Häiritseville mopoilijoille ja moporallille ei voi siis mitään, näin sanoi poliisi
Koko illan on taas mopoilijat päristelleet viritetyillä mopoilla tuossa mun ikkunan alla. Kävin sitten sanomassa pojille, että eivätkö ymmärrä, että tuo tahallinen turha ajo ja revittely häiritsee ja on sakotettava asia. Pojat sanoivat heti, että tietää kyllä eikä haittaa yhtään ja että maksavat joka sakon ja sitten alkoivat kaivaa puhelimiaan taskusta niin tiesin häipyä, etten joudu nettiinkin vielä kaiken lisäksi.
Eli puhe ei noihin auta. Olen kauan nyt kärsinyt tuosta jatkuvasta moporallista ja soitin sitten poliisille että mitä asian kanssa voisi tehdä. Poliisi oli tosi ymmärtäväinen, mutta totesi, että poliisilla ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä mitään asian eteen. Neuvoi minua ottamaan rekkarit ylös ja soittamaan mopoilijoiden vanhemmille. Juu ei mulla muuta, ihmettelen vaan miten voi olla niin, että jotkut saa terrorisoida yhtä asuinaluetta mielin määrin ja rikkoa lakia, mutta siitä ei joudu edes mitenkään vastuuseen. Voin vaan kuvitella millaisia noista tulee aikuisena.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metelin lisäksi saastuttavat turhalla ajolla ja kumin polttamisella, roskaavat (pulloja ja tölkkejä ja karkkipapereita maassa ja yliajettuna) ja rikkovat paikkoja (katukiveykset halki ja poissa paikoiltaan, liikennemerkit ja katuvalot täynnä lommoja ja vinossa/paloja puuttuu, kun on ajettu päin). Usein viihtyvät päiväkotien pihoilla, urheilupuistoissa ja parkkipaikoilla ja rikkovat myös näiden omaisuutta, kuluttavat pihaa/asfalttia ja sylkeä, tupakantumppeja, nuuskapussea ja kondomeja löytyy sitten pikkulasten löydettäväksi.
Eivät saa minulta yhtään sympatiaa Jo pelkkä mopon ääni saa verenpaineen nousemaan ja itkin ilosta, kun esikoinen ilmoitti, ettei mopojutut kiinnosta yhtään. En voi sietää mopoja. Autoteillä ovat vaaraksi autoilijoille, pyöräteillä kävelijöille, roskaavat, saastuttavat, metelöivät ja rikkovat. Mitään hyötyä heistä ei ole, pelkkää haittaa!
Vaaraksi autoilijoille? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Kyllä, autoilijalle voi käydä pahastikkin, jos väistää esim. edessään kaatuvaa mopoa, nimim. kerran olin kyseisessä tilanteessa, tosin onneksi ei ollut vastaavaa liikennettä, vaihtoehtona olis ollut antaa auton lipua nuorten päälle tai kääntää vastaantulevan kaistalle (jonka tein) tain kääntää pientareelle ja törmätä katulamppuun/puuhun. Ja kyllä, oli riittävä turvaväli, mulla on aina ja näihin kevyisiin moottoriajoneuvoihin vielä pidempi kuin autoihin, mutta liukas keli (tien pinta mustaa jäätä), niin eipä se auto ihan hetkessä pysähtynytkään.
Ainakin Porvoossa tilanne on se että rallia on riittänyt maaliskuusya asti lähes jokaikinen iltayö, poliisi ei ole näyttänyt naamaansa viittä minuuttia. Ne on varmaan kaikki Marian käskystä ulkolukemassa jotain transsukupuolisuus poliisityössä -selvitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metelin lisäksi saastuttavat turhalla ajolla ja kumin polttamisella, roskaavat (pulloja ja tölkkejä ja karkkipapereita maassa ja yliajettuna) ja rikkovat paikkoja (katukiveykset halki ja poissa paikoiltaan, liikennemerkit ja katuvalot täynnä lommoja ja vinossa/paloja puuttuu, kun on ajettu päin). Usein viihtyvät päiväkotien pihoilla, urheilupuistoissa ja parkkipaikoilla ja rikkovat myös näiden omaisuutta, kuluttavat pihaa/asfalttia ja sylkeä, tupakantumppeja, nuuskapussea ja kondomeja löytyy sitten pikkulasten löydettäväksi.
Eivät saa minulta yhtään sympatiaa Jo pelkkä mopon ääni saa verenpaineen nousemaan ja itkin ilosta, kun esikoinen ilmoitti, ettei mopojutut kiinnosta yhtään. En voi sietää mopoja. Autoteillä ovat vaaraksi autoilijoille, pyöräteillä kävelijöille, roskaavat, saastuttavat, metelöivät ja rikkovat. Mitään hyötyä heistä ei ole, pelkkää haittaa!
No kyllä on. Joku tyhmä yrittää väistää kun sä ajaudut keula pystyssä väärälle kaistalle ja pakenet paikalta.
Ei taida pienet aivot edes tuota käsittää? Mutta liikenteessä pitäisi saada leikkiä? Hiekkalaatikko olisi sulle sopiva paikka.
Minuakin ärsytti mopoilu, mut nyt kun luin nää hullut jutut niin ei enää. Taidan laittaa myös omaan prätkään tehoputken.
Vierailija kirjoitti:
Olette sairaita, toivotte lapsille onnettomuuksia ja vammautumisia. Ansoja viritellään ja kauhistellaan jotain ääntä. Toivottavasti sattuu vaikka auto onnettomuus omalle lapselle niin muistatte onko se kivaa toivoa.
Edelleen: ei ole eikä ole tulossa omaa lasta :-)
Vierailija kirjoitti:
Olette sairaita, toivotte lapsille onnettomuuksia ja vammautumisia. Ansoja viritellään ja kauhistellaan jotain ääntä. Toivottavasti sattuu vaikka auto onnettomuus omalle lapselle niin muistatte onko se kivaa toivoa.
Viimeisen lauseesi vuoksi, olet ihan samanlainen ihminen kuin kaikki muutkin tässä ketjussa, paitsi että olet ehkä vielä kamalampi, kun toivot täysin viattomalle osapuolelle tuollaista pahaa, tässä sentään toivotaan henkilöille jotka toimivat erittäin häiritsevästi muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkarit ylös
-> osoite
-> ikävä löytää joku kaunis aamu mopon penkki viillettynä ja aika monta kaapelia poikki
Minulle on muuten tehty näin. Onneksi sain tekijän kiinni ja sain selvitettyä asian korvauksilla.
harmittava takaisku. Sä luultavasti oot sikaillut ihan tarpeeks, esimerkiksi pöllinyt fillarin renkaita jne.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ärsytti mopoilu, mut nyt kun luin nää hullut jutut niin ei enää. Taidan laittaa myös omaan prätkään tehoputken.
t. Jonne 16v
Muistan nuoruudessa vuonna 2017, kun isi osti mopon. Tai eihän se isi ollut, mutta se naapurin Rane joka välillä nukkui meillä kun sen oma vaimo oli työmatkalla, antoi oman vanhan romunsa.
Samoista asioista valitettiin. Kerran omakotitaloalueen paikalle sattui noin nelikymppinen mies. Ilmeisesti habituksesta päätellen taisi olla isä ja toimitusjohtaja tms kova jehu työelämässä.
Tuli katsomaan kävikö pahasti, kun ajelimme pe-la-iltaisin rallia hiekkakentällä.
Näytti olevan kova huoli päällä. Ajattelin että nyt pitää säilyttää kasvot kun on K E R R A N K I N tyttöjäkin kentän laidalla. Olin koko kouluajan joutunut olemaan ilman tyttistä, se toki jatkuu edelleen mutta se on toinen tarina.
Kaahasin kentällä jälleen näyttävästi mopolla kaatuen ja aikani happea keränneenä nousin pystyyn. Siinä samassa paiskasin kypärän maahan ja pyöräytin päätäni, hitto kun se vihlas. Takkuiset vaaleat hiukset pulpahtivat ulos kypärästä. Äiti tykkäsi leikata hiukseni ja se olikin mukavaa. Ainut naisen kosketus on edelleen partureilta.
Mies ei ollut odottanut että vähän nuorempi uros ottaa nousee kivuliaan näköisen kaatumisen jälkeen niin ripeästi pystyy ja sanoo MINÄ ITSE.
Päälläni oli t-paita, jossa luki Prätkähiiret. Ne on parhaita, edelleen.
Olin jo silloin melko reppana ja mopo myös oli sitä laatua. Risat farkut eivät peittäneet tikkumaisia reisiä tai luista persettäkään. Sanotaan nyt suoraan teille kaikille, että näytin ihan satujen kerjäläiseltä. Olin sellainen tyyppi jolle ei aleta edes juttelee ja ei sitä tarvinnut sedälle mitenkään erikseen selittää. Ukon naama venähti naurun partaalle ja keskustelun sijaan hän alkoi totesi ettei tainnut olla ensimmäinen kerta kun kynnän maata naamallani.
Totesin siihen väliin aika tiukkaan sävyyn ja silmiin tuijottaen kuten länkkäreissä oli tapana, että MINÄ ITSE. En tiedä mistä tuo on jäänyt minulle päähän, mutta aina kun tahdon jotain, kerron sen selkeästi.
MINÄ ITSE.
Kun neljä kaveria kurvasi hiekat pöllyen taakseni, anteeksi pyydellen, näytimme varmasti koomisilta. Minä ja neljä muuta reppanaa.
Mies naurahti kerran ja lähti mäkeen.
Pistettiin kavereiden kanssa tupakiksi, oltiin kerätty maasta natsoja, ja mölistiin äänekkäästi, kun ukko poistui nurkan taakse, sieltä kuului raikuva nauru.
Yöllä ajellaan mopoilla sen varten, että ei ole äiti näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on. Joku tyhmä yrittää väistää kun sä ajaudut keula pystyssä väärälle kaistalle ja pakenet paikalta.
Ei taida pienet aivot edes tuota käsittää? Mutta liikenteessä pitäisi saada leikkiä? Hiekkalaatikko olisi sulle sopiva paikka.
Autoilla "leikitään" paljon enemmän. Ei taida aivosi ymmärtää, että argumenttisi on aivan helvetin typerä muutenkin.
Seuraavissa vaaleissa äänestän puoluetta, joka lupaa kieltää bensamopot kokonaan
Kutsu moottoripyöräjengi paikalle. Niiden ei tartte tehdä mitään, tulla vain niin kyllä tulee pojilla pissi housuun pelkästä näkemisestä. Ei tartte olla mikään rikollisjengi, riittää kun on joku pitkäpartaisten pappojen pyöräkerho.
Vierailija kirjoitti:
Kutsu moottoripyöräjengi paikalle. Niiden ei tartte tehdä mitään, tulla vain niin kyllä tulee pojilla pissi housuun pelkästä näkemisestä. Ei tartte olla mikään rikollisjengi, riittää kun on joku pitkäpartaisten pappojen pyöräkerho.
Oisko parempi kutsua joku m a m u jengi? Suomalaiset nuorethan on näiden kanssa aivan helisemässä ja nämä puhuu just sitä kieltä, mitä moponuoretkin tajuaa.
Näin se on, poliisia kiinnosta, eikä varmasti niitä vanhempia, nuoret nauraa paskasta räkänaurua kun tietävät ettei sanktiota tulr
Only finland
Hanki sinäkin sellainen puhelin, jolla voit ottaa videoa. Kuvaa pahinta pörinää ja lähetä se liitteeksi kun teet poliisille tutkintapyynnön. Kysy joltakin juristilta neuvoa, mikä on se laki, jota tuossa rikotaan. Ota sellaista kuvaa, jossa näkyvät rekkarit. Poliisin on silloin pakko toimia.
On paljon tehokkaampaa, jos sen lain lukee lasten vanhemmille poliisi kuin tavallinen häirityksi tullut ihminen.
Näitä mopo pärisijöitä näen joka ilta siivoojana koulun pihalla, lisäksi tulevat hakkaamaan lasi ikkunaa kun huomaavat että siivooja siivoaa,, roskaavat, päristelevät ikkunan alla yms
Mitään muuta kuin haittaa noista mopopojista ei ole
Aloite et mopokortin saisi vasta 25 vuotiaana
Oli taas helvetillinen yö mopopoikien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkarit ylös
-> osoite
-> ikävä löytää joku kaunis aamu mopon penkki viillettynä ja aika monta kaapelia poikki
Minulle on muuten tehty näin. Onneksi sain tekijän kiinni ja sain selvitettyä asian korvauksilla.
Minä kävin lemmiskelemässä mopojonnen äitiä. Oli siinä ihmettelemistä, kun uusi pienokainen oli ihan eri näköinen kuin sisaruksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilla "leikitään" paljon enemmän. Ei taida aivosi ymmärtää, että argumenttisi on aivan helvetin typerä muutenkin.
Sitten joskus, jos selviydyt sinne asti päätymättä tilastoihin, ymmärrät ehkä kuinka helvetin nolo tämä kommenttisi on.
Auto ei ole leikkikalu, ilmeisesti sinun käsissäsi se on vaarallinen tappoväline.