Bilehile tyttöystävä - koska loppuu?
Luulin, että rauhoittuisi siinä parin vuoden jälkeen. Ikää on nyt 28 ja menoja kalenteri täynnä.
Jotenkin ajattelin, että fuksibileiden jatkumo ei jatkuisi kuitenkaan näin kauaa.
Tuntuu että olen itse muuttunut merkittävästi viimeisen viiden vuoden aikana ja hän ei lainkaan.
Ennen kunnianhimoinen opiskelija on tyytynyt omaan työhuoneeseen ja suhteellisen helppoon työhön. Mitään kehittämistä hän ei tee, vaikka oli lähes idealisti tavatessamme.
Hän lukee pelkkää populaarikirjallisuutta, valvoo myöhään ja valittaa yhteiskunnan vaatimustasoa työelämässä.
Todellisuudessa hän on töissä josta ei juuri millään saa potkuja, ja joissa tahti, kehitys ja vaatimukset ovat maltillisia.
Hänen rytmi on mahdoton, ja kyky ottaa muut huomioon minimaalinen. Empaattisuus rajoittuu ystävien pilipalihuoliin ja omaan itseen.
Miten voin ajatella hänestä näin?
Olin aivan tolkuttoman ihastunut ja rakastunut ensimmäiset vuodet.
Voinko pyytää aikuista juhlimaan vähemmän?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin että esimerkiksi kriittisyys ja tilannekomiikka olisi sellaisia piirteitä joita trauma ei poistaisi.
Kellään vinkkiä kirjallisuudesta liittyen traumojen jälkeiseen palautumiseen?
Referenssit toipumiselle pitäisi olla kuitenkin ok.Ap
Puhut naisystävästäsi ihan kuin olisit tekemässä rekrytointia. Suosittelen sinua hakeutumaan itse keskustelemaan jollekin ulkopuoliselle omasta tunne-elämästäsi, joka ei kuulosta normaalilta. En siis yritä haukkua sinua, vaan ulkopuolisena kommenttisi tässä ketjussa näyttävät siltä että käsityksesi parisuhteesta on vääristynyt. Nytkin kun vaikuttaa siltä että tyttöystävälläsi on joku vakava trauma taustalla, sen sijaan että iloitsisit hänen pystyvän töihin ja sosiaaliseen kanssakäymiseen, keskitytkin valittamaan että hän ei elä tavoitteellisesti. Et selkeästi aidosti välitä vaan näet hänet jonkinlaisena hankintana joka ei ollutkaan sitä mitä piti. Parisuhteen ja ihmisen sijaan etsit ominaisuuslistaa.
Täällä monestikin jo sanottu että paras asia on puhua näistä asioista puolisolle ja keskustella omista ja toisen toiveista elämässä. Avoimuudella pääsee pitkälle. Suosittelen että kerrot omista tunteista hänelle asiallisesti etkä syyllistä. ja jos tuo Alkon käyttö ahdistaa niin luulisi siitäkin kompromissi löytyvän. Voihan emännälläkin olla ajatuksen päällä asioita mistä hän haluaisi jutella? Saattaahan se olla että teillä on eri toiveet ja ero tulee jossain vaiheessa mutta ainakin itse kunnioitan parisuhteessa että toinen osaa sanoa mikä vaivaa.
Ap sun kommentit on kyllä vähän hälyttäviä. Et varmasti itse tiedosta sitä, mutta ainakin vaikuttaa siitä että käsityksesi parisuhteesta on vääristynyt.. ja että tarvitset itse apua näiden asioiden kanssa, ammattilaisen keskusteluapu voisi olla paikallaan. Voisit kokeilla vaikka 5-10 kertaa parisuhdeterapeutilla yksin käymistä (siellä käy jopa suurin osa ihmisistä yksin, mutta terapeutti on erikoistunut ihmissuhteisiin. Ei ole tarve tai tarkoituskaan mennä yhdessä). Sitä kautta voisit saada omaa tilannettasi parempaan suuntaan.
Tyttöystävääsi käy lähinnä sääliksi tekstiesi perusteella, kun kumppanilta puuttuu ymmärrystä ja kykyä kohdata hänet yksilönä... en halua loukata, mutta oikeasti.. on varmaan tyttöystävällesi vahingollista olla suhteessa kanssasi jos todella käyttäydyt ja mietit kuten olet kirjoittanut.
Mikä ap:n perimmäinen ongelma siis on?
Jos ongelma on tyttöystävän surullisuus, tue häntä, keskustelkaa vakavasti ja ehdota terapiaa. Älä luovuta vaikka työntäisi sua pois.
Jos ongelma on se, että tyttöystävä on sun mielestä laiska, eroa tai opettele hyväksymään asia. Et voi muuttaa toista.
mitä jos koitat miestä välillä AP? Ei lesboilu muutenkaan ole luonnollista ja lesboissa on suuri osa henkisesti jälkeenjääneitä.
Hassua kommentointia. Ikään kuin ihmiset eivät kaiken aikaa eroaisi vastaavista syistä, tai kevyemmistäkin. Ja vielä perheellisenä. Parempihan se on nyt huomata olevansa erilaisia kuin 10 vuoden päästä.
Jos 28-vuotias nainen täällä valittaisi, että samanikäinen mies pelaa vain pleikkaa, hilluu yökaudet kavereiden kanssa kaljalla ja työtekokin on vain välttämätön paha, niin en tiedä käskettäisiinkö ap:n silloin vain katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Hassua kommentointia. Ikään kuin ihmiset eivät kaiken aikaa eroaisi vastaavista syistä, tai kevyemmistäkin. Ja vielä perheellisenä. Parempihan se on nyt huomata olevansa erilaisia kuin 10 vuoden päästä.
Jos 28-vuotias nainen täällä valittaisi, että samanikäinen mies pelaa vain pleikkaa, hilluu yökaudet kavereiden kanssa kaljalla ja työtekokin on vain välttämätön paha, niin en tiedä käskettäisiinkö ap:n silloin vain katsoa peiliin.
Toivottavasti käskettäisiin katsomaan peiliin jos kirjoittaja olisi nainen.. oli sukupuoli mikä vaan niin ei onni sillä löydy että yrittää muuttaa toista ja kritisoi mielessään toista, muttei jaksaisi erota kun ei ehkä parempaa löydy.
Ap:n puoliso on opiskellut, käy töissä, on sosiaalinen, on kokenut elämässään traumoja muttei ole silti luhistunut. Mutta ilmeisesti eivät ole yhteensopivia ja ap kirjoitti ettei löydä rakkauden tunteita naista kohtaan. Jos joku nainen kirjoittaisi vastaavaa niin kyllä sillekin varmaan tulisi vastaavia neuvoja että kannattais erota ja myös tutkailla itseään ja omia vaatimuksiaan.
Ootko korkeatasoinen mies, jos olet niin vaihda ihmeessä. Jos alempitasoinen, niin tämä voi olla parasta mihin rahkeet riittää.
Minä aina kerron miehelle mitä teen jos en tule kotiin heti työn jälkeen. Minä aina vastaan tai soitan takaisin heti kun huomasin mies soitin. Mieskin kerron minulle missä hän on ja mitä hän tekee.
Minusta se on huono suhde jos sun nainen ei ilmoittaa mihin hän on menossa.
Minä en mene katsomaan elokuvan miehen kanssa kahdestaan paitsi oman mies. Meillä on sama elämä suunnitelma ja vaikka se muuttaa koko ajan .
Kuulostaa että teidän suhde Ei onnistuu kun teidän on erilaisia tahto elämästä.
Ei tuo kylla ihan terveelta kuulosta millaan puolin. Mitenkaan puolustelematta niin 28 on kylla viela aika "nuori" ja moni koittaa loytaa viela itseaan, ja paikkaansa maailmassa/tyoelamassa. Tassa kohtaa voi kolmenkympin kriisi jo kolkutella kun yhteiskunta painostaa etta pitaisi olla jo urasuunnitelmat selvilla ja ainakin naisena pitaisi olla ihan just pulla uunissa tai olet epaonnistunut. Elama harvoin menee kasikirjoituksen mukaan ja se on ihan normaalia.
Sa puhut ainakin vahan halveksuen kumppanistasi kaikin puolin. Miksi sua hairitsee hanen tyonsa esim jos han on itse tyytyvainen siihen? Ma en haluaisi olla ihmisen kanssa joka ajattelee ja puhuu minusta tuolla tavoin, vaikka olenkin millainen huithapeli.
Ei se lopu.
Been there, done that. Then I let her go.
Lue kommenttini uudestaan, sinun tehtäväsi tässä tai missään suhteessa ei ole asettaa rimaa toiselle tai puuttua toisen tekemisiin (poikkeuksena alkoholi- tai peliongelmat ja terveydenhuoltoa muuten kaipaavat ongelmat, jotka diagnosoi ammattilainen - et sinä). Sinun ongelmasi on nyt oma vääristynyt kuvitelmasi siitä, miten läheisessä ihmissuhteessa eletään, ei se, että tyttöystävälläsi on joku ongelma joka pitää ratkaista. Jos hän haluaa elää niin että käy töissä, hilluu kavereiden kanssa ja on kunnianhimoton, ei asia kuulu sinulle etkä voi painostaa häntä elämään oman ihanteesi mukaan. Itse voit asettaa itsellesi tavoitteita joita toteutat, et kumppanille. Tyytymättömyytesi ei johdu naisystävästäsi, vaan siitä, että näet suhteen itsesi jatkeena. Tuo ongelma tulee seuraamaan sinua kaikkiin suhteisiisi vaikka lopettaisit nykyisen suhteen.