Sormus takaisin?
Tuli tuosta Hakkaraisen jutusta mieleen (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006617551.html), että onko yleistäkin periä korut takaisin suhteen päätyttyä? Minusta se kuulostaa erittäin oudolta.
Ajatteleeko tuo Hakkarainen, että joku muu nainen haluaisi tulla kihlatuksi jo kerran käytetyllä kihlasormuksella?
Kommentit (23)
Aikoo matkustaa Hondurasiin hakemaan sormusta takaisin?
Teukkaa siellä varmaan kaivataankin.
toivottavasti nainen on muuttanut sen jo rahoiksi. Minä ainakin olisin.
Siellä on varmaan naisen koko suku odottamassa ihanaa teukkaa haulikon kanssa.
Varmasti on nainen jo myynyt sormuksen.
Kyllä me palautettiin puolin ja toisin vihki- ja kihlasormukset. En tiedä mitä mies teki minun sormuksilleni, mutta omani myin välittömästi.
Kyllä on tavallista palauttaa sormus, jos kihlaus purkautuu.
Entisen puolison sormuksen minä ostin hänelle lahjaksi ja hän minulle. Ei hänen sormuksensa enää eronkaan jälkeen muuttunut minun omaisuudeksi. Toisaalta jos olisi halunnut antaa takaisin niin tietysti omani olisin antanut hänelle vaihdossa mutta omasta mielestäni se olisi ollut vain outoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me palautettiin puolin ja toisin vihki- ja kihlasormukset. En tiedä mitä mies teki minun sormuksilleni, mutta omani myin välittömästi.
Meillä mies maksoi meidän molempien sormukset, kun kihloihin halusi. Itse sitten petti ja valehteli. Lopetin suhteen mutta pidän sormuksen, vaikken sitä käytä. Olkoon muistona erehdyksestä.
Eipä taida Teukka saada sormustaan takaisin. Se on tuhlattu jo muiden rahojen kanssa. Näin helppoa se naisille on huijata hyväuskoisia hölmöjä, ei tarvitse kuin vähän jalkoja avata niin kukkarokin aukeaa samantien.
Ihan ymmärrettävää kun kyseessä lyhyt suhde ja varsinkin jos oli monen tonnin timanttisormus.
Sormus on perinteisesti annettu lupaukseksi naimisiinmenosta, takuuksi. Ja Teuvo on tosiaan tämän naisen maineen JO pilannut ja sitten ilmeisesti dumpannut, joten sormus kuuluu naiselle korvaukseksi menetetystä maineesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää kun kyseessä lyhyt suhde ja varsinkin jos oli monen tonnin timanttisormus.
No ei todellakaan ole ymmärrettävää. Teuvo on ihan itse naisen kihlannut, hänen maineensa pilannut (kulttuuri) ja sitten dumpannut kun ei tajunnutkaan pelin henkeä. Sormus on lahjaksi annettu ja sitä ei voi ottaa takaisin minkään lain nojalla.
Eipä ole kukaan mies koskaan pyytänyt kihlasormusta takaisin. Minulla on niitä useita, olen ripustanut kaikki samaan ketjuun roikkumaan. Minusta se on kiva rimpsu, pidän joskus kaulassa tätä sormusketjua. Kukaan ei ole kysellyt mitään :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole ymmärrettävää. Teuvo on ihan itse naisen kihlannut, hänen maineensa pilannut (kulttuuri) ja sitten dumpannut kun ei tajunnutkaan pelin henkeä. Sormus on lahjaksi annettu ja sitä ei voi ottaa takaisin minkään lain nojalla.
Olette lompakkoloisia. Kuka tahansa kunnollinen nainen palauttaisi sormuksen omasta tahdostaan.
N39
Yleensäkin naurettavaa vaatia mitään lahjoja jälkikäteen takaisin, vaikka suhde päättyisikin tai jokin muu ihmissuhde katkeaisi. Lasten lorussakin jo sanotaan, että ottaja antaja kananpa sk an kantaja. Onhan noita ollut, minullekin annettiin käytettyjä lastenvaatteita kun sain esikoiseni, ja sitten kymmenen vuoden kuluttua perättiin niitä takaisin.
Jos aiot vaatia antamiasi asioita myöhemmin takaisin, tee selväksi luovutushetkellä, että kyse on vain lainaamisesta. Näin vastaanottaja tietää kieltäytyä ottamasta vastaan alun perinkään.
Minä en ainakaan säilytä toisten tavaroita kämpässäni vuosikausia jotta ne olisivat sitten valmiina luovutusta varten, jos toiselle pälähtää päähän vaatia niitä takaisin. Omaakin roinaa on jo riittävästi. Täältä antaja-ottaja voi suhteuttaa asioita:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette lompakkoloisia. Kuka tahansa kunnollinen nainen palauttaisi sormuksen omasta tahdostaan.
N39
En ole lompakkoloi nen. Pitäisin lahjan niinkuin muutkin lahjat. Niitä on epäkohteliasta palauttaa. Lisäksi suhteesta voi jäädä kaunis muisto jota voi vaalia. Kuka tahansa kunniallinen nainen ymmärtäisi ettei itsekään kävisi antamiaan lahjoja hamstraamassa takaisin.
N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Minä en ole ainakaan maksullinen nainen, jonka voi sormuksella varata käyttöönsä tietyksi aikaa. Jos minulle antaa sormuksen, se on lahja, ei käyttökorvaus tai pantti.
Haukkuu naista huijariksi, no mikäs itse sitten on😂
Kuulostaa hyvin suomalaiselta. Köyhältä ja katkeralta.