Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotivastaisku

Vierailija
19.09.2013 |

Onko kukaan muu huomannut tällaista ilmiötä itsessään? Olen saanut jotenkin niin totaalisen tarpeekseni "muodista" ja "tyylistä" ja ylipäätään kaikesta vaatteisiin liittyvästä, että pukeudun nykyään tahallani mahdollisimman epämuodikkaasti.

En siis mitenkään erikoisesti, edistyksellisesti, "taiteellisesti" tai resupekkamaisesti, vaan enemmänkin tyyliin 90-luvun lopun yläasteen vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja. Siisti ja tylsä pukeutuminen: pastellinvärisiä neuletakkeja, suoralahkeisia sinisiä farkkuja tai rusehtavia housuja, matalakantaisia nauhakenkiä. Tukka poninhännällä. Tavallinen syystikkitakki. Tavallinen valkoinen pipo (noh, ei näillä keleillä vielä tietenkään). Vanha olkalaukku, joka minulla on ollut jo 10 vuotta. Kaikki löytöjä joko omasta kaapista tai kirppikseltä. Ei mitään överiä tai huomiotaherättävää. Ei mitään kalliita merkkejä. Ei mitään epämukavia korkeita korkoja tai tiukkoja housuja. Ei mitään muotivärejä tai -kuvioita, vaan pelkästään sellaisia, joista tykkään. Ei statussymbolilaukkuja. Ei mitään tyyliä!! Ah mikä vapaus.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti jotain tällaista tapahtumassa. Olen viimeisilläni raskaana, ja vielä pari kuukautta sitten oikein haaveilin siitä, kuinka voisin käydä syksyllä taas kaupassa ja hankkia pari "kauden ihanaa must -tuotetta". No, nyt olen selaillut lehtiä, katsellut blogeja  ja vähän jopa katsellut kauppojen valikoimaa, eikä minun teekkään mieli yhtään mitään. Lähinnä toivon, että ne yhdet strechfarkut, joiden vyötärö jousti kivasti raskauden alkuvaiheessa, peittävät myös raskauden jälkeisen pömpän. 

Mistään mielenkiinnon siirtymisestä lastenvaatteisiin ei ole myöskään kyse, äitiyspakkauksen vaatteiden lisäksi lapselle on valmiiksi hankittuna peruspotkareita, bodyjä, housuja, nuttuja ja myssyjä. Ei mitään suloisia pieniä juhlavaatteita tai kenkiä, jotka saattavat sopia  tulokkaalle sitten ensikeväänä. 

Vierailija
2/5 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kai tehny myös noin, mutta tietämättäni. Tyyliin sateella laitan kumpparit farkkujen päälle. En siksi että se näyttäisi hyvältä, vaan ettei lahkeet kastu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:58"]

Mä oon kai tehny myös noin, mutta tietämättäni. Tyyliin sateella laitan kumpparit farkkujen päälle. En siksi että se näyttäisi hyvältä, vaan ettei lahkeet kastu. :)

[/quote]

Sama täällä :) Tosin ei kai kukaan laita farkunlahkeita kumppareiden päälle... eihän?

Vierailija
4/5 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa vikaa täällä, tosin mulla on edelleen oma, epämuodikas tyylini, johon kuuluu paljon hameita ja neuletakkeja. Tämän hetken muodista mulla ei ole mitään hajua, vaikka olen ollut tosi kiinnostunut siitä vielä jokunen vuosi sitten. Nykyään mukavuus on tärkeintä.

Vierailija
5/5 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalat nauhakengäthän on just In :) ja tikkitakkejakin ruvennut näkyy jo vähän katukuvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan