Joudun ilmeisesti lopppuelämäni elämään miesten ja poikien kanssa
Tytär muuttaa kotoa, ja olen toki iloinen hänen uudesta elämänvaiheestaan, mutta kyllä tuntuu myös pahalta. Minulla ei ole enää naispuolista seuraa kotonani. Rakastan toki miestäni ja kahta poikaani, mutta se on eri asia. Ja tietenkin puhelin on keksitty ja tytär tulee käymään, mutta haikealta tuntuu. Ei ole enä samlaa tavalla yhteisiä aamukahvihetkiä ja rupattelua.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 07:24"]
Elämässäni on paljon sisältöä. Enkä ole ripustautuva äitityyppi ollenkaan. Minulla on mielenkiintoinen työ, hyviä ystäviä ja ihana perhe. Harrastan lukemista ja liikuntaa. En todellakaan oleta loppuelämäni olevan mitenkään onnetonta, mutta olen kyllä haikea tästä muutoksesta. Mksi ei saisi olla, 14? Ap
[/quote]
Kuulostat hyvin oudolta ja lapselliselta parkuessasi, että JOUDUT elämään loppuelämäsi miesten ja poikien kanssa. Et sitä paitsi edes tiedä joudutko? Voi olla, että kun pojat muuttavat pois, miehesi löytää uuden naisen ja jäätkin yksin. Miten pärjäät jos nyt jo parut pelkkää tyttären muuttoa? Minun mielstäni ainakin kuulostat tosi ankealta äidiltä.
Ei minusta tunnu pahalta, että tytär muttaa kotoa. Olen onnellinen hänen puolestaa. Se tuntuu pahalta, ettei minulla ole enää asuinkumppanina tytärtä. Mies tai pojat eivät voi korvata tytärtä. Vastaavasti tytär ei voisi korvata poikia tai miestä. Ap
Mä ymmärrän sun pointin mainiosti! Terkuin miesseurassa myöskin elelevä ja miekkosiaan syvästi rakastava. Mutta kuitenkin jotain puuttuu :)
Lähden nyt valmistamaan aamupalaa ihanille lapsilleni. Heippa! Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Ap
Minäkin ymmärrän ap:tä aivan täysillä. Itselläni on tytär ja poika. Molempia rakastan yhtä paljon, mutta teen heidän kanssaan ihan eri asioita. Kyllä mulla oli esim koko viime vuoden kova ikävä niitä ihania rupatteluhetkiä ja äiti-tytär -juttuja, kun tytär oli vaihdossa kaukana kotoa.
Tää palsta vain on niin syvältä, ei tänne kannata kaikkea kirjoittaa :(.
Heh, ap, etkö muistanut että av-mammat kimpaantuvat nollasta sataan, jos kukaan äiti ikinä uskaltaa tunnustaa, että toivoisi tyttölasta, että keksii paremmin tekemistä tyttönsä kanssa, tykkää enemmän tyttöjen maailmasta tai vaatteista tai leikeistä. Tämä aihe on täällä tabu. Sellaista ei saa päästää ulos suustaan täällä. Kaikki viittaukset edes tyttölapseen (ellei jotakin negatiivista) halutaan ymmärtää aina niin, että et rakasta poikalastasi, olet kauhea eukko ja sekaisin päästäsi.
Minä ymmärrän sinua täysin. Ehkäpä voit nyt yrittää virittää jotakin "tyttömäisempää" lähestymistapaa poikiisi. Opeta heillekin naisten maailmaa ja juttuja. Voi toki olla mahdotonta, mutta onhan pojatkin joskus kiinnostuneet naiselliseksi lokeroiduista jutuista ja syvällisemmistä - ainakin kannattaa siedättää heitä niihin :)
Tsemppiä äidille uuteen elämäntilanteeseen!
Hei,murehdi sä vaan sitä miten sun lapses tulevat pärjäämään elämässään!Varsinkin ne pojat jotka herkemmin saattavat päätyä rikollisille teille!!
Siinä sulle korvaavaa ajateltavaa...
Voi taivas. Ihanko totta te pohditte tällaisia? Olettekohan te olleet liikaa naisseurassa hössöttömässä? Jännää muuten että vain naiset ovat teidän mielestä syvällisiä. Miksi olette kasvattaneet poikanne junttipulliksi, olisi varmaan syytä katsoa peiliin.
Itsellä ei ole tytärtä ja en tietenkään asiaa täysin ymmärrä, mutta käsitän kyllä tuon luopumisen haikeuden. Normaaliahan se on:) Aloittaja on tullut uuteen elämänvaiheeseen, joka on jokaisella vanhenmalla edessä- ja hyvä niin .Lapset kasvavat ja lähtevät elämää omaa elämäänsä. Olen tässä elämässä oppinut, vanha kun olen, että kun jotain poistuu, tulee jotakin uutta tilalle. Minä elän miesten kanssa ja viihdyn hyvin, mutta saan sitten naisseuraa ystävistä ja siskostani.
AP pelkää että jos kehitys jatkuu samanlaisena niin joutuu huonoon seuraan - olemaan yksikseen :)
Mutta kaikki lapsethan muuttavat pois kotoa! Et kai kuvitellut, että tyttäresi tehtävä on olla seuraneitisi hamaan ikuisuuteen?
No, ymmärrän kyllä harmisi...mutta käsittelet sitä vähän epäkypsästi. Olet onnekas, että teillä on noin hyvät välit tyttäresi kanssa. Varmaan hän haluaa aikuisenakin viettää aikaa kanssasi.
Niinhn kaikille käy. Lapset muuttavat kotoa ja jäät joko miehen kanssa kahdestaan tai yksin. Eli ilman naisseuraa. Paitsi jos olet parisuhteessa naisen kanssa.
Mitä oikeasti yritän sanoa: Joudun ilmeisesti loppuelämäni elämään miesten ja poikien kanssa. En enää saa asua tytön tai naisen kanssa. En pidä vääränä, että tämä on minusta surullista. Se ei tarkoita, että miesten ja poikien kanssa eläminen olisi onnetonta. Se on kuitenkin vähemmän kuin miesten, poikien ja naisen kanssa eläminen. Ap