Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei Huutiksessa mene mikään kaupaksi?

Vierailija
19.09.2013 |

Esim. uudenveroinen vauvan toppahaalari (ei mikään merkkivaate)? Hintapyyntö on kympin mutta ei sitä ilmoitusta ole edes käyty katsomassa. Äitiysvaatteilla sama kohtalo. Heitänkö kaikki vaan roskiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Joskus 5-6 vuotta sitten siellä kävi kauppa hyvin, myin paljon esikoisen vaatteita, äitiysvaatteita jne. Nyt kukaan ei edes katso ilmoitusta vaikka hinta olisi edullinen jne. Toriinko kaikki ostajat ovat siirtyneet vai missä mättää?

Vierailija
2/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laitas linkkiä kohteisiisi niin katsomaan missä mättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook kirppareilla vissiin on kuhinaa, mut kyllä mun mielestä huutiksessakin menee. Onko sulla hakusanat kohdallaan että tuotteet löytyy hauilla? toppahaalareiden aika ei ehkä ole ihan vielä, malttia...

Vierailija
4/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulut, ainakin itsellä ovat saaneet siirtymään itsepalvelu yms.kirppiksille.

Vierailija
5/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin hävis kämpästä tavarat sohvaa ja sänkyä myöten todella nopeasti ulkomaille kun muutin. Lähtö nollaan niin kyllä alko kauppa käydä.

Vierailija
6/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä roskin heitä. Vie vaika SPR:n Konttiin. Minulla on kauppa käynyt. Olen toki joutunut laskemaan joidenkin tuoteiden hintoja, mutta sitten niistä kalliimista on tullut kisa, vaikka kohteet on sellaisia, joita olen uusinut jo useamman kerran.

Vierailija
7/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kotipaikkakunnan fb kirpuilta edullisemmin ja ilman postareita. Toisekseen hinnan pitää olla todella alhainen että voipi kilpailla kirppujen kanssa.

Vierailija
8/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa ne postikulut.. sen takia käytän nykyään Toria mistä löytää alueet helposti miltä voisi noutaa tavarat ja sen lisäksi FB-kirppistä käytän kun tiedän että kaikki siellä ilmoittavat asuvat lähellä.

Vierailija
9/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää hyvät ihmiset mitään heittkö roskiin!
viekää kierrätykseen :)

Vierailija
10/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi on vissiin suositumpi. Kokeile myydä siellä! 

Vierailija
11/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvan topasta on vaan 10 euroa hirveän paljon kun niitä on niin paljon liikkeellä. Itse ostin just kirppikseltä itse asiassa tumppujen takia vauvan toppahaalarin, joka ollut jonain vuonna äitiyspakkauksessa, joka sisälsi siis hatun, tumput ja tossut 4 e:lla. Mä pidin sitäkin jopa vähän kalliina kun olen noita nähnyt paljon halvemmallakin myynnissä mutta ostin kun tarvin noi tumput. Lisäksi ostin hiljakkoin vauvan vaatepaketin 10 e:lla torista. Siinä mukana pienempi vauvan haalari, josta saa myös pussin  ja kasapäin muuta vaatetta. Isommallekin lapselle ostin tänään hyvän topan kirppikseltä 8e:lla. Itse en ole koskaan toppavaatteissa satsannut hintaan kun en usko, että sillä saa parempaa laatua vaan pääsääntöisesti lapsi on kulkenut parin euron haalareissa mutta yleensä kaudessa on kyllä ollut monta haalaria niin on ollut helppo pitää ja pestä.

Tosiasia vaan taitaa olla, että vaatteiden pitää olla ns. merkkivaatteita tai sitten ne on myytävä halvalla. Kyllä ne kaupan menee kunhan hinnat on alemmat. Ihmiset hankkii nykyään niin järjettömästi vaatteita et kirppis ja huutis hukkuvat niihin ja moni saa vauvan vaatteet ilman että tarvii itse ostaa mitään (äitiyspakkaus ja kavereiden lahjoitukset jne...)

Vierailija
12/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Tori.fi:stä ei löydy mitään :( Olen yrittänyt etsia vaatteita tokaluokkalaiselle tytölle ja hyvin vähän löytyy.

Vierailija
13/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 14:45"]

Mua ahdistaa ne postikulut.. sen takia käytän nykyään Toria mistä löytää alueet helposti miltä voisi noutaa tavarat ja sen lisäksi FB-kirppistä käytän kun tiedän että kaikki siellä ilmoittavat asuvat lähellä.

[/quote]

Onhan huutiksessakin se aluehaku tai kuntahaku.

En kyllä hirveen pitkää matkaa vartavasten ainakaan autolla ajelis hakemaan tavaraa, kun ottaa huomioon vielä että hakemiseen menee oma aikansa. Onhan se ihanaa kun klikkaat kotona ja posti tuo laatikkoon. Tästä voi muutaman euron maksaakin.

Vierailija
14/26 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap  mikset halua mainostaa kohdettasi tässä :) Näin paljon kiinnostusta jo herätti.

Vierailija
15/26 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai vähän siitä, mitä etsii. Vaatteissa Huutis on ainakin aikaisemmin ollut parempi, mutta Tori on kyllä kiilannut monessa asiassa edelle. Onhan se huutokauppasysteemi yleensäkin aika rasittava: näet jonkun kivan tavaran ja jäät odottelemaan viikkokausiksi, että huutokauppa sulkeutuu. Ajat ovat aivan liian pitkiä. Tosi harvoin olen jaksanut Huutista edes katsella sen jälkeen, kun Tori perustettiin.

Huutis on lisäksi uudistuksen jälkeen jotenkin kökkö ja sekava. Yritin myydä siellä pidempään yhtä hankalasti luokiteltavaa sisustustavaraa, enkä ostajaa löytynyt vaikka uusin ilmoituksen monta kertaa. Se ehti olla Huutiksessa kolmisen kuukautta, ennen kuin tajusin Torin olemassaolon ja myin sen siellä päivässä! Siis todella, laitoin ilmoituksen aamulla ja ostaja kävi hakemassa tavaran pois samana iltapäivänä.

Toki tähän vaikuttaa myös tavaroiden määrä. Torissa on toistaiseksi pienempi (helpommin selattava) valikoima ja mainoskampanjan vuoksi melko paljon kävijöitä. Saa nähdä, mihin suuntaan se kehittyy tulevaisuudessa.

Vierailija
16/26 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 03:04"]

Onhan se huutokauppasysteemi yleensäkin aika rasittava: näet jonkun kivan tavaran ja jäät odottelemaan viikkokausiksi, että huutokauppa sulkeutuu. Ajat ovat aivan liian pitkiä.

Onhan huutiksessakin se aluehaku tai kuntahaku.

[/quote]

Näinpä, huutiksessakin voi hakea alueittain jolloin näkee lähistöllä olevat tuotteet jos haluaa noutaa eikä maksaa postareita. Huutiksessa on myös paljon osta heti- kohteita ja monet myyjät kyllä suostuvat sulkemaan kohteen ennakkoon, jos vain yksi huutaja on kiinnostunut kohteesta eli ei aina tarvitse odottaa pitkään. Mun mielestä huutiksessa on parempi valikoima ja palautesysteemi on toimiva, tietää vähän millaisten kanssa kannattaa kauppoja tehdä, tori.fi:ssa huijatuksi tulemisen mahdollisuus on suurempi. Toki joidenkin vähänkin painavampien tuotteiden kohdalla on ikävää kun tulee paketin postarit, mutta samoin ne tulevat torissakin jos postin kautta ostaa... Mulla ainakin kauppa käynyt huutiksessa paremmin kuin torissa, sieltä ei ole mennyt mitään. Myöskin kun laitoin toriin ostoilmoituksen niin heti joku yritti huijata ja myydä ilmaa...

Lähinnä sitä kummastelen huutiksessa, että joillain on ns. vakkariostajia, eli ne ostajat ostavat tyyliin kaiken niiltä samoilta myyjiltä. Vaikka ne olisivat ylihinnoiteltuja ja esim. jotain Amisu-toppeja lähemmäs 20€:lla vaikka uutena maksavat usein n.10€... Hassua vaan kun katsoin kerrankin erästä tuotetta tällaisella myyjällä josta oli huudettu todella paljon, tein haun ja sama tuote löytyi reippaasti halvemmalla toiselta myyjältä. Jostain syystä toiset ilmeisesti vaan tykkää ostaa tietyiltä myyjiltä ja maksaa siitä ekstraa:)

Vierailija
17/26 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin siellä kauppa käy. Siis Huutiksessa. Viime kuussa sain 500euroa ja tässä kuussa koossa nyt 280 euroa. Lasten pieniä vaatteita myyn. Vauvasta 128 cm.

Vierailija
18/26 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. halpojen tuotteiden kuten tuo kymppi suhteessa kalliit postarit.

H&M halvat äitiysvaatteet, käyttöaika on niin lyhyt että henkkarättikin kestää sen . Ja mun mielestä aikuisten trikoota ei vaan tee mieli ostaa käyttyinä, hiki+maito yöks.

Vierailija
19/26 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun "uudistivat" eli huononsivat huutiksen niin kaupankäynti laski kuin lehmän häntä. Aikaisemmin ihmiset tappelivat kuka saa ostaa ja huusivat ylihintaakin mitä tavaralla oli arvoa, mutta nyt vaikka laitat puoli ilmaiseksi laatutavaraa niin ei mene kaupaksi. Laitoin itse Marimekkoa ja Luhtaa ja ovat uudenveroisia vaatteita ja hinnat oli 1 - 10 euroa ja kukaan ei katsonut ilmoituksia.

Tori.fi taas on huippuhyvä. Siellä ostaja ja myyjä kohtaavat välittömästi ja voi sopia noutopaikan ja itse olen toimittanut tavaraa työreissulla perille asti.

Postikulut hirvittää monia ja siksi kauppa käy jos voi itse toimittaa perille. ietenkin perillekuljetus onnistuu vain kohtuullisella välimatkalla, mutta jos asut isommassa kaupungissa niin silloin ei ole ongelmaa ja ei myöskään ongelmaa ostajalla noutaa.

Vierailija
20/26 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 15:02"]

Mun mielestä Tori.fi:stä ei löydy mitään :( Olen yrittänyt etsia vaatteita tokaluokkalaiselle tytölle ja hyvin vähän löytyy.

[/quote]

Siellä pitää laittaa hakusana ja sitten klikata hiirellä. Paikkakunnaksi voi laittaa koko suomen.