Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menette junassa istumaan hytteihin, vaikka ette ole sellaista varanneet?

Vierailija
27.08.2020 |

Jokseenkin ottaa päähän, kun on kalliilla rahalla varannut oman hytin, niin siellä joku jo istuu "kun tämä oli tyhjä".!!! Tajutkaa jo, että ne varataan nyt hyteittäin ja sinne ei ole asiaa ilman asianmukaista varausta !!!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuoneessakin varmaan ok, että joku köllöttelee siellä lakanoissa, kun ai jaa mä luulin, että tää on vapaa.

Vierailija
22/40 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellihuoneessakin varmaan ok, että joku köllöttelee siellä lakanoissa, kun ai jaa mä luulin, että tää on vapaa.

Alkoi naurattaa mielikuva. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä ihmisiä.

Vierailija
24/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytteihin en mene, mutta vaihdan aina paikkaa jos satunkin olemaan selkä menosuuntaan päin. (Junassa on neuvottu vaan ottamaan joku paikka toiselta puolelta) Kerran menin pysähdyksillä odottamaan käytävälle, mutta oli enemmän häiriöksi, niin nyt sitten istun paikalla ja odotan, että minua pyydetään siirtymään.

Vierailija
25/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene.

Vierailija
26/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Olin varannut junasta hytin. Kun saavuin paikalle lihava ihramaha oli hajustanut hiellään ja muilla eritteillään sen kunnolla. Ärsytti...."no, kun tämä oli tyhjä" ..kääk

Vierailija
27/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi naurattaa mielikuva. 🤣

Mahdotonta, ovet lukittuja toisin kuin junan hytit.

Vierailija
28/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin hytteihin voisi laittaa asiasta kertovat tarrat. Nyt se on vähän kiusallista kun on yksin varannut hytin ja siellä istuu yksi tyyppi ennestään, niin periaatteessahan tilaa olisi molemmille, mutta minä olen maksanut koko hytistä, eli mielelläni häätäisin sen toisen pois, mutta en kehtaisi...

Minä kehtaan. Kysyn, onko sulla lippu tähän, kun minullakin on ja olen varannut koko hytin. Jos ei ole lippua, niin hymyilen iloisesti ja sanon, että asia selvä, löydät varmaan sen oman paikkasi muualta ja avaan oven käytävään. Jos eivät osoita lähdön elkeitä, haen konnarin ja selitän tilanteen.

Vierailija
29/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just nappiin. Itse olin varannut hytin ja siellä jo istuukin nainen, joka oli levittänyt kamojaan ympäriinsä. Pyysin poistumaan, niin alkoi jumalaton jankkaus ja kielenkäyttökin niin weeteetä kuin olla vaan voi: Minä olin sitten nihilisti ja idiootti, kun hänen muka pitäisi poistua, kun molemmat siihen mahdumme. Hain konnarin sen jälkeen heittämään eukon ulos. Ikävä alku matkalle.

Vierailija
30/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt kaksi kertaa sillä tavoin, että olen hankkinut itselleni ekstra jalkatilan paikan lentokoneessa, ja joku pitkä mies on tullut kysymään, saisiko hän paikkani, kun on hankala olla pitkillä jaloilla tavallisella paikalla. Molemmilla kerroilla kieltäydyin kohteliaasti, koska vaivan palkaksi ei tarjottu edes hymyä, miksi siis suostuisin.

Nää on jotenkin samanlaisia ihmistyyppejä. Ehkä ovat tottuneet, että jankuttamalla saa jotain toiselle omaa, tai vaan törkeästi istumalla toisen paikalle voikin pitää sen...

Vierailija
31/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys! Olin varannut junasta hytin. Kun saavuin paikalle lihava ihramaha oli hajustanut hiellään ja muilla eritteillään sen kunnolla. Ärsytti...."no, kun tämä oli tyhjä" ..kääk

Niin, kunpa olisi ollut edes laiha lättämaha, joka olisi hajustanut sen sun hytin hiellään ja eritteillään, niin sua ei olis ärsyttänyt niin paljon.

Vierailija
32/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä hytissä luvatta istuva on hyvinkin voinut levittää korona pöpönsä jo sinne hyttiin!

Vierailija
33/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ette avaa suutanne ja sano, että koko hytti on varattu ja nyt pitää siirtyä? Minä aina sanon, ihan kohteliaasti, ikinä ei ole mitään konfliktia tullut eikä ole henkilökuntaa tarvinnut hakea paikalle. 

Monikin matkustaja voi junassa olla ilman paikkalippua, kuten junasta lipun ostaneet, sarjalippulaiset, varusmiehet... kyllä näitä on. Toki heillä on silloin oikeus istua millä vain paikalla niin kauan kun se on tyhjä. Kun paikan varannut nousee junaan, pitää siirtyä. 

Vierailija
34/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi vr poisti allergiahytit ja sitten pisti työskentelyhytit lisämaksulle. Näin astmaisena kanta-asiakkaana pikkuisen viduttaa tämä palvelun taso.

Vierailija
35/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just nappiin. Itse olin varannut hytin ja siellä jo istuukin nainen, joka oli levittänyt kamojaan ympäriinsä. Pyysin poistumaan, niin alkoi jumalaton jankkaus ja kielenkäyttökin niin weeteetä kuin olla vaan voi: Minä olin sitten nihilisti ja idiootti, kun hänen muka pitäisi poistua, kun molemmat siihen mahdumme. Hain konnarin sen jälkeen heittämään eukon ulos. Ikävä alku matkalle.

En usko. Sä et uskalla naisen nähdessä edes avata suutasi. Kunhan huutelet sieltä äitin helmoista.

Vierailija
36/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ilahtuneena uutisen, että junaan pitää ostaa nykyisin aina lippu ja junassa niitä ei myydä enää. Lukuisia vuosia työmatkoja tehneenä alkoi kyllästyttää se, että jatkuvasti piti pyytää omaa paikkaansa jo sille istuutuneelta. Joskus siirto onnistui vaivattomasti, joskus piti ottaa tiukempi asenne. Itsekin sarjalippuja käyttävänä varasin aina paikan enkä lähtenyt koettamaan onneani. Mutta onhan tietysti edelleen niitä, jotka eivät sarjalipullaan tätä vaivannäköä viitsi nähdä tai niitä varusmiehiä. He kyllä ovat joustavia. Lisäksi on niitä, joilla menee vaunut sekaisin tai jotka eivät osaa lukea istuimen numeroa. Aina yllätyksiä matkassa, kun junalla kulkee.

Vierailija
37/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ilahtuneena uutisen, että junaan pitää ostaa nykyisin aina lippu ja junassa niitä ei myydä enää. Lukuisia vuosia työmatkoja tehneenä alkoi kyllästyttää se, että jatkuvasti piti pyytää omaa paikkaansa jo sille istuutuneelta. Joskus siirto onnistui vaivattomasti, joskus piti ottaa tiukempi asenne. Itsekin sarjalippuja käyttävänä varasin aina paikan enkä lähtenyt koettamaan onneani. Mutta onhan tietysti edelleen niitä, jotka eivät sarjalipullaan tätä vaivannäköä viitsi nähdä tai niitä varusmiehiä. He kyllä ovat joustavia. Lisäksi on niitä, joilla menee vaunut sekaisin tai jotka eivät osaa lukea istuimen numeroa. Aina yllätyksiä matkassa, kun junalla kulkee.

Itsekin olen joskus erehtynyt vaunusta tai penkin numerosta. Arvostan sitä kyllä paljon, että pyydetään siirtymään kohteliaasti, toki siirryn ja pahoittelen erehdystäni. Normaalia kommunikointia. Ihan turha siinä on kenenkään suuttua ja alkaa kerätä sisua itseensä. Muualle istuminen ja pahasti mulkoilu ei ainakaan tehoa: en minä sitä huomaa, kun autuaasti luulen olevani omalla paikalla ja syventynyt omiin mietteisiini.

Vierailija
38/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kiltti käytä tällaista sanaa, jos et tiedä, mitä se tarkoittaa.

Vierailija
39/40 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kiltti käytä tällaista sanaa, jos et tiedä, mitä se tarkoittaa.

Minä käsitin että se oli tän hytinvaltaajan sanomaa. 

Vierailija
40/40 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kulkevat myös kausilipulla, jolla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta varata paikkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän