Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virkamiehen virheellinen päätös

Vierailija
29.08.2020 |

MInua kiinnostaisi muiden kokemukset, onko jonkun kohdalla virkamies tehnyt selvästi virheellisen päätöksen tärkeässä asiassa? Entä miten on reagoitu, kun olette asiasta valittaneet. Onko esimerkiksi valehdeltu?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tt-toimistossa 6-7 vuotta sitten. Valitin, ja asia korjattiin.

Syt: olin lomautettuna mutta virkailija yritti tehdä minusta opiskelijan vanhan kielikurssin perusteella (jotten saisi työttömyyskorvausta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti aika turhaa.

Meillä rehtori oli tehnyt muutamille oppilaille lainvastaisia päätöksiä. Aviin valitus ei tuottanut mitään ja aikaa ja vaivaa kului.

Myönsi ja korjasi virheensä, kun asiasta tehtiin paikallislehteen juttu.

Vierailija
4/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medialla onkin voimaa. MInun käsityksen mukaan virkamies ei helposti virheitään myönnä. Itse sain Kelalta väärän päätöksen, joka oikaistiin monen mutkan kautta kyllä pitkän ajan kukuttua ja useiden yhteydenottojen jälkeen.

Mutta tuo paikallislehteen kirjoittaminen onkin hyvä idea. 

Vierailija
5/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä muistan kanssa lukeneeni pienen kunnan paikallislehdestä jonkun kertomuksen, jossa oppilasta oli  kohdeltu väärin, olisiko sama juttu. 

Mutta kerran opettaja sanoi oppilasta läskiksi ja lensi miettimään sanojaan kotiin muutamaksi päiväksi. Esimies sentään oli lapsen puolella, no, tämä ei liity ko. asiaan.

Vierailija
6/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranhaltijan päätökseen voi hakea muutosta. Ohjeet ovat päätöksen liitteenä.

Hallintomenettely on massatoimintaa, jossa ymmärrettävästi joskus sattuu virheitä. Ei kannata menettää shittiään vaan yksinkertaisesti tehdä se oikaisuvaatimus.

Vierailija
7/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovirkailija oli laittanut kiinteistöveroon ihan hatusta vedetyt pinta-alat. Valitettiin hallinto-oikeuteen joka päätti että pinta-alat pitää olla rakennuslupapiirustusten mukaan.

Seuraavana vuonna sama verovirkailija oli taas muuttanut pinta-alat vääriksi.

Lopulta homma korjaantui sillä että tuttu verojohtaja soitti kyseisen verotoimiston päällikölle joka sitten erikseen määräsi virkailijan noudattamaan hallinto-oikeuden päätöstä.

Vierailija
8/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranhaltijan päätökseen voi hakea muutosta. Ohjeet ovat päätöksen liitteenä.

Hallintomenettely on massatoimintaa, jossa ymmärrettävästi joskus sattuu virheitä. Ei kannata menettää shittiään vaan yksinkertaisesti tehdä se oikaisuvaatimus.

Tokihan virheitä sattuu, mutta esim. Kelan oikaisuvaatimus kestää jonkin aikaa ja muutoksenhaku voi kestää jopa vuoden. Jos on kysymys esim. vammaistuesta, aika on pitkä odottaa. Tokihan jokainen ymmärtää, että inhimillisiä virheitä tehdään. Kun Kelaan haettiin vähän aika sitten 1000 etuuskäsittelijää, juttelin asiasta erään Kelassa esimiestehtävissä työskentelevän kanssa. Hän kertoi olevansa kauhuissaan, koska työntekijät laitettiin työskentelemään vajaalla kolutuksella.

Vierailija
9/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Medialla onkin voimaa. MInun käsityksen mukaan virkamies ei helposti virheitään myönnä. Itse sain Kelalta väärän päätöksen, joka oikaistiin monen mutkan kautta kyllä pitkän ajan kukuttua ja useiden yhteydenottojen jälkeen.

Mutta tuo paikallislehteen kirjoittaminen onkin hyvä idea. 

Niillä on ohjeistukset päätöksenteon tukena.

Vierailija
10/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/11 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan virkailija eväsi vammaiselta lapselta tuen sillä perusteella, että hänen tuttavansa lapsella on vastaavanlainen vamma ja hänestä lapsen hoito ei eroa mitenkään terveen lapsen hoidosta. Valitus meni läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän