Onko täällä ihmisiä, jotka eivät uskaltaneet vieläkään baariin tai ravintolaan koronapelon takia?
Kommentit (35)
Tämä ketju on vähän kuin Ylen gallupit koronasta. Yli puolet valehtelee olevansa vastuullisia, vaikka todellisuus on jotain aivan muuta.
Olen uskaltautunut, mutta vain siksi, että lähikuppilassa on erikseen baari ja erikseen ruokapuoli. Molempiin on omat sisäänkäyntinsä. Jo ennen pandemiaakin sai ruokapuolella istua aina yksin.
Vierailija kirjoitti:
Säälin teitä, jotka jätätte elämänne elämättä.
Mua taas aika paljon säälittää ne, joiden elämä on baareissa ja ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskaltautunut, mutta vain siksi, että lähikuppilassa on erikseen baari ja erikseen ruokapuoli. Molempiin on omat sisäänkäyntinsä. Jo ennen pandemiaakin sai ruokapuolella istua aina yksin.
On tutkittu, että koronavirus leviää parissa minuutissa ravintolassa salin päästä päähän, esim sairastuneesta 4-5 metrin päässä istuneet ovat saaneet tartunnan ruokaravintolassa. Kahden metrin turvaväli on ihan vanhaa tietoa ja todettu vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu, että koronavirus leviää parissa minuutissa ravintolassa salin päästä päähän, esim sairastuneesta 4-5 metrin päässä istuneet ovat saaneet tartunnan ruokaravintolassa. Kahden metrin turvaväli on ihan vanhaa tietoa ja todettu vääräksi.
Tiedän tuon. Lähikuppilassa kuitenkin istun vähintään 15 metrin päässä kaikista muista ja välissä on vielä seinä ja ovi. Eli käytännössä muut asiakkaat ovat eri huoneessa ja vain henkilökunta kulkee näiden kahden erillisen tilan väliä. Toki tartunnan voi saada henkilökunnaltakin, mutta olen käynyt muutaman kerran hakemassa sieltä ruokaa ja odotellessani juonut lasillisen viiniä. Baarin puolella on samaan aikaan ollut asiakkaita 3-5. En käy siellä iltaisin, jolloin porukkaa on enemmän.
Perheessä riskiryhmäläisiä, olen helsinkiläinen enkä juo muutenkaan alkoholia
N28
No en muutenkaan ramppaa "ulkona", osaan tehdä ruokaa ja hakea kaljaa kaupasta. Meille saa tulla kyläänkin jos joku näinä tautisina aikoina uskaltaa.
Kuolema kulkutautiin kuulostaa fantsulta tavalta mennä.
Minä. Ennen koronaa kävin useana (5–15) iltana kuussa istuskelemassa lasillisella ystävien kanssa. Juotiin siis ihan muutama vain ja höpöteltiin niitä näitä. Lisäksi kunnolla ulkona, siis viihteellä, käytiin ehkä kerran kuukaudessa.
Korona vei tämän kaiken. Kukaan ei ole halukas lähtemään minnekään istumaan, edes terassilla ei käyty koko kesän aikana. Olen viimeksi käynyt baarissa helmikuun lopulla.
Harmittaahan se. Kaipaan sitä tunnelmaa. Alkoholin kulutukseen sinänsä ei ole tullut muutosta, ollaan vain siirrytty istumaan jonkun kotona niillä samoilla lasillisilla.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä reppanoita kusihousuja 😔
Niin. Meidän omaa elämäänsä rajoittavien ansiosta korona on pysynyt Suomessa aisoissa ja se mahdollistaa teille välinpitämättömille mahdollisuuden normaaliin elämään. Jos kaikki olisivat piittaamattomia ja eläisivät kuin pellossa tautitilanne olisi Suomessa paljon pahempi. Jatkakaa te vaan rellestämistä, niin saadaan vielä syksyllä Suomi uudestaan kiinni. Sehän on sitten kaikille mukavaa.
Kesällä kävin terassilla ja pienen paikkakunnan pienillä festareilla. Heinäkuussa olisin varmaan voinut sisätiloihinkin lähteä, mutta nyt ei tulisi mieleenkään. Ennemmin pari tölkkiä ukon kanssa kotosalla.
Liki viiskymppinen olen, normaalisti käydään keikoilla tms muutamia kertoja vuodessa.
Lapsi käy koulussa ja harrastuksessa, kulkee niihin (osin) bussilla, sekä tapaa vapaa-ajalla koulukaveria ja harrastuskaveria. Työkuviot meillä aikuisilla on alle parikymmentä ihmistä kummallakin. En hamstraa meille enempää altistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä. En sillä, että baareissa muutenkaan ravaisin, mutta en siis ruokaravintolaankaan, vain mukaan olen ottanut muutamia kertoja. Enkä aio uskaltautua aikoihin, en näe tarvetta ottaa ylimääräisiä riskejä.
Ikä 41.
Eikun olenhan mä kerran käynyt kesällä sisällä baarissa/ravintolassa. Lisäksi kahviloissa ulkona, lähinnä jäätelöllä lasten kanssa.
Olen 46v perusterve. En ole baareissa kävijä ja nyt on mahtavaa, kun on sosiaalisesti hyväksyttävää pysyä poissa. Ei kyllä tulisi mieleen lähteä yökerhoon koronatilanteessa. Ruokaravintoloissa olen käynyt.
Säälin teitä, jotka jätätte elämänne elämättä.