Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen sairain nainen? Vituttaa.

Vierailija
15.11.2013 |

Migreeni, epilepsia, psoriasis, diabetes, reuma, sydämen pahat rytmihäiriöt, crohnin tauti, kolarista jääneet parikymmentä metallilaattaa ympäri kehoa. Ja mä olen 37 v. ja työssä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh! Sulle sitä on sattunut tuossa mielessä aika paskat kortit. Missä olet töissä? Miten jaksat? Millaista on elämäsi muuten?

Vierailija
2/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologina työskentelen. Onneksi ammatinvalinta on ollut onnistunut sairauksien suhteen. Its emääritä'n työtahtina ja työtapani/-asennot. Työnantaja on tullut vastaan sähköisesti säädettäväälä pöydällä ja kerran olen olllut viikon kuintoutuksessa. Saikkupäiviä tulee vuodessä 20-25; vähän normia enemmän, mutta aika kohtuudella.. Jaksan tällä hetkellä kehnosti (reuma varmistui maanantaina), mutta yleensä varsin hyvin. Mulla on korkea kipukynnys ja onneksi hyvät lääkkeet. Elämä on aika mukavaa; lapsi, useampi harrastus (liikuntaa ja kädentaitoja). Naimisissa ja useampi lemmikki, omakotitalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuitenkin sulla on muut alueet elämässä kunnossa - siis perhe ja näin. Olisi varmaan aika helvetin epätoivoista, jos tuohon päälle vielä lätkäistäisiin masennus, ikävä perhetilanne ja rahavaikeudet. En voi muuta toivottaa kuin tsemppiä. Pidä huolta itsestäsi, syö hyvin ja hemmottele aina kun voit.

Vierailija
4/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ruman kuuloinen otsikko...

Sairaudet tuppaa iskeytymään perusnegatiivisiin ihmisiin jotka valittaa kaikista asioista.

Nimimerkillä: työpaikalla 10v aikana havaittua

Vierailija
5/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos kuitenkin kykenet töihin, etköhän silloin ole vähemmän sairas kuin kaikki ne, jotka eivät kykene - riippumatta siitä, montako diagnoosia kullakin on. 

Näin olen sinakin itse ajatellut, pojallani on neljä pitkäaikaisdiagnoosia, mutta kaikki taudit ovat jotenkin hanskattavissa ja tiedän joka taudin vertaisryhmistä monta lasta, joita katsoessa ei voi kn olla kiitollinen omasta osastaan - vaikka monella näistä on vähemmän sairauksia kuin omalla lapsellani, se yksikin tekee heistä sairaampia.

Vierailija
6/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vasta hoidettu ja kuriin saatu sisäelimiin kohdistunut syöpä, kohdunpoisto tehty muutama vuosi sitten (en ehtinyt saada lapsia), migreeni, astma, allergiat, krooniset vatsakatarri ja keuhkoputkentulehdus, silti elämä on ihanaa kun voi tehdä asioita, käydä töissä, matkustella, tavata ystäviä :)

Vierailija
7/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tykkää leuhkia ja kilpailla sairauksillaan, olen ollut töissä aika monessa maassa ja täällä Suomessa taudit ovat jokapäiväinen aihe niin kahvi- kuin ruokapöydässäkin. Sitä tulee itsekin ihan (luulo)sairaaksi kun kuunteleekin niitä juttuja :-o Vai onko Suomen juomavedessä jotain mikä tekee kaikki niin sairaiksi???

Vierailija
8/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis pelkästään mielenterveyshäiriö tai useinhan näitten takana on luulosairaus?

Vierailija
9/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mua välillä ottaa päähän toi tekopyhä paskanjauhanta "älä valita, jollain on vielä huonommin". Joo, niin on. Entäs sitten? MINÄ elän MINUN elämääni ja se MINUN kipuni kohdistuu MINUUN ja joskus sitä vaan kroonisesti sairaita VI-TUT-TAA.

Yleisesti ottaen voi olla hyvä elämä ja yleisesti ottaen sitä on jopa kiitollinen siitä, että elämä on kaikesta huolimatta aika hyvissä uomissa. MUTTA SILTI!! Joskus se vaan hajottaa, kun herää aamulla ja eka tunti menee siinä, kun yrittää keksiä, että missä asennossa pystyy peseen edes hampaansa. Ja JOOOO-O, joku ei pääse sieltä sängystä ylös ollenkaan eikä pysty peseen omia hampaitaan. Ei se silti sitä omaa kipua poista, ei sitten millään.

Jokainen kroonisesti sairas ymmärtää kyllä Ap:n purkauksen, ne, joilla on joskus ollut pää vähän kipeä, eivät.

Vierailija
10/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:54"]

Migreeni, epilepsia, psoriasis, diabetes, reuma, sydämen pahat rytmihäiriöt, crohnin tauti, kolarista jääneet parikymmentä metallilaattaa ympäri kehoa. Ja mä olen 37 v. ja työssä.

[/quote]

Et ole. Haluaisitko olla? Oletko surullinen asiasta? Sinuna olisin iloinen, että et ole "Suomen sairain nainen".

Vierailija
11/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen ap:n ja muiden moni/pitkäaikaissairauden sitkeyttä. Että sairauksista huolimatta on saatu aikaan opiskella, käydään töissä, on löydetty puoliso ja saatu lapsia. 

Itse olen sitä toista ääripäätä, eli en ole koskaan sairastanut mitään räkätautia kummempaa, mutta enpä ole elämässäni saanut aikaiseksi yhtään mitään. Sen kun vaan vali-valli-valitan kun ei ole miestä ja olen niin yksin ja on tylsää ja on niin kurjaa... Eli en tiedä mitä hyvällä terveydelläni tekisin, kun taas maailmassa on valtava määrä sairaita ihmisiä, jotka osaisivat monella tapaa hyödyntää sen jos olisivat yhtä terveitä kuin minä.

Vierailija
12/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:09"]

Jestas mua välillä ottaa päähän toi tekopyhä paskanjauhanta "älä valita, jollain on vielä huonommin". Joo, niin on. Entäs sitten? MINÄ elän MINUN elämääni ja se MINUN kipuni kohdistuu MINUUN ja joskus sitä vaan kroonisesti sairaita VI-TUT-TAA.

Yleisesti ottaen voi olla hyvä elämä ja yleisesti ottaen sitä on jopa kiitollinen siitä, että elämä on kaikesta huolimatta aika hyvissä uomissa. MUTTA SILTI!! Joskus se vaan hajottaa, kun herää aamulla ja eka tunti menee siinä, kun yrittää keksiä, että missä asennossa pystyy peseen edes hampaansa. Ja JOOOO-O, joku ei pääse sieltä sängystä ylös ollenkaan eikä pysty peseen omia hampaitaan. Ei se silti sitä omaa kipua poista, ei sitten millään.

Jokainen kroonisesti sairas ymmärtää kyllä Ap:n purkauksen, ne, joilla on joskus ollut pää vähän kipeä, eivät.

[/quote]

Minä en ainakaan ymmärrä ap:n purkausta, vaikka itsellänikin on terveysongelmia. Kivuista saa valittaa, mutta ap tekee vain itsestään ja sairauksistaan ison numeron. Hänelle sairaudet tuntuvat olevan jonkinlainen kerskumisen ja ylpeydenaihe, mitä en voi ymmärtää ollenkaan.

Vierailija
13/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kroonisesti sairas. En ole tällä hetkellä työkykyinen, mutta sinnittelin ongelmieni kanssa töissä vuosia. Sitten työnantaja kyllästyi sairastamiseeni ja sain potkut. En olisi tässä tilanteessa jos minut olisi otettu tosissaan työterveydessä tai kunnallisella ja kunnolla tutkittu. Perusverikokeet aina ja 3 päivää saikkua ja lepää ja syö buranaa, kyllä se siitä. Tätä siis yli 10 vuotta! Eikä se siitä. Onneksi sattumalta löysin yksityislääkärin, jolla syttyi lamppu ja osasi ottaa oikeat kokeet. Mun sairaus on tosi vaikea parantaa nyt, kun se on muuttunut krooniseksi vuosien hoitamattomuuden takia. Akuutissa vaiheessa olisin toipunut nopeasti. Toivottavasti pääsen hoidoilla siihen pisteeseen, että voin hallita oireitani ja pääsen takaisin työelämään.

Vierailija
14/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kunnolla LCHFfää täysin gluteenittomana. Plussaa: saa syödä hyvää ruokaa, miinusta: saatat menettää joitakin oireita.