Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten nettikauppojen ongelma on toivoton HITAUS! Siinä missä ulkoimailta lähtee tavara heti, niin Suomessa kestää viikkoja ennen kuin saavat liikkeelle

Vierailija
28.08.2020 |

Ihan käsittämätöntä. Sama meno Sokoksella, Stockalla, Nansolla... jne.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Havulta kellon ja lähti muutamassa tunnissa liikkeelle. Monen kaupan kohdalla lienee kysymys onko tavaraa vastossa vai ei.

Vierailija
2/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja kun sitten vihdoin tulee se "olemme lähettäneet tuotteesi" -viesti, niin senkin jälkeen kestää vielä päiväkausia ennen kuin se oikeasti on postissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Saksan Amazonista tilaamani tuotteet tulevat n. viikossa ja sähköpostiin samantien viestiä kun lähtee ja päivämäärä koska se on perillä. Täällä saat odotella ties kuinka kauan ja ei mitään hajua, koska mahdollisesti haettavissa.

Vierailija
4/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellut nyt neljä viikkoa maskeja jenkeistä. Kaksi viikkoa kesti liikkeelle lähtö.

Vierailija
5/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stocka ja Sokos eivät tosin ole pelkästään nettikauppoja. Yrityksillä, jotka toimivan vain netissä, homma vaikuttaa sujuvan vähän paremmin, luultavasti siksi kun koko olemassaolo riippuu siitä nettikaupasta.

Muuten olen kyllä samaa mieltä, Suomessa ollaan vielä vähän lapsenkengissä nettikaupan suhteen.

Eikä Postin perseily auta asiaa.

Vierailija
6/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotellut nyt neljä viikkoa maskeja jenkeistä. Kaksi viikkoa kesti liikkeelle lähtö.

Kaiken kukkuraksi saattavat jäädä vielä tulliin?

Vierailija
7/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai! Itse en paljon ulkomailta tilaile, mutta ne kerrat kun olen tilannut, on siinä aina se pari viikkoa vähintään mennyt. Suomesta ovat tulleet aina alle viikossa. Minulle on ainakin ihan sama, milloin se lähtee, jos se mojuu jossain tulleissa ja ties missä terminaaleissa päivätolkulla. Minua kiinnostaa vain, milloin se on perillä. 

Vierailija
8/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stocka ja Sokos eivät tosin ole pelkästään nettikauppoja. Yrityksillä, jotka toimivan vain netissä, homma vaikuttaa sujuvan vähän paremmin, luultavasti siksi kun koko olemassaolo riippuu siitä nettikaupasta.

Muuten olen kyllä samaa mieltä, Suomessa ollaan vielä vähän lapsenkengissä nettikaupan suhteen.

Ei todellakaan tarvitse olla pelkkä nettikauppa, jotta nettitilausten toimitus sujuisi. Se on oletusarvo kaikkialla muualla paitsi "teknologian edelläkävijämaassa" Suomessa >-D

Vierailija
9/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan noissa eroa nopeudessa mutta kyllä iso osa nettikaupoista toimii varsin ripeästi. Tilasin juuri kahdesta eri nettikaupasta rakentamiseen liittyviä tarvikkeita ja molemmissa tapauksissa lähetys lähti seuraavana päivänä ja oli perillä sitä seuraavana.

Vierailija
10/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kestää pari viikkoa saada tuote, ulkomaisesta kaupasta olen tilannut, ja menee pari arkipäivää. Eilen tilasin taas paketin ja tänä aamuna oli ilmoitus että paketti on lähetetty.

Vierailija
11/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja kun sitten vihdoin tulee se "olemme lähettäneet tuotteesi" -viesti, niin senkin jälkeen kestää vielä päiväkausia ennen kuin se oikeasti on postissa!

Tätä pitäisi suitsia lailla ja tehdä rangaistavaksi.

Se että on vain luotu seurantatunnus ei tarkoita että tuote on lähetetty. Tuo on valheellista kielenkäyttöä.

Jokainen voi itse todeta petoksen, kun sähköpostiin kilahtaa parin päivän päästä "Tuotteesi on nyt lähetetty ja matkalla sinulle"-viesti, mutta seuranta sanoo "Sähköinen EDI-sanoma vastaanotettu" viiden päivän ajan, ja vasta kuudentena päivänä "vastaanotettu kuljetukseen".

Miten tuosta ei tule sanktioita yrityksille?

Vierailija
12/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista kuukautta olen vartoillut paitaa Texasista. Eli se siitä ulkomaisten nopeudesta.

Vierailija
13/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tilasin lisää maskeja Suomesta (edullisia). Tilaus tehty 6.8. ja eilen tuli ilmoitus, että on pakattu ja lähetetty eli 27.8. Hmmm. Pitkä odotus!

Vierailija
14/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, ettei tuotetta ole varastossa.

Vierailija
15/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että joku suomalainen läski saattaa joutua tekemään jotain fyysistä. Se on viikon saikulla ennen kun alkaa töihin. Ei suomalaisen sovi semmosta tehä, antaa spopjen poikien tehä.

Vierailija
16/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, tilasin lisää maskeja Suomesta (edullisia). Tilaus tehty 6.8. ja eilen tuli ilmoitus, että on pakattu ja lähetetty eli 27.8. Hmmm. Pitkä odotus!

Totuus: Valheellinen dropshipping-firma, eli tekivät tilauksen Kiinasta silloin kun sinä tilasit suomalaisesta verkkokaupasta. Heillä ei ole mitään Suomen-varastoa.

Vierailija
17/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse olla pelkkä nettikauppa, jotta nettitilausten toimitus sujuisi. Se on oletusarvo kaikkialla muualla paitsi "teknologian edelläkävijämaassa" Suomessa >-D

Ei olekaan kyse teknologiasta vaan logistiikasta. Esimerkiksi Matkahuolto ja Posti ovat viime vuosina kyllä valitettavasti laadultaan heikentyneet reilusti, mutta hinnat vain nousevat. Eräästäkin verkkokaupasta lähetettin lavallinen tavaraa Postilla ja meni 3 kuukautta, että lava löydettiin Postin terminaalista, kun sen perään useaan otteeseen kyseltiin. Eipä siinä oikein auta, vaikka verkkokaupan toiminnot ja teknologiat olisi miten hyvin hiottu. 

Vierailija
18/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tilattaessa usein on niin, että sen suomalaisen kaupan on ensin tilattava tuote omaan varastoonsa, jotta voi lähettää sen edelleen tilaajalle. Ulkomailta tilattaessa saatat tilata sellaisesta kaupasta, jossa on se keskusvarasto, eli tuotteet ovat saman tien lähetettävissä.

Vierailija
19/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kukkuraksi saattavat jäädä vielä tulliin?

Jos pitää huolen, etteivät hintarajat ylity, niin miksipä sinne jäisivät?

Vierailija
20/55 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hinnat kanssa. Olen usein eleveniltä tilannut The Ordinaryn tuotteita, mutta sieltä oli monet haluamani loppu. Tilasin sitten Deciemiltä: hinnat 2-5€ halvemmat ja yli 25€ tilauksiin ilmainen toimitus. Eli lähettivät sen briteistä minulle Suomeen ilmaiseksi, tuli viikossa perille ja maksoi vähemmän kuin sama tuote tilattuna Suomesta Suomeen. Mikä logiikka?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan