Voi että minua raivostuttaa, kun kehutaan laihtumisesta
Aivan kuin se olisi minulle joku hauska asia elämässä. Koko ajan kurmoottaa nälässä, jotta paino pysyisi edes jonkun aikaa alemalla tasolla, mutta ihminen kun ei jaksa nälässä elää päivästä toiseen loputtomiin, niin jossain välissä se paino lähtee aina nousemaan. Tämä ei todellakaan ole mikään kehumisen aihe vaan piinaava osa elämää.
Vai monelleko tulee mieleen todeta esim masennuksen kourissa kamppailevalle, että kylläpäs sinä oot niin paljon pirteämmän näköinen kuin silloin viimeksi kun nähtiin. On se mahtavaa, että oot ottanu itseäsi niskasta kiinni ja ruvennu ajattelemaan positiivisesti. Niin sitä pitää, älä enää alennu synkkyyteen.
Kommentit (47)
Mikä sinusta kysymyksessä on raivostuttavaa? Eli mitä tunteita sulle tulee?
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne nyt helvetti soikoon sitä kehu, että onpa hyvä kun kärsit niin kovin, vaan sitä, että onpa hienoa että olet onnistunut pyrkimyksissäsi vaikka se, omien sanojesi mukaan, on ihan piinaavaa. Ihme vääristelyä.
Ja ilmeisesti susta sun ois jotenkin parempi olla hoikempi, eikö? Terveyssyistä?
Niin miksei ne ihmiset saa aatella samalla tavalla ja olla iloisia sun onnistuessa?
Ootko oikeasti noin idiootti, vai esittäkö vain?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laihtunut ottaa itse asian puheeksi, jos haluaa. Minua ärsyttää ihan suunnattomasti, jos joku ottaa oikeudekseen huudella kovaan ääneen, että onpas Maija laihtunut, ja kaikki kääntyvät katsomaan. Kysy ihan kahden kesken, älä tee siitä numeroa.
Toinen versio tästä on puhua ryhmässä mukamas hiljaa etäämmällä ja katsella Maijaan päin. Kuitenkin niin, että "supatus" kuuluu Maijalle.
Ei minulla ole nälkä normaalipainoisena. Yksi pitkä työvuoro menee syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole nälkä normaalipainoisena. Yksi pitkä työvuoro menee syömättä.
Enkä usko että ap on normaalipainoinen vaan on laihaläski ja nälkähormonit sekaisin.
Yleensä saa vaan kuulla, että "Hei mikäs sulla on? Äijä on ihan kuihtunut."
Niin varmaan, mutta miksi sitä pitää kommentoida? Ketä kiinnostaa sinun mielipide, kun sanot, että toinen näyttää laihduttuaan paremmalta? Ihan samalla tavalla unottomuudesta kärsivä näyttää väsyneeltä, joten tykkääkö hän, jos hänelle huomauttaa asiasta?