Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Kuinka tarkkoja olette reviiristänne eli kodistanne?

Vierailija
01.08.2008 |

Tarjoatteko kotinne sukulaisten käyttöön jos olette itse matkoilla koko perhe? Miehen sisko lapsineen majoittuu meille kun lähdetään reissuun. Ei voi mitään mutta kyllä kaihertaa meikäläistä :( Tuntuu että joka paikka pitäis nuohota ja muutenkin toisen ihmisen tulo omaan kotiin...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on anoppi asunut nyt vuoden. Siinä kummasti oppii sietämään muita omalla "reviirillään" :-D

Oikeesti, nuorempana olin tosi tarkka enkä olis halunnu päästää muita kotiini - nyt se tuntuu jotenkin käsittämättömältä. En minä selvitä tästä maailmasta yksin, miksi siis sulkisin muut ulkopuolelle?

Ja erääseen aikaisempaan ketjuun liittyen, minä olen juuri niitä, joille saa tulla YLLÄTYSVIERAITA vaikka ei siivottu olisikaan :-D

Vierailija
2/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko he talonvahtina kun te olette matkalla?

En kyllä minäkään tykkäisi antaa meidän kotia toisen käyttöön, jos itse en olisi kotona. Sitten taas on tilanteita, kun on ollut "pakko" ottaa vieraita kotiin pidemmäksikin aikaa (anoppi on ollut kuukausia kun appi sairaalassa ja meidän koti lähellä sairaalaa, anopin koti 100 km:n päässä). Silloin suhtautuu vieraaseen ihan eri tavalla (en passaa, olen sanonut että vapaasti itse ottaa ruokaa, uuden pyyhkeen jne. ja hyvin on näin tultu toimeen). Silloin ei sitä siivoustakaan niin mieti, vaan ajattelee, että meidän koti on mitä on ja saa kelvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne onneksi montaa yötä ole mutta täytyyhän niille lakanat ja pyyhkeet katsoa ja sitten on niiden pyykkääminen kun tullaan reissusta. En ole kovinkaan läheinen miehen siskon kanssa, ehkä olis helpompaa jos oltais tutumpia. Mutta ajatus toisesta naisesta mun kodissa ei miellytä. Naurettavaahan se jonkun mielestä saattaa olla mut minkäpä minä näille ajatuksilleni teen...

ap

Vierailija
4/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun ette ole läheisiä. Kun ei voi edes tietää miten tutkii paikkoja sillä aikaa.. Itse tiedän että anoppi ainakin on kiltisti kun on yksin, ei tutki kaappeja tai henkilökohtaisia papereita, mutta joitakin kavereistani en antaisi olla yksin meillä kun tiedän että pölytilanne tarkistettaisiin ja varmasti muutenkin tutkittaisiin mitä löytyy..

t. 3

Vierailija
5/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikois juttu olisi jos olisi joku sairaalahoito (keskosuus tai vastaava) ja asuttais lähempänä sairaalaa jossa lapsi on.

Vierailija
6/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo paikkojen nuuskiminen epäilyttää, tiedä miten tonkivat joka paikan kun ollaan pois. Mies lupasi höylisti heti siskonsa tulla, ei edes multa kysynyt mielipidettä ja nyt onkin sitten tässä päivä murjotettu. Eihän siinä miehen kunnia ole kyseessä jos kaapit on vähän sotkussa mutta hetihän talon emännästä ajatellaan että eikö se pidä paikkoja ojennuksessa :( Kun nyt en tässä ole niitä kaappeja ehtinyt nuohoamaan. Pakko oli tänään muuten siivota että kehtaa tänne vieraat laskea.

ap

Vierailija
7/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "ei mahdu muualle". Menköön hotelliin. Meidän suvussa ei ole koskaan ensimmäisenä ajatuksena, että majoitutaan jonkun kotiin, ellei kyseessä ole lapsuudenkoti. En ole KOSKAAN ollut siskon tai veljen perheessä yötä ja siskoni on ollut meillä vain matkalle lähtiessä niin, että olen ollut kotona. En missään tapauksessa luovuttaisi kotini avainta kenellekään muuta kuin kukkien kastelua varten ollessani itse poissa, tai siivoojalle. Kukat kastelee meillä anoppi, joka asuu lähellä. Kälyni asuu meillä Suomessa ollessaan, mutta kun hän tulee kaukaa ja pelkät lentoliput maksavat maltaita, niin se on minusta hyväksyttävämpää. Kotimaanmatkailijat ovat vain SAITOJA jos kuvittelevat voivansa asua meillä.

Vierailija
8/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useampaankin otteeseen majoittanut sukulaisia.

Se alkaa kyllä rassata, jos pidemmän päälle on koko ajan sukua nurkissa. Siis niin, että pitää passata, pitää seuraa, laittaa, siivota ja sitä rataa. Voisin kyllä jonkun siskon tai veljen lapsista ottaa asumaan vaikka kuukaudeksikin, mutta sitten hänen pitäisi istua talon tapoihin. Vieraiden kanssahan se on yleensä toisinpäin (ja siksi se rassaa).

Muuten meillä kyllä saa olla. Mies meillä on paljon tarkempi kotirauhasta kuin minä, vaikka hänen se pitäis olla sosiaalinen keskieurooppalainen ja minä tämä metsäläinen ugri.

Vierailija
9/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin rassaa kun täällä on sitten lakanat ja pyyhkeet pestävänä kun tullaan ja muutenkin on pyykkiä luvassa kun reissussa rähjäntyy. Olisivat edes omat petivaatteet tuoneet. Tai menneet hotelliin niinkuin joku sanoikin. Vituttaa. Mies uhkaa jäädä reissusta pois tällä vauhdilla. Puolensahan siinäkin olis, sais sitten siskoaan isännöidä ja vahtia ettei joka kaappia kurkita mutta sitten toisaalta meiltä muilta olis matka pilalla kun koko perheellä oli aikomus mökille lähteä.

Sori kun valitan, ottaa vaan niin kupoliin :((

ap

Vierailija
10/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kun majoittuvat kunnolla, alkavat vaatimaan sitä sun tätä. Eivät tietenkään kaikki ja ei välttämättä suoraan, mutta esim. ruokapöydässä voidaan "ihmetellä" aamiaisen laatua tai jopa margariinimerkkiä (koettu on!!). >:( Sitten joka päivä tullaan rohkeammiksi ja vähän ennen lähtöä sanotaan jo suoraan että eivät tykkää tavastasi tehdä kastike ja eikö saunankin voisi lämmittää joka päivä.

Vierailija
11/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvä asia että toisten luona voi majoittua ollaanpa itse kotona tai ei. Varsinkin jos itse ei ole kotona niin mitä ihmettä se haittaa. Ketään ei erityisesti passailla vaan kylässä ollaan kuin kotonaan. tai sitten käydään yhdessä kaupassa ja kokataan. Ja eipä tulisi mieleenikään että joka penkoisi paikkoja, ystävät ei niin tee. Samoin siskoni luo voin mennä kuin kotiini milloinvain ja he meille samoin lapset ovat molemmissa paikoissa kotonaan. Tosi niuhoilta kuulostatte te ketkä ette halua kotiinne ketään. Onneksi mulla ei ole kaltaisianne ystäviä.

Vierailija
12/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siitä lähtien, kun muutin 18-vuotiaana yksin asumaan. Turha on äitin ollut haaveilla mun luona siivoamisesta tai ikkunoiden pesusta. Hoidan omat työni ja kotini on linnani.:)

Ja en ottaisi lomani ajaksi tänne ketään punkkaamaan. Ainoa poikkeus on miehen 23-vuotias tytär, joka vähän kuin lapsi minullekin. (vaikkei koskaan ollakaan asuttu samassa kämpässä) Ja tietysti omat lapset saisiva olla, vaikka olisivat aikuisia.

Vierailija
13/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin serkun kanssa oikein sovitaan asuntojen vaihdosta, he tulevat Keski-Suomeen kotikonnuille ja me Etelä-Suomeen meidän kavereita tapaamaan siksi aikaa. Toimiva systeemi, tulee samalla kukat kasteltua ja postit noudettua molemmissa päissä. En tiedä jos olisi tuntemattomampi, toisaalta sellainen tuskin ilkeäisi yöpaikkaa pyytääkään. Veljeni ja miehen sisko ovat asuneet työharjoittelujensa ajat meillä, toinen muutaman viikon, toinen 4 kk ilman ongelmia. Mua ei haittaa jos talossa pyörii ylimääräisiä, yleensä kuitenkin niin tuttuja että ei tartte kenenkään pingottaa.

Vierailija
14/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna siskoni ja äitini tulevat 4000 km:n päästä meille asumaan

Vierailija
15/15 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan tykkäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä