Kyllä sitä pienelläkin toimeen tulee
Meillä 3 henkisellä perheellä on vain 2100€/kk nettotulot yhteensä. Olleet jo kauan. Kuitenkin on maksettu asuntolainaa, kohta loppu, maksettu kaikki kulut itse ja lapsikin harrastaa. Onko muilla pienillä tuloilla toimeen tulevia?
Kommentit (23)
Tässä nähdään että suomalaisten toimeentulossa on leikkaamisenvaraa.
- Orpo ja Lepomäki.
On teitä noin 10% asuntokunnista, eli ei kovin harvinaista.
Missähän peräkylillä mahdatte asua?
Riippuu aika paljon siitä mitä harrastaa, meillä harrastetaan hevosia ja moottoripyöriä (omia) tuo summa menee ihan heittämällä jo niihin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon siitä mitä harrastaa, meillä harrastetaan hevosia ja moottoripyöriä (omia) tuo summa menee ihan heittämällä jo niihin.
Joo, meillä on halvat harrastukset. Esiteinillä jalkapallo ja sähly ja miehellä sähly.
Vierailija kirjoitti:
7, sä et harrasta mitään?
En mitään ihmeellistä. Luen, joskus leivon jotain tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muka pitäisi harrastaa jotain erityismaksullista ollakseen yhteiskuntakelpoinen kansalainen...?
En ole kommentoija nro 7.
Tänään tämmöstä. Yleensä ap eli ammattivalittaja nyyhkii, ettei rahat riitä mihinkään. Kolme kertaa vuodessa pääsee kampaajalle ja siinäpä se. :D
Mikä tämän aloituksen tarkoitus on? En usko tuohon, että 2100 e/ kk selviäisi kolmehenkinen perhe tässä maassa, vieläpä maksaen asuntolainaa pois. Ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muka pitäisi harrastaa jotain erityismaksullista ollakseen yhteiskuntakelpoinen kansalainen...?
En ole kommentoija nro 7.
Kyllä mä olen esim työväenopiston kursseilla käynyt ja ne ovat maksaneet 50€-100€per kurssi. T. Nro 7
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämän aloituksen tarkoitus on? En usko tuohon, että 2100 e/ kk selviäisi kolmehenkinen perhe tässä maassa, vieläpä maksaen asuntolainaa pois. Ei ole mahdollista.
Kyllä se meillä on ollut mahdollista. 500€/kk on maksettu asuntolainaa.
Haluatsä ap näyttää keskaria oikeasti vähätuloisille ihmisille? Sikamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se meillä on ollut mahdollista. 500€/kk on maksettu asuntolainaa.
Höpö höpö, idioottitrolli.
10cm:n nysä kirjoitti:
tulee tulee
tämä
Mulla on paljon harrastuksia, mutta ei ne paljon maksa: Sukkia alelangoista, kirjoja kirjastosta, sanaristikoita sekä niiden laadintaa (pöytälaatikkoon, alan jo kehittyä niin että ajattelin ottaa johonkin kustantajaan yhteyttä), vapaaehtoistöitä - ei välttämättä mene rahaa kuin matkoihin, toki tuen toimintaa jonkin verran sekä rahalla että tavaralla, mutta ei se välttämätöntä olisi, lenkkeilyä, jumppaan nykyään kotona ja hommasin muutamat puntit, nekin kirppareilta, eli ei mene salimaksuja...kansalaisopistossa käyn 1-2 kurssia vuodessa, muutama kymppi menee. Avoimissa yliopistoissa on nykyään jotain ilmaiskurssejakin, näitä aion nyt tänä vuonna kokeila. t. Eri kuin tämän aloittaja.
Kyllä joo. Teiltä vois vielä tiputtaa 1000€, kun pärjäättä niin pienellä.