Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiva parisuhde uusioperheessä. Miten luoda sellainen?

Vierailija
28.08.2020 |

Haluaisin saada tulevan parisuhteen mahdollisimman hyvin toimimaan. Parhaillani tutkin aihetta väestöliiton sivuilta ja nyt haluaisin kuulla teidän parhaat vinkit. Kertokaa siis, kuinka olette saaneet suhteen toimimaan. Olisi myös mielenkiintoista kuulla, millaisia negatiivisia tunteita suhteessa on kokenut, ja mitä puolisolta olisi toivonut.

Oletteko keskustelleet molempien toiveista etukäteen, oletteko hyödyntäneet perheneuvolaa, pariterapiaa tms? Miten olla mahdollisimman hyvä kumppani toiselle, kun lapsia on? Miten luoda yhteenkuuluvuutta, ettei toinen koe itseään ulkopuoliseksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen tuota yrittänyt, niin homma tuntuu tökkäävän aina siihen, että on eri tapoja kasvattaa lasta ja hoitaa erilaisia tilanteita. Sitten tulee helposti sitä, että aletaan puuttua siihen toisen tapaan tai pakottamaan samaan muottiin kuin itsellä ja se taas aiheuttaa toisessa luonnollisesti puolustusreaktion. Melkein parasta kuin sopii että minä hoidan omani ja sinä omasi eikä sotketa sitä parisuhteeseen. Sitten taas tulee toisaalta se ongelma, että lapsilla voi olla erilaisia sääntöjä ja sekään ei oikei nole hyvä. Aika mahdoton paikka, en tiedä lähdenkö enää yrittämään.

Vierailija
22/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia kohdellaan tasavertaisesti.

Me olemme saaneet pariterapiaa ja käyneet myös perheneuvolassa.

Avioehto. Ettei rahat joudu ”väärään”sukuun.

Uusi mieheni ei tarvitse maksaa 2 lapseni kuluja. Hän huolehtii oman lapsensa kulut ex vaimonsa kanssa ja minä omat lapseni oman exäni kanssa. Näillä kuluilla tarkoitan mm vaatteet, puhelimet, harrastukset, koulukulut, ajokortit.

Uusperheessä yhteiset kulut kuten ruoka, asuminen, lomat jne jaetaan nettotulojen suhteessa.

Järjestetään kahdenkeskistä aikaa joka viikko.

Näin menty 4 vuotta. Parisuhde voi hyvin, lapset kasvaa ja yksi lapsi asuu jo omillaan (21 v).

Ydin perheessä jaetaan kulut tulojen mukaan mutta kuka on niin hölmö että lähtee uusperheeseen jakamaan elämisen menoja tulojen mukaan jos toinen on huomattavasti pienempi tuloinen. En minä ainakaan. Olen nähnyt näitä tapauksia ja alkuhuuman jälkeen isompi tuloinen on huomannut tulleensa täysin kusetetuksi kun alkaa kaikki rahat mennä siihen perheeseen. Omiin harrastuksiin ei ole jäänyt mitään eikä säästöön. 

Miksi mennä naimisiin ollenkaan jos pitää tehdä avioehto eikä tule yhteisiä lapsia. Mitkä rahat menisi väärään sukuun jos on omia rinta perillisiä. Pakko hoitoon joka viikonloppu lapset isovanhemmille. Joo, olen nähnyt kun omilla vanhemmillani hoidatutetaan jatkuvasti kakaroita eivätkä he jaksaisi. Puhelimet lyödään kiinni eikä tulla hekemaan pois sovittuina aikoina. Näillä se suhde ei toimi jos ei hyväksikäytetä muita ihmisiä rankasti. 

Ylläoleva sanoo, että vanhempi kustantaa oman lapsensa kulut, mutta yhteinen eläminen on nettotulojen mukaan. En aivan ymmärrä, että tämä on mielestäsi väärin.

Meillä on aika lailla samoin, mutta meillä ei ole systeemiä. Vanhemmat maksavat oman lapsensa, mutta kyllä perheen sisällä tulee kaikilla olla sama elintaso. Jos haluaa pizzaa, niin kaikille sitä pizzaa pitää ostaa. Ja se ostaa, jolla on rahaa - eli se parempituloinen.

Ehei, jos äiti haluaa pizzaa, hän ostaa sitä koko perheelle. Tai jos isä sitä haluaa, niin hä ostaa. Ei voida lähteä siitä, että minä haluan jotain, mutta parempituloinen on aina maksaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oppia hyväksymään perheen lasten erilainen elintaso. Jos exän puoliso on varakas ja lapsella ihan kaikkea haluamaansa, niin siitä ei lasta saa rangaista pakottamalla jakamaan. Lapset eivät ole samaa perhettä.

Harvassa uusperheessä lapset ovat myöhemmin toistensa kanssa samalla tavalla tekemisissä kuin biologiset sisarukset ovat. He ovat tavallaan pakotettuja kämppäkavereita, ei muuta.

Vierailija
24/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeetä on se et kaks aikuista kannattaa parisuhdetta, ovat suhteen pilari. Lapset ei suhdetta kannattele, lapset tulee siinä mukana. Jos tämän unohtaa on suhde tuhoon tuomittu .

Vierailija
25/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeetä on se et kaks aikuista kannattaa parisuhdetta, ovat suhteen pilari. Lapset ei suhdetta kannattele, lapset tulee siinä mukana. Jos tämän unohtaa on suhde tuhoon tuomittu .

Ja todella usein käy niin, että parisuhde toimii, perhe ei. Mutta sitä ne parisuhteessa olevat ei huomaa, joten iso osa lasten ja nuorten mielenterveysongelmista synnytetään ihan parisuhteen etusijaisuuden takia.

Vierailija
26/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme ratkaisseeksi asian niin, että seurustelimme omista kodeista käsin, nnin kauan kuin minulla asui alaikäisiä lapsia kotona. Mies muutti omaan asuntoon meidän lähelle, ja järjestimme joka viikko jonkin verran myös kahdenkeskistä aikaa.

Yhteen muuttaminen oli aluksi ajatuksissa, mutta onneksi emme toteuttaneet sitä.

Vierailija
27/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia kohdellaan tasavertaisesti.

Me olemme saaneet pariterapiaa ja käyneet myös perheneuvolassa.

Avioehto. Ettei rahat joudu ”väärään”sukuun.

Uusi mieheni ei tarvitse maksaa 2 lapseni kuluja. Hän huolehtii oman lapsensa kulut ex vaimonsa kanssa ja minä omat lapseni oman exäni kanssa. Näillä kuluilla tarkoitan mm vaatteet, puhelimet, harrastukset, koulukulut, ajokortit.

Uusperheessä yhteiset kulut kuten ruoka, asuminen, lomat jne jaetaan nettotulojen suhteessa.

Järjestetään kahdenkeskistä aikaa joka viikko.

Näin menty 4 vuotta. Parisuhde voi hyvin, lapset kasvaa ja yksi lapsi asuu jo omillaan (21 v).

Ydin perheessä jaetaan kulut tulojen mukaan mutta kuka on niin hölmö että lähtee uusperheeseen jakamaan elämisen menoja tulojen mukaan jos toinen on huomattavasti pienempi tuloinen. En minä ainakaan. Olen nähnyt näitä tapauksia ja alkuhuuman jälkeen isompi tuloinen on huomannut tulleensa täysin kusetetuksi kun alkaa kaikki rahat mennä siihen perheeseen. Omiin harrastuksiin ei ole jäänyt mitään eikä säästöön. 

Miksi mennä naimisiin ollenkaan jos pitää tehdä avioehto eikä tule yhteisiä lapsia. Mitkä rahat menisi väärään sukuun jos on omia rinta perillisiä. Pakko hoitoon joka viikonloppu lapset isovanhemmille. Joo, olen nähnyt kun omilla vanhemmillani hoidatutetaan jatkuvasti kakaroita eivätkä he jaksaisi. Puhelimet lyödään kiinni eikä tulla hekemaan pois sovittuina aikoina. Näillä se suhde ei toimi jos ei hyväksikäytetä muita ihmisiä rankasti. 

Ylläoleva sanoo, että vanhempi kustantaa oman lapsensa kulut, mutta yhteinen eläminen on nettotulojen mukaan. En aivan ymmärrä, että tämä on mielestäsi väärin.

Meillä on aika lailla samoin, mutta meillä ei ole systeemiä. Vanhemmat maksavat oman lapsensa, mutta kyllä perheen sisällä tulee kaikilla olla sama elintaso. Jos haluaa pizzaa, niin kaikille sitä pizzaa pitää ostaa. Ja se ostaa, jolla on rahaa - eli se parempituloinen.

Ehei, jos äiti haluaa pizzaa, hän ostaa sitä koko perheelle. Tai jos isä sitä haluaa, niin hä ostaa. Ei voida lähteä siitä, että minä haluan jotain, mutta parempituloinen on aina maksaja.

Joo, mutta jos huonompituloisella on jo tili tyhjä, ei hän sitä pizzaa voi ostaa.

Vierailija
28/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko uusioperheellä tässä nyt mitä? Sitä että on sun mun JA meidän lapset, vai riittääkö että vain toisella on lapsia, jotka ehkä käyvät vain joka toinen vkl, ja muuten ollaan kahdestaan?

Olisi helpompi vastata.

Vierailija
29/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin toimiva uusperhe ja parisuhde.

Onnistumisessa oleellisia ainakin seuraavat tekijät:

-tutustuimme useamman vuoden toisiimme ennen yhteenmuuttoa

-sopeutimme lasten sääntöjä samanlaisiksi ennen yhteenmuuttoa (esim.toisen lasten nukkumaanmenoa aikaistettiin portaittain ja toisten myöhennettiin, nyt kaikilla on sama)

-järjestämme aikaa kumpikin omien lastemme kanssa tarvittaessa

-lasten pidot ovat siten, että he ovat säännöllisesti samaan aikaan pois

-emme tehneet yhteistä lasta, jotta pääsemme palautumaan paremmin (ilman lapsia)

-arjen elintaso on yhteinen kaikilla (tulot, menot, säästöt, sijoitukset asia erikseen, menevät tulojen mukaan)

-yhteinen arvomaailma ja hyvin paljon keskustelua jatkuvasti sellaisistakin aiheista, jotka ovat päällisin puolin vähäpätöisiä

Vierailija
30/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyvin toimiva uusperhe ja parisuhde.

Onnistumisessa oleellisia ainakin seuraavat tekijät:

-tutustuimme useamman vuoden toisiimme ennen yhteenmuuttoa

-sopeutimme lasten sääntöjä samanlaisiksi ennen yhteenmuuttoa (esim.toisen lasten nukkumaanmenoa aikaistettiin portaittain ja toisten myöhennettiin, nyt kaikilla on sama)

-järjestämme aikaa kumpikin omien lastemme kanssa tarvittaessa

-lasten pidot ovat siten, että he ovat säännöllisesti samaan aikaan pois

-emme tehneet yhteistä lasta, jotta pääsemme palautumaan paremmin (ilman lapsia)

-arjen elintaso on yhteinen kaikilla (tulot, menot, säästöt, sijoitukset asia erikseen, menevät tulojen mukaan)

-yhteinen arvomaailma ja hyvin paljon keskustelua jatkuvasti sellaisistakin aiheista, jotka ovat päällisin puolin vähäpätöisiä

Kaikilla se toimii alkuhuumassa kunnes huomataankin ettei arvomaailma kohtaa ja toista kusetetaan. 

Vierailija
31/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimukset kasvaa syödessä niin että kohta et huomaakkaan kun saat kaikki rahasi syytää uusperheeseen ja kaikki viedään, tuhkatkin pesästä. 

Vierailija
32/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä käydyn keskustelun perusteella taloudellinen hyväksikäyttö tuntuu huolettavan, kuten myös henkinen. Jos suhde päättyykin, ja on kiintynyt Lapsiin eikä enää ole oikeutta tavata lapsia. Taloudellisen tappion lisäksi menettää useamman ihmissuhteen. - ap

Vierailija
33/33 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa mitä saksalainen (valtion ulkopuolinen) tutkintalautakunta kertoo koronakriisitä.

https://rapsodia.fi/saksalaisten-koronan-tutkintalautakunta/

Tutkikaa ja nähkää mitä eliitti yrittää. Älkää siis toimiko ennen kuin tutkitte asiaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi