viettää tärkein OMA päivä vastoin kuvaamaasi elämäntapaa?

En minäkään olisi halunnut, että tuttu kirjoittelee minusta häiden jälkeen ja haukkuu elämän valintoja tai ylipäätään mitään hääpäivääni liittyen. En pitänyt nuukaa häätä, mutta se oli minun ja puolisoni päivä, ei kaason, bestmanin tai kenenkään sukulaisenkaan. 

Vierailija
10/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naimisin meno on vasta alkua kaikenlaiselle ruinaamiselle ja hyvaksikaytolle. Kohta alkaakin tulla kutsuja milloin mihinkin tilaisuuteen ja niitahan riittaa varsinkin jos saavat lapsia. Nyt on korkea tehda paatos miten suojautua vastaisuudessa tuolta kauhealta pariskunnalta.  

Vierailija
11/194 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Varmaan paskoisivat alleen jos saisivat tietaa etta olisi ollut lahjojakin.

Vierailija
12/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä niin samoilla linjoilla ap.n kanssa että! Parilta moukkamaista käytöstä. Itse kun haluttiin naimisiin ilman mitään hässäkkää, mentiin maistraatissa ja todistajat tuli talon puolesta, nämä nuukailijat olis voinu tehdä samoin kun eivät kerran mitään halunneet järjestää. 

Vierailija
13/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 07:02"]

Mä oon kyllä niin samoilla linjoilla ap.n kanssa että! Parilta moukkamaista käytöstä. Itse kun haluttiin naimisiin ilman mitään hässäkkää, mentiin maistraatissa ja todistajat tuli talon puolesta, nämä nuukailijat olis voinu tehdä samoin kun eivät kerran mitään halunneet järjestää. 

[/quote]

Että muiden pitää järjestää vihkiäisensä sinun hyväksymälläsi tavalla? Käsittämätön asenne. Minusta oli kunnia-asia käväistä todistajana ystävieni vihkimistilaisuudessa. Olisi ollut sääli, jos he eivät olisi pyytäneet meitä todistajiksi, siksi, ettei sitä muka olisi voinut tehdä ilman jatkojärjestelyjä.

Vierailija
14/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:31"]

Apua, meillä oli todistajat maistraatista. Olisko niille pitänyt tarjota ruuat ja kahvit? Olinko nyt moukka kun me vaan lähdettiin sieltä maistraatista kotiin ja ne todistajat meni takas töihinsä. 

[/quote]

Olis. Ja lisäksi morsiamne ryöstöä ja muita kivoja hääleikkejä. Sekä viinaa...!

Vierailija
15/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mihin sä sen lahjan laitoit?

Vierailija
16/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka saa olla ja vihkimisen saa järjestää siitä näkökulmasta omannäköisekseen, mutta raja menee siinä kun ruvetaan maksattamaan omaa nuukuutta muilla ihmisillä. Mulla oli just tuollainen kaveri joka oli kaikessa naurettavan nuuka. Kun lähdettiin reissuille mihin tarvittiin eväät, se otti jonkun kaksi creamcrackeria ja vettä ja muut syötti sen koska eihän sellaista pysty kukaan katsomaan kun toisella ei ole mitään ruokaa. Hyvin maistui. Kummasti nää nuukailijat ei onnistu koskaan sanomaan että no niin, tämä oli tässä ja hyvää päivänjatkoa, tai että kyllä mä pärjään näillä eväilläni, seisotaan vain avuttomina ja odotetaan sääliä.

Vierailija
17/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vastaava ystävä. Kerran tuli meille kylään ja joi yksin pullollisen skumppaa eikä tarjonnut muille lasillistakaan. Mun tarjoamat hedelmät kyllä upposi. Sama tyyppi kyselee jatkuvasti kyytiä lentokentälle, lääkäriin ja ties minne ja olen joskus hyvää hyvyyttäni vienytkin. Kerran erehdyin itse kysymään kyytiä lentokentälle ja vastaus oli että "mä en nyt jaksa." Aha. Siihen loppui mun antamat kyyditykset samalla kertaa.

Vierailija
18/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hääjuhlan pitää olla joko täysmittainen ja kunnolla järjestetty TAI sitten jokin hyvin pienimuotoinen ravintola-ilta ym. Kunhan on muodollisuudet kohdillaan, eli vieraat tietää mikä on homman juju ja paljon aikaa juhlaan kuluu ym. mihin pitää varautua. Kuulostaa siltä että tää hääpari oli jättänyt puolitiehen homman :( Muakin pistää ärsyttämään tollanen että ei juhlita kunnolla jos aihetta siihen olisi, ja vähintäänkin ruuat pitäisi tarjota. Hyvä ettet antanut lahjaa, itsekään en olisi niin tehnyt ;)

Oon ollu ties kuinka monissa nuukissa häissä, pahinta on se että juhlapaikka on kolkko tai ohjelmaa ei ole, pahinta nuukuutta on se että ei vaivauduta pistämään rahaa musiikkin kuten hyvään livebändiin. Eräissä keskisuurissa juhlissa kaikki vieraat oli sijoitettu pöytiin ihan randomisti, pari avioparia joutui istumaan erillään. Musiikkia ei ollut, välillä koko paikka oli tuskaisen vaitonaisen oloinen kun vieraat vain odottivat tapahtuuko mitään. Ruokana jotain vanhan makuista soppaa, juhlapaikkana vanha hikinen jumppasali :D Mä en ymmärrä näitä ihmisiä!

Vierailija
19/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä nuuka se oli ap:kin kun kerran ei sitä hankkimaansa lahjaa antanut vaan piti itsellään :) Eikö lahja anneta hyvästä sydämestä, eikä vain siksi että pääsee juhliin syömään ja juomaan. Ap:n lahjanantaminen on vastikkeellista, jollen saa mahaa täyteen muiden maksamana niin en anna lahjaa. Aika noloa tuokin, mä olisin sen lahjan antanut kun kerran hommasin, viis siitä saanko tasan saman verran korvausta juhlatarjoiluna.

Vierailija
20/194 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 12:19"]

Yhtä nuuka se oli ap:kin kun kerran ei sitä hankkimaansa lahjaa antanut vaan piti itsellään :) Eikö lahja anneta hyvästä sydämestä, eikä vain siksi että pääsee juhliin syömään ja juomaan. Ap:n lahjanantaminen on vastikkeellista, jollen saa mahaa täyteen muiden maksamana niin en anna lahjaa. Aika noloa tuokin, mä olisin sen lahjan antanut kun kerran hommasin, viis siitä saanko tasan saman verran korvausta juhlatarjoiluna.

[/quote]Lahjan antaminenhan ei ole mitenkaan pakollista, sitapaitsi jos ap kaikesta huolimatta olisi sen tehnyt, olisi se tehnyt tilanteesta vain entistakin kiusallisemman.