Häiritseville mopoilijoille ja moporallille ei voi siis mitään, näin sanoi poliisi
Koko illan on taas mopoilijat päristelleet viritetyillä mopoilla tuossa mun ikkunan alla. Kävin sitten sanomassa pojille, että eivätkö ymmärrä, että tuo tahallinen turha ajo ja revittely häiritsee ja on sakotettava asia. Pojat sanoivat heti, että tietää kyllä eikä haittaa yhtään ja että maksavat joka sakon ja sitten alkoivat kaivaa puhelimiaan taskusta niin tiesin häipyä, etten joudu nettiinkin vielä kaiken lisäksi.
Eli puhe ei noihin auta. Olen kauan nyt kärsinyt tuosta jatkuvasta moporallista ja soitin sitten poliisille että mitä asian kanssa voisi tehdä. Poliisi oli tosi ymmärtäväinen, mutta totesi, että poliisilla ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä mitään asian eteen. Neuvoi minua ottamaan rekkarit ylös ja soittamaan mopoilijoiden vanhemmille. Juu ei mulla muuta, ihmettelen vaan miten voi olla niin, että jotkut saa terrorisoida yhtä asuinaluetta mielin määrin ja rikkoa lakia, mutta siitä ei joudu edes mitenkään vastuuseen. Voin vaan kuvitella millaisia noista tulee aikuisena.
Kommentit (197)
Huvittavaa että ne alkaa kuvaamaan heti ja sitten on somessa video "Karen valittaa mopoilusta".
On aika aseeton olo.
Rekkarit ylös
-> osoite
-> ikävä löytää joku kaunis aamu mopon penkki viillettynä ja aika monta kaapelia poikki
25, no öljyllä se mopo liukuu vaikka ohikulkevan perseen tuotoksesi päälle.
ap asuu varmaan Soukassa. Täällä valistuneet vanhemmat ovat aloittaneet lynkkaustoimet mopoilijoiden menoksi. Yhden tappoi jo muuan somalitaksi.
29, yllytät rikokseen? Tosi aikuinen.
31, ei ollut mopo . Kunnioita saasta omaisia.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa että ne alkaa kuvaamaan heti ja sitten on somessa video "Karen valittaa mopoilusta".
On aika aseeton olo.
Toimi ensin. Kuvaa itse (julkisella paikallahan saa kuvata. Jonnet tietävät tämän) ja video vaikka paikalliseen fb-ryhmään neutraalla saatteella, niin ei tule sanomista lasten kiusaamisesta. Esim. nuoret ilakoivat *kaupungionsa*ssa kello 23.45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15, ei ole aikuismaista tuollainen nasta / öljy homma.
Jos vanhemmat eivät reagoi sitten poliisille rekkarit ja aina ILMOITUS kun sama tyyppi häiriköi.
Muistakaa aina,että ei ne teidänkään lapset vältämättä kullanmuruja ole kun ette ole paikalla itse, mutta tuskin te haluatte että lapsenne silti loukkaantuu tuollaisen vajakin takia joka viljelee nastoja/öljyä
ps: nasta ei mene mopon renkaan läpi
Minun tapauksessa on vaikea alkaa tekemään ilmoituksia vanhemmille kun noita mopoilijoita on joskus jopa kymmeniä. He ovat ottaneet tämän piha-alueen joksikin mopojen kokoontumiskeskukseksi. Tuo nastahomma kuulostaa herkulliselta ajatukselta kun oikein ottaa päähän, mutta en tietenkään sitä oikeasti tee. Jotenkin tuo ralli kuitenkin pitäisi saada loppumaan.
Ap
Asut ilmeisesti kerrostalossa, sillä omalta pihaltasi voisit heittää heidät niskapersotteella kadulle.
Kerää taloyhtiöstä ihmisiä joita sama ralli häiritsee ja menkää porukalla puhumaan natiaisille ja jmenkää lähituntumaan aina kun yksikin mopo tulee paikalle.
EIvät pennut jaksa kauaa kuunnella aina samaa saarnaa, eivätkä halua olla vanhempien valvovien silmien alla ja vaihtavat kokoontumispaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin makaa kuin petaa
Vierailija kirjoitti:
ap asuu varmaan Soukassa. Täällä valistuneet vanhemmat ovat aloittaneet lynkkaustoimet mopoilijoiden menoksi. Yhden tappoi jo muuan somalitaksi.
Ihan Järvenpäässä asun ja täällä ei kuulemma poliisilla ole aikaa vahtia mopoilijoita.
39, halvennetaan kuollutta lasta.
Hallitus halusi ilmastosyistä rokottaa autoja, mutta öljyä maahan tiputtavat kaksitahtipäristimet joilla ajetaan harrastuksena, eikä harrastuksiin saivat säilyä. Mopoissa jos missä sähkö pitäisi olla se kulkemisen mahdollistaja, uudet sähkömopot vievät jopa 90km kantamalla. Luulisi pääsevän kouluun ja takaisin.
Mopoja ei tietääkseni koskaan sallittu maanteille huvivälineinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin makaa kuin petaa
Niinpä. Maksaa vaan ne mahdolliset pikkusakot, ja siinä se. Pieni hinta siitä että ongelma on ratkaistu.
Asun rauhallisella asuinalueella, mutta helvetin teinit pärryytteelee niillä viritetyillä mopoillaan. Tavalliset mopot ei minua haittaa, mutta sellaiset mistä lähtee helvetillinen ääni ja ihan tarkoituksella vielä painetaan kaasua pohjaan pienellä vaihteella niin aaaargh.
En tiedä olisko siitä apua, että katsoisi missä nämä kullanuput asuu ja kävis vanhempien kanssa juttelemassa?
Vierailija kirjoitti:
37, tuosta napsahtaa herjaus syyte. Miten kehtaat oikeasti? Kun oma lapsesi jää auton alle, muista tuo. KARMA.
Miksi ihmeessä napsahtaisi?
Muista että porukka juhlii kuolleita valtiopäänmiehiäkin.
Oliks se joku Jonnen-Idoli? Joku paikallinen Ghost Rider ? Kaveri fanitti sitä pelleä joskus ysärillä tms. Siis kuvaa itseään ajamass 300kmph katkuus poliisia keskisormi pystyssä jne.
Sellasen kun pääsis joskus torppaamaan "vahingossa"
Vierailija kirjoitti:
37, tuosta napsahtaa herjaus syyte. Miten kehtaat oikeasti? Kun oma lapsesi jää auton alle, muista tuo. KARMA.
Ei ole omia lapsia eikä ole tulossa :-)
Vierailija kirjoitti:
Asun rauhallisella asuinalueella, mutta helvetin teinit pärryytteelee niillä viritetyillä mopoillaan. Tavalliset mopot ei minua haittaa, mutta sellaiset mistä lähtee helvetillinen ääni ja ihan tarkoituksella vielä painetaan kaasua pohjaan pienellä vaihteella niin aaaargh.
En tiedä olisko siitä apua, että katsoisi missä nämä kullanuput asuu ja kävis vanhempien kanssa juttelemassa?
Ei auta, iskä kannustaa hienoon harrastukseen ja sen takia ne teillä revittelee kun kotona se häiritsis äiti-siskon unia.
Jep, viittaan sisäsiittoisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Erittäin todennäköisesti ei mitään hyötyä. Vanhemalla iskee joko täydet defenssit, ei saa mitään otetta kakaraansa ja vaikka ottaisi asian vakavasti, niin todennäköisesti kuspääjonne ei ota. Ja vaikka ottaisi, ei hänen kaverinsa ota ja taas jonnea viedään kun kerta kaveritkin.
Tuo on valitettavasti vaan sellainen juttu, ettei se ratkea kuin virkavallan TEHOKKAASEEN toimintaan (jatkuva tehovalvonta ja mopot takavarikkoon) tai sitten OK-oikeuteen. Kummatkin valitettavasti utopistisia keinoja.
50, kyllä sinä olet se idiootti, täällä alat halventaa KUOLLUTTA. Rikos se on. ja karma iskee aina teille muillekin, muistakaa se.
Osaako joku oikeasti sanoa auttaako nastat tuohon äänisaasteeseen?