"Isä" kuvioihin 1,5v jälkeen
Nyt kaipaisin hieman neuvoja. Päätin, että lapseni (1,5v) kannalta on parempi että on mustaa valkoisella siitä, kuka hänen isänsä on. Otin yhteyttä isään, joka ei ole koskaan lasta halunnut nähdä, vaikka olen monesti pyytänyt. Nyt tulokset tulivat ja aika lastenvalvojalle, jossa sovitaan huoltajuudesta ja elatuksesta.
Miestä eikä hänen perhettä ole lapsi kiinnostanut tähän mennessä tippaakaan, koska en lapsen synnyttä lastenvalvojalla vaatinut isyystestiä vaan sanoin että mies saa itse sen tehdä mikäli haluaa. Toivoin ja odotin että hän sen tekisi, mutta ei tehnyt. Lapseni paras mielessäni ilmoitin miehelle että nyt testi on tehtävä, tulet joko suosiolla tai haaste tulee postissa. Aluksihan mies ei edes vastannut puhelimeen vaan jouduin soittamaan hänen äidilleen, jonka mielestä olen nyt vain elatusmaksuja vailla.
Nyt kuitenkin tilanne on se että mies haluaakin nähdä lasta ja ehkä jopa yhteishuoltajuuden. Yhteishuoltajuuteen en suostu, mutta mitkä tapaamisoikeudet ovat kohtuulliset? Mies oli raskauden aikana vastahakoisesti minuun yhteydessä, kunnes ilmoitti että ei pystykään. Pelkään että hän katoaa taas pojan elämästä ja siksi en mitään 2h/viikko tapaamisia näin aluksi haluaisi. Ja mielestäni kaikki tapaamiset tulisi tapahtua minun läsnäollessa. Ja sitä miehen hullua äitiä en vielä haluaisi mukaan kuvioon, vaan haluaisin että poika ja mies tutustuisivat ensin. Olenko kohtuuton? Onko teillä kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (8)
Haluat siis mieheltä rahaa.. hohjoijaa. Tottakai hän haluaa vastinetta rahoista.
Juuri tämän takia lähdin kyselmään vähän muidenkin mielipidettä. Itse kun vatvoo asiaa mielssä ja kääntelee ja vääntelee usein menettää objektiivisuuden. Tärkeintä kuitenkin mulle on se että hyvä isä/lapsi suhde saadaan rakennuttua. Toisaalta mä en ole mitään käsoä kyllä sitonut, sillä vaikka en suostu yhteishuoltajuuteen se ei tarkoita sitä että mies sitä ei saisi esim. käräjäoikeudesta. Täytyy myöntää että aika tuuliviiri olen, kun haluan ajatella lapseni parasta, toisaalta tuntuu hassulta että 1,5 jälkeen antaisin lapseni ventovieraalle ja vilkuttaisin heipat ovelta. Enhän edes tunne koko miestä.
Äidit ovat julmia. Miehillä ei ole mitään sananvaltaa.
Kyllä isilläkin on oikeuksia. Mutta eihän tässä tapauksessa tämä sitä ole halunnut käyttää. ja niinkuin ap sanoi, voi mies huoltajuuden käräjäoikeudesta saada jos perusteet on hyvät
Kyllä isilläkin on oikeuksia. Mutta eihän tässä tapauksessa tämä sitä ole halunnut käyttää. ja niinkuin ap sanoi, voi mies huoltajuuden käräjäoikeudesta saada jos perusteet on hyvät
Jos ei ole alunperinkään kiinnostanut niin ei tuu jatkossakaan kiinnostumaan. Sinuna antaisin vaan asian olla. Mutta jos mies kuitenkin haluaa tavata lastansa niin sitten teidän pitää sopia miten se onnistuu.
Minkä takia sä ajattelit, että on lapselle parempi, jos löytyy isä paperilla?
Olet vähän kohtuuton, ensin annat miehelle vapaat kädet, sitten sidot ne?
Ja ajattelet vain lapsenne parasta? Ehkä, mutta omien silmiesi ja kokemuksiesi kautta.
Oletko muutenkin tuuliviiri vai vasta nyt?