Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sormus takaisin?

Vierailija
29.08.2020 |

Tuli tuosta Hakkaraisen jutusta mieleen (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006617551.html), että onko yleistäkin periä korut takaisin suhteen päätyttyä? Minusta se kuulostaa erittäin oudolta.

Ajatteleeko tuo Hakkarainen, että joku muu nainen haluaisi tulla kihlatuksi jo kerran käytetyllä kihlasormuksella?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne perinteisesti on ollut tapana palauttaa. Aikoinaan sormukset tehtiin kalliimmasta kullasta kuin nykyään. Sormus palautettiin ja sen saattoi sulattaa uudeksi koruksi tai vaihtaa rahaksi. Nykyäänhän korut tehdään halvemmista materiaaleista, minkä vuoksi kaiverretun ja käytetyn korun arvo on olematon, vaikka se ostettaessa maksoikin paljon. Ennen naiset halusivat ja saivat koruja eri tilanteissa (lasten syntymät, omat juhlahetket jne.), mutta nykynaiset ottavat tatuointeja ja maksavatkin ne vielä itse.

Vierailija
22/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkuu naista huijariksi, no mikäs itse sitten on😂

Teukka on tyhmä, keski-ikäinen alkoholisti Viitasaarelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne perinteisesti on ollut tapana palauttaa. Aikoinaan sormukset tehtiin kalliimmasta kullasta kuin nykyään. Sormus palautettiin ja sen saattoi sulattaa uudeksi koruksi tai vaihtaa rahaksi. Nykyäänhän korut tehdään halvemmista materiaaleista, minkä vuoksi kaiverretun ja käytetyn korun arvo on olematon, vaikka se ostettaessa maksoikin paljon. Ennen naiset halusivat ja saivat koruja eri tilanteissa (lasten syntymät, omat juhlahetket jne.), mutta nykynaiset ottavat tatuointeja ja maksavatkin ne vielä itse.

Ei niitä ole ollut tapana koskaan palauttaa. Lisäksi niitä ei todellakaan ennen tehty mistään kalliimmasta kullasta, vaan nykyään sormukset ovat monesti valkokultaa tai platinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi