Pesin hiukset palashampoolla
Eilen kokeilin pestä hiukset palashampoolla (hiuksille tarkoitettu) ja koskaan aikaisemmin ei ole päänahka/hiukset tuntuneet näin puhtailta. Mulla on pitkät ja paksut hiukset, ne ovat aina menneet päätä myöden.. Jo tämä yksi pesukerta sai aikaan sen, että tukka on nyt tyvestä koholla. Näyttää niin tuuhealta ja kiiltää entistä enemmän.
Olen tosi yllättynyt ja aion käyttää tätä tuotetta aina, se on myös ekologinen. Hiuksista tuli myös tosi pehmeät :)
Kommentit (29)
Mulla on ollu muutaman kerran Lushin palashampoota mut en tykkää vaiika muuten olen ihan lush fani :)
Pitänee kokeilla tuota oliiviöljy-saippuaa. Ostin itse ebaystä jotain laakerinlehti/oliiviöljy-saippuaa ja kunnon kiilto ja tuuheushan siitä tuli tukkaan, mutten tykkää silti siitä, että hiuksien kuivuminen kestää n.vrk:n pesun jälkeen ja pinta on tahmea. Hiukseni ovat kiharat ja tämä vielä korostui palasaippuan ansioista, nyt tukka on miltei korkkiruuveilla, mutta tuntuu rasvaiselta käsissä. Aivan älytön leijonanharja olisi, jos pitäisin tukkaa auki.
Minä kokeilin tuota Le Chat (marseille-) saippuaa, jota jotkut kehuvat. Hiukseni tuntuivat pesun jälkeen ja kuivuttuaan jotenkin raskailta ja tuuheammilta ja näyttivät hieman "klimppisiltä" ja hamppuisilta, siis sillä lailla paksuilta kuin niillä ns. ekoilijoilla (ei pahalla!!) monesti näyttää: kuohkealta, ei liian liukkaalta ja hieman karkealta :D Itse asiassa tuntuma oli ihan hyvä, mutta sitten kun kampasin hiuksiani...herranjestas mikä määrä valkoista töhkää kertyi kamman piikkeihin :O se lienee ollut juurikin sitä marseillesaippuan jäämää, joka oli jäänyt hiuksiin (ja päänahkaankin varmasti), joka sai hiukset tuntumaan "paksuilta". Lopetin sitten tämän kokeilun jälkeen, koska ajattelin että jos se saippua kerrostuu tuolla tavalla päänahkaan, niin kohtahan se ei hengitä ollenkaan.
En tiedä ovatko nuo "oikeammat" palashampoot sitten erilaisia, että jääkö niistä samanlainen saippuainen tahmakerros hiuksiin :O
Ostin Flow-teepuuöljypalasampoon ja käytin sitä tänään ensimmäistä kertaa. Ihan ok:lta vaikuttaa, mutta sampoopala on niin kulmikas, että sitä on hankala pyöritellä käsissä. Ilmeisesti palaa kannattaa hangata suoraan hiuksiin.
Mulla jäi hiukset nahkeaksi, mut mies tykkää, kärsi hilseestä ja tuolla katosi. Palashampoo Virosta ekokaupasta, maksoi ehkä viisi euroa. Merkkiä en muista, joku paikallinen tuote.
Ja miehellä hiukset vähän koholla juuresta, näyttää kivalle. Sillä siis lyhyet hiukset, nyt vähä mallista yli kasvanut, mut ei haittaa kun on pörröinen pää.
Olen tykännyt Flow'n palasampoista. Ainoa miinuspuoli on se, että sampoopala tuntuu kuluvan todella nopeasti loppuun. Arvelisin sen johtuvan siitä, että esim. tavalliseen palasaippuaan verrattuna Flow-pala on huokoisempi, ei siis yhtä tiivis. Taidan siirtyä käyttämään hiusten pesussa turkkilaista oliiviöljysaippuaa. Puhdistaa hyvin, ja samalla palasella voi pestä myös kasvot ja vartalon.
No mä kastelin hiukset kunnolla, sitten vaahdotin saippuan käsissä ja hieroin hiuksiin. Hyvin vaahtoaa ja kunnon huuhtelu. Hiusten kuivuttua ne olivat tosiaan ihan eri tuntuiset kuin koskaan ennen. En aio enää käyttää kaupan/kampaamon tuotteita. Ap