Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon työmatkasi? Suuria kysymyksiä taas..

Vierailija
23.09.2013 |

Loppu työt tuossa joku tovi sit omalta paikkakunnalta .. nyt olisi kiva työ tiedossa 60km päässä.. lähtöpalkka ilman kokemuslisiä 2250e .. päivätyö. Mitäs ootte mieltä? Toinen vaihtoehto jäädä kotiin 3vuotiaan kanssa, tosin mistään ei mitään tipu, kun kesän olin töissä ja opiskelen yliopistossa.. kelasta sanoivat etten opintotukea saa koska kesällä oli liian hyvä palkka ..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45km per suunta.

Kyllä kannattaa ottaa työ vastaan. Varsinkin, jos saat matkakulut menemään läpi oman auton käytön mukaan niin saat kivasti veroista takaisin. Edellyttää tietysti ettei sinne mene bussia niin, että ehtisit sillä töihin.

Vierailija
2/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60km maaseudulla omalla autolla ei oo mikään kummonen matka. Vrt pk-seutu ja kävely+bussi+juna+metro+kävely tms viritys ...monella ihan todellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 km, en todellakaan lähtisi noin kauas töihin

Vierailija
4/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivasta viestistä :) Busseja ei mene, joudun siis omalla autolla kulkemaan. Suoraa tietä on koko reitti, ei siis valoja tmv.

Ehkäpä sitä tottuu tuohon matkaankin .. :) Ja kun töitä on kuitenkin pakko tehdä, en halua jäädä enää kotiin kun 3vuotiaskin olisi jo "tarha valmis"

Vierailija
5/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 30 km suuntaansa eli puolet tuosta. Se tuntuu ihan pikkumatkalta. Varmaan sinun tapauksessasi ottaisin työn vastaan. Voihan sitä sitten haeskella työtä lähempää, kun on tuossa työssä, ei sun sinne tarvitse ikiajoiksi jäädä.

Vierailija
6/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis tämä olisikin "maaseudulla" tämä työ, suoraa tietä aikalailla koko matka. Ainut vaan ,  että 3vuotiaan päiväkotipäivä venyisi vähän matkojen takia koska en halua vaihtaa pk paikkaa kun kuitenkin ollut ja tottunut nykyiseen..  ja menee aikanaan viereiseen kouluun.

Ja kun ei oikein taida edes olla vaihtoehtoa, kaupungista en saa kuin 3 - vuorotyötä ja täytyy kesän sitä tehneenä sanoa, että oli yhtä helvettiä, yhden päivän vapailla kituuttaa.. Nyt vaihtoehdot olisivat iha toiset.

Vierailija
7/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on työmatkasi - ei ole. Työhuoneeksi on muutettuna yksi makuuhuoneista. 

Tuohon 60 km suuntaansa menee sellainen noin 45 min suuntaan eli puolitoista tuntia päivässä. Työmatkoineen noin kymmentuntinen päivä. Onko mummeja / ukkeja helpottamaan muksujen tarhaan vientiä tai tuontia?

Vierailija
8/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 20 vuotta työmatka ollut 45 km suuntaansa eli aika lyhyt. Samalla se menisi 60 km. Joku yli 100 km alkaisi jo mietityttää.

Vierailija
9/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 km suunta jaelin joskus. Ei sitä montaa vuotta viitsinyt, mutta ap:kin on opiskelemassa, eli eläkevirasta tuskin hänelläkään kyse. Mulla ei ollut lapsia, se ylimääräinen tunti työmatkassa on todella paljon pienen lapsen kanssa työpäivän jälkeen.

Vierailija
10/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani on 12km, omalla autolla 12 minuuttia. Mielestäni sopiva. Olin pari vuotta töissä paikassa, jonne työmatkaksi tuli 20km 30minuuttia ja se oli minusta pitkä matka.

Vierailija
11/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km. 40 minuuttia, julkisilla tai pyörällä. Ei mikään mahdoton matka. 60 kilsaa maaseudulla menee varmaan samassa ajassa.

Vierailija
12/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla 15min. Olen tehnyt myös lähes puolentoista tunnin työmatkaa bussillaja siihen helvettiin en kyllä lähtis uudestaan. Onneks on vakituinen työ kunnalla uusissa työtiloissa, niin jatko on lähestulkoon idioottivarma.

Vierailija
13/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 km/suunta, puolet matkasta todella ruuhkaista kehä I:stä. Hyvänä päivänä matkaan menee 1 tunti/suunta, huonona jopa 1 h 45 min. Yleensä kuitenkin n. 1 t 15 min tai alle.

Vaikinainen, hyvä ja mieluisa työ, muuten tuo matka ottaisi kyllä päähän. Pieniä lapsiakaan ei enää ole, joten sen vuoksi ei niin kova kiirekään töistä kotiin ole (enää yksi lapsi kotona, 17 vuotias).

Kun tuo viimeisinkin lapsi muuttaa joskus pois kotoa, niin harkitsen kyllä muuttoa lähemmäs työpaikkaa, mieskin pk-seudulla työssä, joten sen puoleen muutto sopisi. Minua ei tosin niin harmita matkaan menevä aika, jos sen ajan voisi vaikka lukea, nukkua tms, mutta kun autolla joudun kulkemaan ja ruuhkassa, niin pinna on välillä kireä (joka hemmetin päivä kolari kehä I:llä, miten ihmiset ei osaa ajaa kolaroimatta?! )

Vierailija
14/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan 1km, kesällä 6km. Kävelen ja poljen.

Ajoin aikanani juuri tuon 60km suuntaansa yli 5 vuotta, ja osa tiestä aika huonoa. Ei ollut paha ollenkaan. Ja tuo palkkakin on kuitenkin aika hyvä. Kannattaa kokeilla. Siinä automatkalla unohtuu mukavasti työasiat ja pystyy puhelimella hoitamaan kaikki mahdolliset asiat ja kaveripuhelut :D

Vierailija
15/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos mukavista viesteistä :)

tämä ei varmaa loppuiän virka ole, siirtoa voi varmaa joskus hakea kotikaupunkii ..

Vierailija
16/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60km on sama mitä esim Kouvola-Kotka, ja sadat ihmiset ajaa päivittäin tuota reittiä ees taas. Aika pitkä työmatka, mutta ei tavattoman pitkä, varsinkin jos pääset autolla ovelta ovelle.

Olen huomannut pitkistä matkoista, että mitä useammin niitä ajaa, sen lyhemmiltä ne tuntuvat. 

Vierailija
17/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä työmatka on n 35 km pääkaupunkiseudulla, jos en ole etätöissä, ja siihen menee 40 min, jos pystyy välttämään pahimmat ruuhkat. Julkisilla meneekin sitten jo enemmän.

Vierailija
18/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatka on 50km/suunta.

Olen varmaan velliperse, mutta kyllä toi matkaaminen minua rasittaa, ja vituttaa siihen kuluva aika.

Vierailija
19/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 km eikä palkka paljonkaan parempi. Kyllä lähtisin, kun ehtisi kuitenkin joka yö kotiin nukkumaan.

Silloinkin olisi kulkenut noin lyhyen matkan, kun oli 3-vuotias.

Vierailija
20/31 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ottaisin työn lähikaupungista vastaan, jos olisi jotain mihin voin hakea --- eli päivätyö.

Ei ole :/

pakko siksi hakeutua toiselle paikkakunnalle :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä