Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yh! Teetkö sinä näin?

Vierailija
20.09.2013 |

Pari viikonloppua sitten tapahtunut tilanne on jäänyt vaivaamaan. Olin menossa ystäväni (yh) kanssa tuttumme synttäribileisiin. Olemme molemmat yli 30, joten emme mitään teinejä. Ystävälläni on 2,5v poika.

Veimme yhdessä poikaa lähtiessämme isälle hoitoon yöksi. Ero tuli jo pojan ollessa pieni, isän runsaan alkoholin käytön vuoksi, mutta nykyään kuulemma osaa olla ottamatta, ja poika voi yökyläillä isänsä luona.

Tullessamme isä oli selvästi juovuksissa! Ystäväni kysyi, että voiko hän nyt poikaa tälle jättääkään. Isä sanoi (joku nimi) olevan paikalla myös, ei mitään hätää. Ystäväni jätti pojan isälleen, ja lähdimme juhliin.

Jäin miettimään, ettei hän edes käynyt tarkistamassa, jäikö isän luo todella joku selvinpäin oleva aikuinen! Ja muutenkin, miten malttoi pojan jättää, kun isä oli selvästi ottanut.

Joten kysymykseni on: tiedän, että yh:n elämä on raskasta, ja vapaata tarvitsee. Mutta peruisitteko oman menonne, jos isä ei vaikuttaisi olevan kunnossa lapsen kanssa oloon, vai jätättekö vain lapsen isälleen, että hänen vuoro huolehtia?? Vai onko oma vapaa niin tärkeää kun on väsynyt 24/7 lapsen kanssa olemisesta, että joskus on vain pakko päästä menemään??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: jättäisin aika helposti sen lapsen isänsä luokse. Tilaisuudet saada vapaata olisivat niin harvassa.

Tiedän kyllä, että humaltuneelle EI lasta saa jättää ja että pitäisi varmistaa se kunnossa oleva ihminen. mutta kiusaus kävisi suurekis, varsinkin, jos humalainen isä olisi ihan OK ja voisi todellakin vastata lapsesta itse.

En ole enää yh, mutta muistan kyllä mitä ajattelin taannoin omien lasten kohdalla. ---- Paha nakki tuo, että ikää minulla olisi 3v ja lapsi olisi vain 2-vuotias... EI EI, en jättäisi lastani näkemättä, että lapsi on vuoteessa ja hoitaja läsnä. Kouluikäiset olen jättänyt veljeni huomaan, joka ei ollut selvä.

Vierailija
2/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en eroa lapseni isästä. En voisi saada sielulleni rauhaa niinä viikonloppuina, kun tyttö on isänsä luona. Parempi kituuttaa tässä "parisuhteessa" ainakin siihen asti kunnes lapsi on niin iso, että pärjää vaikka kännisen kanssa.

Eli vastaus kysymykseesi: En olisi jättänyt pientä lasta juopuneen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jättää, tunnen hänet silti ja tuntisin tämän xxx:n, jos se olisi vieras nimi, niin sitten en, mutta ei edes alkoholistitkaan ihan pöllöjä ole...

Eli tuossa tilanteessa olisin varmaan toiminut samoin.

Vierailija
4/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo tilannehan riippuu siitä, että kuinka humalssa mies olisi ja onko miehellä ollut tapama puhua aina totta.

Jos mies on puhunut aina totta, niin silloin luottaisin siihen, että kaveri olisi paikalla. Jos vielä tuntisin kaverin, että olisi luotettava, lapsia ymmärtävä, lapsirakas, tuttu lapselle jne. niin voisin jättääkin.

Sinänsä en ehkä ole paras vastaamaan, koska ex ei ole koskaan edes oikeastaan käyttänyt alkoholia, enkä ylipäätänsä ole nähnyt yhdenkään tuttuni ottaneen niin paljon alkoholia, ettei olisi järjissään.

Vierailija
5/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole koskaan ollut isänsä kanssa kaksistaan, mutta minä kyllä ole ollut humaltuneena ollessani lapseni kanssa kaksistaan.

Vierailija
6/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään jättäisi lasta päihtyneen hoitoon vaan peruisin oman menoni. Ja näin siitä huolimatta vaikka asunnossa olisi ollut joku selvinpäinkin, ei lapsen paikka ole humalaisen luona. 

Ja joo, olen itse eronnut miehen alkoholiongelman vuoksi joten ei mitään ymmärrystä yhdistelmälle lapsi+alkoholi.

Vierailija
7/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et tarjoutunut lapsenvahdiksi?

Vierailija
8/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä jättäisi. En minkään ikäistä lasta! Herran jestas sentään.

Vierailija
9/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne kuin ystävälläsi. En olisi jättänyt isälle, joka on selvästi päihtynyt, koska tunnen hänet ja tiedän, että hän olisi ollut myöhemmin niin humalassa, ettei pysty edes huolehtimaan itsestään.

Muutaman kerran olen joutunut hakea hätä perseen alla lastani kotiin, kun päivällä selvänä lapsensa hakenut isä on ollut tukkihumalassa illalla soittaessani kuulumisia.

Äidilleni voin tosin jättää lapseni hoitoon joskus yöksi, vaikka hän olisikin ottanut, koska tunnen hänet ja tiedän, että hän ei ole koskaan siinä kunnossa, että hän ei kykenisi hoitamaan lasta johdonmukaisesti. Nämäkin kerrat ovat kyllä ihan harvinaisia, yhdellä kädellä laskettavissa ja jonkin pakon sanelemia.

Vierailija
10/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
11/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti jättäisi

Vierailija
12/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ jättäisi. Mikään oma meno ei saa olla lapsen turvallisuutta tärkeämpää. Uskomatonta, että täällä edes mietitään tälläistä, luulisi terveen järjen jo jotain sanovan...

Vierailija
13/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humaltuneelle en todellakaan jättäisi. Itseäni häiritsee jo se että kun poikani menee isälleen niin tiedän että mies saattaa juoda illan aikana pari olutta tai pienen viskin. Koskaan ei ole humalassa, mutta mun mielestä lapsen kanssa ollessa ei alkoholia tarvis käyttää ollenkaan.

Vierailija
14/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis mitä helvettiä, toihan on ihan lastensuojelullinen asia, jättää lapsi humalaisen hoitoon

älä vaan sano ettet tehnyt lastensuojeluilmoitusta, voi hyvää päivää

oman lapseni isä on alkoholisti ja pitkää aikaan en lasta sinne päästänyt ihan oikeuden uhallakin, koska putki oli päällä ekä voinut luottaa isään yhtään

älä vaan sano että tyytyväisenäktsoit tuota toimintaa reagoimatta siihen mitenkään

Vierailija
15/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 23:15"]

Humaltuneelle en todellakaan jättäisi. Itseäni häiritsee jo se että kun poikani menee isälleen niin tiedän että mies saattaa juoda illan aikana pari olutta tai pienen viskin. Koskaan ei ole humalassa, mutta mun mielestä lapsen kanssa ollessa ei alkoholia tarvis käyttää ollenkaan.

[/quote]

No on taas kukkahattutäti vauhdissa. Pari saunaolutta tai pieni viski, herätys nyt! Ei sen yhden näkäräisen ottaminen vaikuta mitenkään lapsenhoitokykyyn. Autoa ei tietenkään voi ajaa, mutta jos jotain sattuu, niin taksi tulee paikalle aika äkäseen...

Vierailija
16/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ystäväsi on täysi tollo, hänen ex-miehensä on täysi tollo ja sinä olet täysi tollo, kun et sanonut ystävällesi että lasta ei voi sinne jättää. Joskus tulee tilanteita, että pitää itte ryhdistäytyä kun muut on mitä on, sulla se tilanne ois ollut tänään.

Vierailija
17/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ystäväsi tunsi tuon eksän ystävän ja tietää, ettei juo ja vahtii myös muksua. :) Vaikka joku kökö, mikä jää yöksikin, johon varmasti voi luottaa..

Itse en olisi jättänyt, mun ilta olisi ollut siinä. Koska isällehän lapsi oli tulossa yhteistä aikaa viettämään. Eikä se onnistu, jos isä on humalassa.

Vierailija
18/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 21:42"]

Rehellisesti: jättäisin aika helposti sen lapsen isänsä luokse. Tilaisuudet saada vapaata olisivat niin harvassa.

[/quote]

Melko paska vastaus jos ihan suoraan sanotaan. Itsellänikin on oma aika vähissä ja se johtuu nimenomaan siitä, että esimerkiksi omilla vanhemmillani on sen sortin alkoholiongelma, ettei heille voi lasta luottaa. Ei kai sitä olisikaan mitään ongelmaa saada sitä omaa aikaa, jos lapsen tuuppaisi kenelle tahansa missä kunnossa vaan olevalle. Siitähän se ongelma juuri syntyy, että haluaa että lapsella on hyvä olla.

Vierailija
19/21 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa alapeukutin  kymppiä.

Vierailija
20/21 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi! Vaikkakaan en osaa kuvitella tilannetta että exäni olisi humalassa lasta hänelle viedessäni. Exäni saattaa ottaa maksimissaan illalla muutaman, eikä tämä hänelle humalatilaa aiheuta. Oikeastaan en ole koskaan nähnyt häntä kunnolla humalassa. Jos tietäisin hänen kännäävän itsensä huonoon kuntoon, en usko että voisin jättää lapseni hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi