lapsettomien tuki ry:n toimintaan?
Tilasin simpukka yhdistyksen (ent. lapsettomien tukiry.) tukipaketin ja lueskelin sen läpi.
Tarkoitukseni oli liittyä yhdistykseen ja tukea sen toimintaa ja saada itse tukea tähän tilanteeseen, mutta...
En tiedä, mutta itselleni tuli kuva että " joka toinen" lause on " kaksin olokin on vaihtoehto." Kaksin jääminen on suurin pelkoni tällä hetkellä koko lapsettomuus asian kanssa ja viimeinen lause mitä haluan kuulla on varmasti edellä mainittu " kaksin olokin on vaihtoehto" .
Tunne tulee varmasti siitä, että en edes halua ajatella sitä vaihtoehtona. Toivon vielä niiiiin paljon omaa perhettä lapsineen.
[color=red] Onko joku ollut yhdistyksen toiminnassa mukana? Onko joku saanut sieltä tukea? Millaisia kokemuksia keskusteluryhmistä? Muuten? [/color]
En halua kirjoituksellani ketään loukata ja varmasti joillekin on kaksin jääminen lopulta hyvä vaihtoehto, ehkä meillekin sitten joskus jos muuten ei elämä meille tulevaa suo, mutta nyt koko lapsettomuus on niin tuore etten halua menettää toivoani vielä hoitojen onnistumisesta tai adoption onnistumisesta. Onhan meillä mieheni kanssakin ikää vasta 20+.
Olisin kaivannut yhdistykseltä tietoa ja faktaa hoidoista enemmän sekä tukea samassa tilanteessa olevista ihmisistä vertaistukea.
Kommentit (4)
Olen jäsen. Mutta Oulussa ei näytä olevan minkäänlaista toimintaa. Pitäis vissiin ite järjestää. Kaksin jääminen ei todellakaan hoúkuttele.
Soitin sille Annelle ja pääkaupunki seudulla on olemassa ryhmiä. Katsotaan nyt kuinka syksy alkaa ja sitten mietitään uudestaan koko asiaa. MIeskin sanoi leikillään että koskas me sinne keskusteluun ehditään kun mä asun jo täällä foorumissa =) Mutta syksyllä siis harkinassa.
jos perustat, Maahinen76, Ouluun ryhmän. Käsittääkseni samalla tavalla ne ryhmät on muissakin kaupungeissa lähteneet liikkeelle. Aina jonkun on oltava se eka aktiivinen, sitten varmasti löytyy niitä kohtalotovereita..
En usko, että se kaksinjääminen on tokikaan ainoa aihe, mitä Simpukan jäsenlehdissä käsitellään - oisko ollut just teemanumero, mitä alkuperäinen kirjoittaja oli lueskellut?
Itse Pirkanmaalla asuvana tiedustelin ryhmiä täältä, Tampereelta sellainen löytyi, ja sain oikein hyvin tietoa sen tapaamisajoista jne. Olinkin jo menossa yhteen tapaamiseen, mutta tuli esteitä, etten sitten päässyt, mutta tarkoitus olis jossakin vaiheessa sitäkin " foorumia" kokeilla. Ymmärsin, että ainakin osa ryhmistä on pelkästään naisten ryhmiä, ja varmasti jotain tapaamisia pareillekin on. Kysellä siis kannattaa!
Kuten Simpukan lehdessäkin todettiin, jäsenissä on tällaisten yhdistysten voima!
Hei, olen itse Simpukan jäsen ja ehdin käydä muutaman kerran paikkakuntamme lapsettomien tapaamisessa ennen kuin onneksemme tulin raskaaksi, jonka jälkeen siirryin pojan synnyttyä lapsellisten lapsettomien porukkaan.
Rankimpina hoitojaksoina koin vertaistuen saamisen lehden ja ryhmän muodossa tärkeäksi. Koska lapsettomuutemme johtuu miehestä, mikä on hänelle arkapaikka, emme aiheesta kovin paljon keskustelleet, siksi olikin mukava päästä purkamaan itseään saman ongelman kanssa painivien kanssa ja saada erilaista näkökantaa mieltä painaviin asioihin.
Jäseneksi liittyvä saa Simpukalta lehden muutaman kerran vuodessa, jossa eri asioita käsitellään aina lehden verran. Käsittelyssä on ollut kaksin jääminen, adoptio, keskenmenot jne. Simpukka ry haluaa tehdä tunnetuksia lapsettomien asioita valtakunnallisesti ja tukea samalla pariskuntia valitsemallaan tiellä joko kaksin, adoptiovanhempina tai minkä kukin kokee itselleen sopivaksi. Liity siis jäseneksi ja ota rohkeasti yhteyttä Anneen Simpukan toimistolle ja selvitä onko paikkakunnallasi lapsettomien ryhmän tapaamista. Voin lämpimästi suositella niitä kahvitteluhetkiä. Olo keveni aina valtavasti, kun sai tukea muilta samat ajatukset läpi käyneiltä henkilöiltä.
Johanna