Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusivuotias kiusaa pienempiään ja keksi kaikkea kanneltavaa

Vierailija
23.09.2013 |

En jaksa enää naapurin poikaa, joka on äitinsä ja pikkuveljensä kanssa jatkuvasti samaan aikaan ulkona. Tämä poika ottaa omani (4v) ensin mukaan leikkiin, mutta heti kun hänelle tulee joku omanikäinen kaveri, alkaa lällättely että "Juuso" (olkoon se minun poikani nimi nyt) ei saa kiinni, hei mennään Juusoa karkuun hihhihihiiiiiiii, Juuso ei osaa ajaa ilman apupyöriä... jne. Ja kun omani leikkii omiaan vaikka sitten hiekkalaatikolla, tulee tämä isompi siihen viereen ensin muka nätisti leikkimään, mutta sitten ottaa vaikka poikani leikissä olleen traktorin itselleen, ja kun lapseni suuttuu ja ottaa takaisin, tulee tämä isompi suureen ääneen kantelemaan että 

"Juuso teki TOSI VÄÄRIN, se otti traktorin mun kädestä". 

Hohhoijaa, en jaksa. Ollaan nykyään vain lähdetty toiseen puistoon, mutta he usein tulevat perässä. Jos olemme omassa pihassa, tulevat sinne. Ja älkää kysykö, mitä tämä kuusivuotiaan äiti tekee. Ei mitään! Nyt sitten ovat aloittaneet samassa päiväkodissa, ja vaikka luulin että eskareilla on omat puolensa ja leikkinsä niin sama kuulemma jatkuu sielläkin. 

Mitä tälle voi tehdä? Yritin kesällä puhua tälle äidille mutta hänestä hänen poikansa on vain oikeudentajuinen ja että hänellä on oikeus leikkiä ikäistensä kanssa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesällä vähän sama ongelma mun 3v:n  ja naapurin ekaluokkalaisen kanssa. Ymmärrän että jos ikäistänsä seuraa saa niin se kiinnostaa enemmän kuin pikkupoika ja tuolloin yritän keksiä jotain muuta tekemistä oman poikani kanssa vaikka sitä tietysti surettaa mutta pettymykset kuuluvat elämään eikä ketään voi pakottaa olemaan toisen kanssa mutta lällättelyt ja kantelut sä voit kieltää ihan itsekkin, ei siihen sen pojan äitiä tarvita.

Välillä on ollut jotain karkuun juoksemisia tms. mutta mä olen tehnyt sitten itse hieman ilkeästi tuolle pojalle ja sanonut omalleni että lähdetään kauppaan ostamaan jätksit kun ei tuo ..... nyt haluakkaan leikkiä sun kanssa. (tämä opetti aika nopeasti käyttäytymään koska muuten jäi yksin) Nyt kun syksy tuli ja tuo naapurin poika aloitti koulun ei sitä ole enää paljoa näkynyt kun menee kavereittensa kanssa.. eikä meidän poika sitä onneksi näytä kaipaavan vaikka kesällä oli tosi tärkeetä että sai olla sen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän