Miten reagoisit jos treffikumppani olisi laittanut ruokaa ja laittaisi itselleen lihapihvin, perunoita ja olutta, sinulle salaatin ja valkoviiniä?
Minusta oli hieman outo järjestely, kun mies vielä tiesi minun syövän myös lihaa. Eikö olisi ollut "normaali" tapa laittaa kaikkia noita tarjolle ja siitä saisi kumpikin mitä haluaa?
Kommentit (55)
Kysyisin, et missä mun kaljat on.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla pihi mies.
Kysyisin että mitä hittoa tämä on. Seuraavia treffejä ei tule.
Kunnon salaatti maksaa yhdelle ihmiselle tehtynä enemmän kuin pihvi ja viini on kalliimpaa kuin olut
Juu aivan varmasti. Mutta jos olisikin, olisin vaihtanut annoksia.
Miten reagoisit...
Huutaisin että ota mut tässä ja kävisin pöydälle valellen itseäni salaattikastikkeella ja läpsyttelemällä pihvillä pakaroitani.
Minäkin haluan tietää mitä ap teki? Ja että tuleeko toisia treffejä? Älä viitti hiljaa alistua kaikkeen, kohta se määrää sun menemiset ja vaatteetkin.
Minulle on käynyt vähän samalla tavalla, tosin olin nettityypin kanssa ensitreffeillä piknikillä. Mies sanoi tuovansa eväät. Minua varten oli pieni rasiallinen mansikoita, itselleen oli varannut jättipussin juustonaksuja ja kolmioleivän + 1,5l limsan (jota joi pullon suusta) Kun ojensin kättäni juustonaksupussille, kiskaisi pussin omistavasti itselleen ja laittoi ulottumattomiini :D Eipä tehnyt mieli nähdä tyyppiä uudelleen.
Olisin ehdottanut että vaihdettaan annoksia. Kääntänyt pelin toisin päin
Treffikumppani kun tuskin minua niin hyvin tuntee että ajatuksiani lukisi. Pitkässä suhteessa tuo olisi ok, koska tiedän että tahtoessani voimme vaihtaa tai maistella toistemme annoksia
Ennakko-oletuksista, stereotypioista ja joustamattomuudesta en taas pidä
Mitäköhän äijä tuohon sanoisi ;)
Akka saisi kyytiä, eikä välttämättä hyvää.
Oikeastiko joku on tehnyt noin?
Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu nyt laittaa samaa ruokaa kaikille pöydässäolijoille JOS ei ole erikseen jotain muuta pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin todella omituisena - myös siinä tapauksessa, että pitäisin minulle tarjotusta vaihtoehdosta enemmän. Ihmettelen näitä jotka vastaa "tykkään salaatista niin meillä varmaan olisi ihan kivaa". Joo, se ei varmaan ollut tässä se suurin pointti että tykkääkö joku salaatista vai ei... Minä tykkään sekä pihvistä että salaatista, mutta kahden eri ruuan laittaminen antaa kyllä todella pahat friikkivibat.
Vai niin. Voin sanoa, että minua kasvissyöjänä vituttaisi aika tavalla, jos mies olettaisi minun syövän pihviä kysymättä sitä etukäteen.
Kaksi eri ruokaa kuulostaa oudolta joka tapauksessa, mutta tämähän on ilmeisesti hypoteettinen kysymys, eikä tuota ole oikeasti tapahtunut. Ihmettelen aloittajaa, joka kehittelee tällaisia skenaarioita päässään ja katsoo tarpeelliseksi tehdä siitä vieläpä avauksen av:lle.
Vaihtaisin lautaset keskenään ja sanoisin "kiitos". t. mies
Todella erikoista tarjota erilaiset annokset. Itse kyselen toisen mieltymyksiä jos kutsun kotiini syömään ja valitsen illan ruuat sen pohjalta.
Teeskentelettekö te kaikki uskovanne tämän provon vai uskotteko oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin todella omituisena että laittaa eri ruuat. En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta.
Hyvä vastaus. Mä olen naiselta tai no ihan tarkkaan muutamilta kysynyt mitä haluttaa syödä. Aika hyvin on kelvannut. Kaikki kolme vuosia kestäneet suhteet niin kävivät vielä närppimässä syömisen jälkeen. Yksi oli aluksi ihan ihmeissään että mies osaa tehdä näin hyvää ruokaa. Valkokastike oli yhdelle suorastaan garmismi.
Toinen sanoi lämpimistä leivistä että voisi elää lopun ikäänsä niillä. Koskaan ei tarvinut tehdä eri ruokia. Paras taisi olla täytetyt lätyt. Älä tee niitä kun ne on liian hyviä. Todella oudosti sanottu. Siihen oli kyllä rehellinen selitys. Söin niitä kylmänä yöllä kolme lättyä.
Sanoi että hän lihoo jos tuollaista ruokaa. Ne letut kyllä sisälsi pekonia, jauhelihaa ja milloin mitäkin kaikkea mikä maistuu. Joskus niinkin terveellistä kuin porkkana raaste.
Kuitenkin ihan parasta oli ne jutut millä kulutettiin kaloreita. Voi vain sanoa että se oli kivaa.
Ap täällä.
Olen melko ujo ja kun kuitenkin tykkään salaatista ja viinistä niin en viitsinyt sanoa mitään. Laitoin myöhemmin kyllä viestin että elämäntilanteeni takia en tällä hetkellä tapaile nyt ketään.
Kysy siltä mieheltä miksi tarjoaa eri ruokaa sinulle kuin itselleen. On todella erikoinen kuvio ottaen huomioon että olette puhuneet siitä että olet sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin todella omituisena - myös siinä tapauksessa, että pitäisin minulle tarjotusta vaihtoehdosta enemmän. Ihmettelen näitä jotka vastaa "tykkään salaatista niin meillä varmaan olisi ihan kivaa". Joo, se ei varmaan ollut tässä se suurin pointti että tykkääkö joku salaatista vai ei... Minä tykkään sekä pihvistä että salaatista, mutta kahden eri ruuan laittaminen antaa kyllä todella pahat friikkivibat.
Vai niin. Voin sanoa, että minua kasvissyöjänä vituttaisi aika tavalla, jos mies olettaisi minun syövän pihviä kysymättä sitä etukäteen.
Kaksi eri ruokaa kuulostaa oudolta joka tapauksessa, mutta tämähän on ilmeisesti hypoteettinen kysymys, eikä tuota ole oikeasti tapahtunut. Ihmettelen aloittajaa, joka kehittelee tällaisia skenaarioita päässään ja katsoo tarpeelliseksi tehdä siitä vieläpä avauksen av:lle.
Ymmärrän tämän ja olen itsekin sitä mieltä, että ruokavaliorajoituksista olisi hyvä kysyä etukäteen. Silti minusta on jollain tapaa ymmärrettävämpää lähteä siitä oletuksesta, että toinen jakaisi omat mieltymykset, kuin pelkän sukupuolen perusteella olettaa että toinen tykkää eri ruuasta kuin itse. Ja huom minusta se salaatti olisi ruokana ollut ihan ok, jos mies olisi itsekin syönyt sitä. Nuo eri ruuat kuulostaa vaan oudolta. Tulee mieleen joko sairaalloisen kontrolloiva tyyppi ("mun akkahan ei syö kuin salaattia ettei se vaan liho") tai näitä perinteisiä junttiäijiä ("miehet tykkää autoistalätkästäfutiksesta ja naiset meikeistä ja kevätverhoista"). Kummassakaan tapauksessa ei hakemani miestyyppi.
Mies tekee tässä ihan rationaalisesti. Nykynaisista huomattava osa on kasvissyöjiä. Ja ne sekasyöjätkin saattavat reaalimaailmassa oikeasti suuttua, jos tarjoat heille pihviä kysymättä ensin.
Lähde: olen mies ja deittaillut naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee tässä ihan rationaalisesti. Nykynaisista huomattava osa on kasvissyöjiä. Ja ne sekasyöjätkin saattavat reaalimaailmassa oikeasti suuttua, jos tarjoat heille pihviä kysymättä ensin.
Lähde: olen mies ja deittaillut naisia.
Ja sinä olet hyvällä menestyksellä tarjoillut eri ruokia itsellesi ja naiselle? Rohkenen kyllä epäillä.
No, mitä sä itse sitten teit tai sanoit ap?