Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

wt-äidin järkytys :(

Vierailija
22.09.2013 |

mun lapsi on 13vee eikä se osaa renssata lihaa. tosi-tv:ssä jo 11-vuotiaat sitä tekee!!!!! OMG

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa tapauksessa mä (aikuinen nainen) olen sitten tosi wt, koska en edes tiedä mitä renssaaminen on :D

Vierailija
2/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:12"]

No tuossa tapauksessa mä (aikuinen nainen) olen sitten tosi wt, koska en edes tiedä mitä renssaaminen on :D

[/quote]

lihasta poistetaan kalvot ja muu "törky" kun sitä valmistellaan ruuaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen kiittää selvityksestä. Nooh, mä en osta tuommoisia lihoja, joissa on kalvoja ja törkyä, jotka pitää poistaa. Tykkään mureista lihoista ja jauhelihasta, mutta enemmän kalasta ja kasviksista. Joten minäkään en siis ole ikinä renssannut enkä tule renssaamaan ;) Muttta näin sitä täällä AV:lla sivistyy :D

Vierailija
4/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään. t. 30v kasvissyöjä

Vierailija
5/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:43"]

Kakkonen kiittää selvityksestä. Nooh, mä en osta tuommoisia lihoja, joissa on kalvoja ja törkyä, jotka pitää poistaa. Tykkään mureista lihoista ja jauhelihasta, mutta enemmän kalasta ja kasviksista. Joten minäkään en siis ole ikinä renssannut enkä tule renssaamaan ;) Muttta näin sitä täällä AV:lla sivistyy :D

[/quote]

No täytyyhän kalaa ja kasviksiakin renssata ;). Renssata (ruots. rensa) = puhdistaa, perata. 

Vierailija
6/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisten puhdistaminen ja kalan perkaaminen ovat eri asioita kuin irrotella jostain lihasta kalvoja, jänteitä ja muuta törkyä kuten selvensit. Jo pelkkä ajatus puistattaa. Tuo renssaaminen on kyllä todella outo sana, mutta ehkä se on joillain alueilla ja keittiöhommissa siis ihan arkipäivää. En aio kyllä sitä alkaa käyttämään, käytän niitä ennestään tuttuja suomalaisia sanoja. Ja aloittajalle vielä, että mulla on monta lasta, joista nuorin 14 v. Kukaan heistä ei osaisi renssata lihaa, eikä edes haluaisi ;)

T kakkonen

Vierailija
7/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kalan perkaaminen on kamalaa. Kala haiseekin niin kamalalta, yöks.

Vierailija
8/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä wt-perhe ei renssaile lihoja, ne ostaa lenkkimakkaraa ja valmiita jauhelihapihvejä, sipsejä ja tilaavat pizzaa - vain hifistelijät putsaavat erilaisia lihoja ja hauduttavat niistä patoja kasvisten kanssa tai tekevät muita kummallisia hienostosörsseleitä joiden valmisteleminen jo kestää tuntikausia, ja sitten nauttivat niitä punkun kanssa hienolla kattauksella

Vierailija
9/9 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 13:04"]

Mun mielestä wt-perhe ei renssaile lihoja, ne ostaa lenkkimakkaraa ja valmiita jauhelihapihvejä, sipsejä ja tilaavat pizzaa - vain hifistelijät putsaavat erilaisia lihoja ja hauduttavat niistä patoja kasvisten kanssa tai tekevät muita kummallisia hienostosörsseleitä joiden valmisteleminen jo kestää tuntikausia, ja sitten nauttivat niitä punkun kanssa hienolla kattauksella

[/quote]

ai no niin tietysti!!!! mutta lenkkimakkara ei oo wt-ruokaa, vaan marmoroitu filee. sitä ei kyllä tarvi renssata :) tämä selvensikin asian ja poisti tuskani terveisin ap kysyjä wt-äippä teepparissa (nyt)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi