Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesti lenkillä mietin, onko ihmisten talot sisältä yhtä epäsiistejä kuin pihat

Vierailija
21.09.2013 |

Asun alueella jossa talot on 2-8 vuotta vanhoja. Näkösuojaa on vielä harvalla ja pihoihin näkee suoraan. Etupihalla saattaa olla hieno muurikiviallas mutta havujen seassa kasvaa voikukkaaa ja metristä pujoa. Tai nähty vaivaa ja istutettu koko tontin ympäri kuusi- tai tuija-aita, joka kituu nyt heinikossa. Viime kevät kuivatti tosi paljon tuijia, 90%:lla ne pystyyn kuolleet tuijat tököttää edelleen pihan 'kaunistuksena'.

Eikö ihmiset huomaa, tai eikö ne välitä? Kitkeminen ei edes maksa mitään, muuta kuin vähän vaivaa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:42"]

Tuollaiset ihmiset yrittävät aina kaikin keinoin nostaa itseään ylemmäs muita. Ei kukaan, kenellä on asiat hyvin mieti, että jos pihalla on rikkaruohot kitkemättä, niin talo on sisältäkin sotkuinen. Varmasti ajattelet samalla omaa pihaasi, joka on naapuruston kaunein ja parhaiten hoidettu. Kiillotat sädekehääsi ja olet ylpeä itsestäsi. Tuollainen ajattelutapa syö ihmistä sisältä. Aina pitää ajatella muista ihmisistä jotain ilkeää.

[/quote]

Pihani ON naapuruston kaunein ja parhaiten hoidettu =) Kyllä pihan siisteys hivelee omaanikin silmääni ja hyvältä tuntuu kun ohikulkijat sitä katselee. Ja todellakin olen ylpeä itsestäni, enkö saisi olla?? Olen myös ylpeä itsestäni kun saan itseni sinne lenkille ja hoidan kuntoani. Sitä en vaan ymmärrä, miten tämä syö mua sisältäpäin, paitsi tietty rasva palaa, molemmissa puuhissa, pihatöissä ja lenkillä.

Vierailija
2/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:42"]

Tuollaiset ihmiset yrittävät aina kaikin keinoin nostaa itseään ylemmäs muita. Ei kukaan, kenellä on asiat hyvin mieti, että jos pihalla on rikkaruohot kitkemättä, niin talo on sisältäkin sotkuinen. Varmasti ajattelet samalla omaa pihaasi, joka on naapuruston kaunein ja parhaiten hoidettu. Kiillotat sädekehääsi ja olet ylpeä itsestäsi. Tuollainen ajattelutapa syö ihmistä sisältä. Aina pitää ajatella muista ihmisistä jotain ilkeää.

[/quote]

Pihani ON naapuruston kaunein ja parhaiten hoidettu =) Kyllä pihan siisteys hivelee omaanikin silmääni ja hyvältä tuntuu kun ohikulkijat sitä katselee. Ja todellakin olen ylpeä itsestäni, enkö saisi olla?? Olen myös ylpeä itsestäni kun saan itseni sinne lenkille ja hoidan kuntoani. Sitä en vaan ymmärrä, miten tämä syö mua sisältäpäin, paitsi tietty rasva palaa, molemmissa puuhissa, pihatöissä ja lenkillä.

[/quote]

Arvostella muita sen perusteella on ihan turha. Ihmisillä kun saattaa olla muitakin syitä pihan hoidattamattomuuteen kuin laiskuus. Mutta onhan se nyt sun elämäsi ylpeys.  Onni on ettei sulla ole sen suurempaa ongelmaa elämässä että saat näitä kaikkia asioita ylpeänä tehdä. Älä kuitenkaan viitsi katsoa muita alaspäin tietämättä faktoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet länsisuomalainen.

Idässä otetaan rennommin, lännessä saksitaan nurtsit kynsisaksilla. Tästä oli kuukausliitteessäkin juttu aikoinaan.

Vierailija
4/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että meillä on rikkaruohot kitkemättä ja sisälläkin on sotkuista. Mitä sit?

Vierailija
5/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole omaa pihaa, mutta mietin joskus samaa. JOS  mulla olisi okt, niin sen piha olis kyllä tiptop.

Vierailija
6/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuulostaa ihmiseltä, johon en haluaisi tutustua. Ilmeisesti on niin, että viimeisen päälle nypityissä pihapiireissä asuu ikäviä ihmisiä, mutta he eivät edes itse viihdy ole taloissaan sisällä. He ovat ulkopuolella juoksemassa rasvagrammoja pois ja kurkkimassa avoimiksi jääneistä ikkunoista naapuruston perhe-elämää.

Vierailija
7/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:10"]

Pakkoko sun on vahtia toisten pihoja?

Katselen usein ulos pihalleni keittiön ikkunasta. Edessä menee tie, jossa kulkee kaikenlaista lenkkeilijää. Välillä tekee mieli vilkuttaa ja mennä ovesta huikkaamaan, että onko joku hätä, kun niin tiiviisti tiiraa toisten pihalle ja ikkunoista sisälle. Ärsyttävä tapa ohikulkijoilla.

[/quote]

En ole ap, mutta tunnustaudun tällaiseksi tiirailijaksi. Yritän tosin olla hienovarainen, enkä ihan suoraan toljota. En katsele toisten pihoja niinkään arvostellakseni, kuin ihastellakseni. Katselen, millaisia ihania istutuksia kelläkin on ja haen ideoita omaan pihaan. Miksi niitä kukkasia sinne sitten istutetaan, jos niitä ei saa katsoa?

Vierailija
8/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että omalla pihallani viihtyvät sulassa sovussa istutetut kasvit ja rikkaruohot, eli ap:n mielestä piha olisi varmaan kauhistus.

17

Vierailija
9/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 19:28"]

Mulla ei edes ole omaa pihaa, mutta mietin joskus samaa. JOS  mulla olisi okt, niin sen piha olis kyllä tiptop.

[/quote]

Tervetuloa pitämään kunnossa yli 2200 neliön rinnetonttia joen rannassa. Ei sitä jokaikisestä rikkaruohosta jaksa piitata.

Vierailija
10/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin ihmettelen naapuruston niitä harvoja taloja, joiden pihat on ihan hirveen näköisiä. Talot on 1-15 vuotta vanhoja ja joissakin vanhoissakin taloissa on pihat vielä täysin tekemättä. Ei ole suuri vaiva istuttaa vaikka nurmikko siihen talon ympärille. Eikä edes maksa paljoa. Ei tämä nyt mua varsinaisesti häiritse, mutta vaan ihmettelen, miten jotkut voi elää sellaisen työmaan näköisen pihan kanssa. suurin osa pihoista on kyllä todella Kivoja. Mun mielestä on ihana katsella ihmisten pihoja kävelylenkillä. Sorry vaan naapurit.

Vierailija
11/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä murheita elämässä ihan riittävästi (esim vaikeasti vammainen lapsi), useimmilla on kyllä ihan terveet lapset. Minä saan iloa mm kauniista ympäristöstä ja muidenkin kauniit pihat piristävät mieltä. Harmi että niin harva ajattelee samalla tavalla.

Se on muuten ihan kukkua, että jos on oikeita murheita, niin pienet asiat ei harmita. Ainakin mun kohdalla se on just päinvastoin. Ärsyttää ihan suunnattomasti, jos joku pieni asia, jolle helposti voi tehdä jotain, on rempallaan. Olis edes ne kunnossa, kun on niitä isojakin murheita

ap.

Vierailija
12/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 20:14"]

Mulla on kyllä murheita elämässä ihan riittävästi (esim vaikeasti vammainen lapsi), useimmilla on kyllä ihan terveet lapset. Minä saan iloa mm kauniista ympäristöstä ja muidenkin kauniit pihat piristävät mieltä. Harmi että niin harva ajattelee samalla tavalla.

Se on muuten ihan kukkua, että jos on oikeita murheita, niin pienet asiat ei harmita. Ainakin mun kohdalla se on just päinvastoin. Ärsyttää ihan suunnattomasti, jos joku pieni asia, jolle helposti voi tehdä jotain, on rempallaan. Olis edes ne kunnossa, kun on niitä isojakin murheita

ap.

[/quote]

Sinä toimit näin, muiden ei tarvitse. Muiden ei tarvitse hoitaa sitä pihaa ja sinä et tiedä mitä heidän elämäänsä kuuluu vaikka terveet lapset onkin. 

Ehkä se onkin sitten pinnan alla kytevää katkeruutta "noi kyllä pystyis ja kerkeis mutta mikseivät tee?"

Vierailija
13/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuota mieltä "noi kyllä pystyis ja kerkeis mutta mikseivät tee?", mutta en nyt sentään katkera ole =). Kai jokainen on nyt samaa mieltä, että kaunis ympäristö saa hyvälle tuulelle, mutta ruma ja retuperällä oleva masentaa. Oli sitten kyseessä koti sisältä, koti pihalta, lomahotellin maisema parvekkeelta, kotikaupungin puisto, työpaikka tai mikä vaan.

ap.

Vierailija
14/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 20:24"]

Olen juuri tuota mieltä "noi kyllä pystyis ja kerkeis mutta mikseivät tee?", mutta en nyt sentään katkera ole =). Kai jokainen on nyt samaa mieltä, että kaunis ympäristö saa hyvälle tuulelle, mutta ruma ja retuperällä oleva masentaa. Oli sitten kyseessä koti sisältä, koti pihalta, lomahotellin maisema parvekkeelta, kotikaupungin puisto, työpaikka tai mikä vaan.

ap.

[/quote]

Mikä on kaunista sinulle, ei ole kaikkien mieleen. 

Muiden pihat eivät ole sinun arvosteltavissasi. :) Minulle on yksi ja sama arvosteletko pihaani vai et, minulla ei ole intressejä sitä hoitaa pakollisia enempää ja niin se on tehtykin ettei tarvitse.

Jos se ei muille kelpaa , ei se ole minun murheeni. Minun omistama tontti, saan pystyttää tähän vaikka jättikokoisen ruman veistoksen ja muilla ei ole sanomista.

Vierailija
15/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais monen törkypihan omistajaan osua ja upota =)

Vierailija
16/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 20:32"]

Tais monen törkypihan omistajaan osua ja upota =)

[/quote]

Jep, tämä on se argumentti joka laitetaan kun ei muutakaan keksitä. :) 

Vierailija
17/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Siksi en tyydy vain katselemaan pihoja, vaan kurkaan myös sisälle. Siis näin syyspimeillä se onnistuu, kun ihmiset ei vielä älyä laittaa verhoja kiinni kun on sisällä valot. :D

Vierailija
18/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ihan reilusti menisit soittamaan ovikelloa ja tekisit tupatarkastuksen. Sanoisit vain kursailematta, että haluan nähdä, onko teillä yhtä ruokotonta sisällä kuin mitä ulkonakin on.

Vierailija
19/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on piha suurinpiirtein muuten kunnossa vaikka siinä neliöitä on reilu 3000, mutta tien varteen en viitsi enää koskea. Täällä alkaa kunnallistekniikan takia kaivuut ihan koska vain ja turhaa työtä en jaksa tehdä. Sisälläkin asuintilat ihan ok kunnossa, vain työhuone/kodinhoitohuone on kuin räjäytetty...

Täällä meidän suuntaa pihat ovat aika kuvassa kunnossa, samoin talot. Muutama romuläjäpiha mahtuu tietenkin mukaan, mutta onneksi ne ovat sivummalla. Kiva on kuitenkin tiellä kulkiessa pihoja katsella ja asukkaiden kanssa jutella, lähes kaikki kun toisensa tuntevat.

Vierailija
20/63 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 20:34"]

Mietin samaa. Siksi en tyydy vain katselemaan pihoja, vaan kurkaan myös sisälle. Siis näin syyspimeillä se onnistuu, kun ihmiset ei vielä älyä laittaa verhoja kiinni kun on sisällä valot. :D

[/quote]

Sitä kutsutaan myös tirkistelyksi. :)