Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei käytä turvaistuimia pienillä lapsilla?

Vierailija
20.09.2013 |

Mieheni ex-vaimo ei käytä lapsilla (4v ja 6v) turvaistuimia autoissa. Ihan pelkissä vöissä ovat menneet siitä asti kun mies ja ex erosivat, lapset olivat silloin 2 ja 4v. Ex ei omista autoa, mutta kuskailee heitä kuitenkin jollain kaverien autoilla ja isovanhemmatkin välillä kuskaa. Meillä ei ole autoa eli eipä ole tarvetta istuimillekaan.

Ihmettelen vain, miten kukaan voi antaa 2-3v lapsen olla autossa ilman asianmukaista turvaistuinta? Joku 5-6v nyt EHKÄ voi jo olla ilman istuinta lyhyitä matkoja (vaikka oman lapsen en ikinä antaisi olla ilman). Oikeasti onko tämä ihan tervejärkistä toimintaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervejärkistä, vaan todella typerää. Tosin tätä exää ei paina kuin lastensa mahdollinen vammautuminen. Sakothan tuollaisesta kyydistä on aika roimat, mutta sakot tulee hänelle, joka moista porukkaa lähtee kuskaamaan.

Mutta tiedän ihmistyypin. Tuttava suuttui meikäläiselle, kun ilmoitin ettei auto liiku metriäkään, ellei myös hänen lapsensa ole asianmukaisessa tuolissa. Meillä oli pesty, juuri pieneksi jäänyt tuoli varattuna "kaverini" lapselle. Hän ei oikein tykännyt, että muksu laitettiin toisen törkyiseen tuoliin. Oli eka ja viimeinen yhteinen reissu.

Vierailija
2/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ls-ilmon aihetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 21:23"]

Olisko ls-ilmon aihetta?

[/quote]

Toki, ihan kauheaa..

Vierailija
4/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessa kyse on siitä, että istuinta ei ole mukana ja sitten ollaan jostain syystä lauantai-iltana puolen yön aikaan jossain kaukana Brooklynissa ja metro on viikonlopun ajan sekaisin. Silloin ei auta, kuin ottaa muksu (4kk) syliin ja hypätä taksiin.

Täällä New Yorkissa on itse asiassa aika yleistä nähdä jengiä pikkumukuloiden kanssa takseissa ilman istuimia. Jenkki-istuimet on usein tosi vaikea kiinnittää turvavöihin ilman jalustaa,

Vierailija
5/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mullakin on kaveri jonka 2v matkustaa autossa ilman istuinta. Olen monesti kieltäytynyt kuskaamasta heitä ilman asianmukausta istuinta ja haukut saanut vielä päälle. Että kyllä näitä vähäjärkisiä tosiaan tuntuu löytyvän. Itse en voi kuin ihmetellä..ja kieltäytyä ottamasta heitä kyytiin.

Vierailija
6/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla vähäjärkinen. Vähemmän nipotusta, enemmän kivaa.

Vierailija
7/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kolmevuotias saa matkustaa lyhyitä matkoja ilman turvaistuinta. Jospa ainoat kuljetukset on tyyliin päiväkodista kotiin muutama sata metriä, niin eipä ole lainkaan mukaan turvaistuimet tarpeen. Asiaan olisi pitänyt puuttua, silloin, kun nuorin oli 2v., enää ei asialle voi mitään.

Lastensuojelu ei voi asialle mitään, joten jospa jättäisitte lastensuojelulle vain ongelmatapaukset.

Vierailija
8/10 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä tuota "lyhyellä matkalla" . tiedän pari tapausta, jossa kotikadulla, alle 500 metriä kotoonta on ajettu kolari, jossa autot meni lunastukseen. Sekä toinen asia, että perheen kakkosautoon ostetaan vanhat istuimet. eikö se kakkosauto ole vähän vanhempi ja turvaattomampi yleensä?

Vierailija
9/10 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 22:12"]

Juu, mullakin on kaveri jonka 2v matkustaa autossa ilman istuinta. Olen monesti kieltäytynyt kuskaamasta heitä ilman asianmukausta istuinta ja haukut saanut vielä päälle. Että kyllä näitä vähäjärkisiä tosiaan tuntuu löytyvän. Itse en voi kuin ihmetellä..ja kieltäytyä ottamasta heitä kyytiin.

[/quote]

niinpä, mutta ihan oikein teet jos et ottaa ne kyytiin

Vierailija
10/10 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, en mäkään ymmärrä, ja olen ollut tosi tarkka istuinten kanssa. Mutta silti vain joki aika sitten jouduttiin tulemaan taksilla 1-vuotias sylissä, koska Vantaalta ei löytynyt taksia jossa olisi ollut istuin. Etukäteen tilaamalla sellaisen saisi mutta eipä se meitä siinä tilnateessa auttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi