Neurologian ja unitieteiden professori: tämä on paras makuuhuoneen lämpötila
Kommentit (16)
Minulle se on noin 26-28 astetta, silti nukun villa sukat jalassa.
Tässä toimiva linkki:
https://www.google.com/amp/s/www.health.com/condition/sleep/best-temper…
Vaihtelee. Itse tykkään 24-25 asteisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se on noin 26-28 astetta, silti nukun villa sukat jalassa.
Mikä sairaus sinulla on?
20 astetta toimii, 25 astetta on tukala.
Kotona viilennän kesäisin ilmalämpöpumpulla yöksi 21 asteeseen ja minulla on hyvin ohut untuvapeitto. Mökillä nukun vielä paremmin, kun aitassa on lämmintä vähän toisella kymmenellä ja on paksu peitto.
Tässäpä kaikki tarpeellinen tieto hellehullulle.
Kiva kun omassa kerrostalokämpässä on ollut 26-29 astetta huhtikuun alusta asti, vaikka mitä tekisi. Tällä viikolla sai vasta ensimmäisen kerran nukuttua ilman että ikkuna oli auki ja/tai tuuletin hurisi vieressä.
Ihanaa, kuulostaa juuri hyvältä. Monesti säädin aikanaan ilmastoinnin 17° ja nautin lämpimästä ihanasta paksusta peitosta. Nyt ei ole enää ilmastointia ja pakko pitää parveketta auki kesät talvet että olisi edes siedettävää. Asunnossa on aina lähes 25° lämmintä ja se on ihan liikaa. Tämä vaikka pattereihin ei ole tullut lämpöä viiteen vuoteen.. Valitettu on ja päästiinkin 27 asteesta 25° asteeseen talvella.
Mun makkarissa on 17 astetta. Ei kiusaa vaihdevuosihikoilu!
Mukavinta on nukkua 25-27 asteen lämpötilassa, kun ei tarvitse yöpaitaa ollenkaan eikä ole yhtään kylmä.
Miten te pystytte nukkumaan älyttömän kuumissa huoneissa? Minulle tosiaan joku 18 on ideaali, vähän viileämpikin käy. Peitto voi olla silloin lämpimämpi.
Matkustan paljon. Hotellihuoneet on yleensä 22-asteisia, ja sängyissä on paksut täkit. Se on minulle aivan liikaa, ja todella epäekologistakin kun asiaa ajattelee. Otan aina huoneen, jossa on avattavat ikkunat, mikäli mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Miten te pystytte nukkumaan älyttömän kuumissa huoneissa? Minulle tosiaan joku 18 on ideaali, vähän viileämpikin käy. Peitto voi olla silloin lämpimämpi.
Matkustan paljon. Hotellihuoneet on yleensä 22-asteisia, ja sängyissä on paksut täkit. Se on minulle aivan liikaa, ja todella epäekologistakin kun asiaa ajattelee. Otan aina huoneen, jossa on avattavat ikkunat, mikäli mahdollista.
Minä en pystyisi nukkumaan 18 asteen lämpötilassa yöpaita päällä, vaan pitäisi olla lämpimät vaatteet. Villapaita ja lämpimät housut, joiden alla tietysti olisi pitkät kalsarit.
Vaikuttaa hyvältä.
Liian kuumassa nukkuminen on kidutusta ja epäterveellistä.
Lämpöähän saa lisäämällä peitteitä.