Mehiläisen korona-testaus törkeä rahastuskone
Sain koronaneuvonnasta lapselle lähetteen mehiläisen näytteenottoon. Saimme siis ajan. Kysyin onko ruuhkaa kun lähdin kesken työpäivän viemään. Kuulemma ei ole, aikoja annetaan 10 minuutin välein.
No, parkkipaikka on täynnä autoja, aurinko porottaa ikkunaan, YKSI hoitaja kiertää ottamassa näytteitä. Ekan puolen tunnin aikana yhdestä autosta otettu näyte. Ei hyvää päivää. Tämä on rahasampo mehiläiselle, testi maksaa asiakkalle lähes 300 e, kansa jonottaa kun ei muuta voi. Helppoa rahaa mehiläiselle, joka maksaa vain yhden hoitajan liksan. Omistajat hierovat pikku kätösiään kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Sairasta kusetusta.
Kommentit (19)
Paljon vetoa, että ei ole soittanut.
Sait testin samalle päivälle ja valitat?
Julkisen th.n asia järjestää ja maksaa kaikki
koronasta koituvat kulut.
Hallitus tämän sopan on keittänyt.
Ei tulisi mieleenkään maksaa koronatestistä yksityiselle.
Tiesitkös ap, että sen testin hinta ei koostu ainoastaan testin ottavan hoitajan palkasta?
Ai.
Me käytiin pikkujätissä, ei tarvinnut jonottaa hetkeäkään. Jonkun vajaa 300e maksoi mutta so what vakuutus maksaa.
Ei luulis montaa kymppiä maksavan, 20e ois sopiva korvaus.
Jos julkinen lähettää yksityiselle tutkimukseen, silloin julkinen maksaa laskun.
Mehiläinen on yksityinen yritys ja toimii siten markkinahinnoilla.
Maksaa se testaus kunnille ja kaupungeillekin, sitä vaan ilmaiseen hyvinvointivaltioon tottunut nuori, kaiken aina ilmaiseksi saanut ihminen koskaan käsitä.
Joo ap, yritys toimii todellakin markkinahinnoilla, toisin kuin julkinen puoli.
Kun ostat kahvilassa viinerin maksat siitä n. 5 euroa, jos leivot viinerin itse saat sen pikkuhinnalla tuohon verrattuna.
Mehiläinen voi rahastaa nyt vaikka miten paljon, kun kysyntä ylittä tarjonnan.
Kannattaa muistaa, että yritys maksaa työntekijöilleen palkkaa, maksaa heistä ja muusta vakuutukset, toimitilojen vuokran jne, jne, nämähän ovat jo kaikille tuttuja asioita.
Lisäksi yrityksen tulee tietenkin saada voittoa toiminnastaan.
Yrityksen omistajat, sijoittajat ovat panneet yritykseen omia rahojaan, siis sijoittaneet siihen.
He haluavat tuottoa rahoilleen.
Jos itse sijoitat omia rahojasi, tottahan sinäkin haluat niistä tuottoa, hulluhan sinä muuten olisit.
Miksi sijoittajat laittaisivat rahojaan mihinkään, ellei niistä saisi tuottoa.
Laittaisitko itse?
Olet tyhmä ap, tosi tyhmä jos et tuon ikäisenä käsitä talouden perusasioita.
Siitä maksusta saa Kela-korvauksen, kun on lääkärin lähete.
Siitä on ollut lehtijuttujakin, miten tampiot ovat odotelleet parkkipaikalla Mehiläisen drive in testiin, eivätkä ole tajunneet lukea sitä ohjekylttiä, jossa kehotetaan ensin ilmoittautumaan soittamalla kännykällä kyltissä lukevaan numeroon. Ovat vaan odotelleet siellä autoissaan ja olleet vihaisia, kun kukaan ei tule ottamaan testiä. Ap kuulostaa juuri sellaiselta tapaukselta.
Ukko37 kirjoitti:
Ai.
Me käytiin pikkujätissä, ei tarvinnut jonottaa hetkeäkään. Jonkun vajaa 300e maksoi mutta so what vakuutus maksaa.
Meillä ei ole vakuutusta lapsille. Jäi koronatesti tekemättä, kun julkisen neuvontanumerosta ei päästy läpi tuntien jonottamisen jälkeen :( Ei ole varaa maksaa 300 € tuosta vain.
Aina sama julkisella, ei kannata mennä edes luukulle, kun olen aina kiireetön potilas. ”Jos sun ei ole ihan pakko päästä lääkäriin, koska ajat menee viikkojen päähän..”
Mehiläisessä on hinnat yläkanttiin. Ja jos vielä tarvit hoito-ohjeita tuon testin lisäksi niin siitä pitää luonnollisesti maksaa toinen summa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Ai.
Me käytiin pikkujätissä, ei tarvinnut jonottaa hetkeäkään. Jonkun vajaa 300e maksoi mutta so what vakuutus maksaa.Meillä ei ole vakuutusta lapsille. Jäi koronatesti tekemättä, kun julkisen neuvontanumerosta ei päästy läpi tuntien jonottamisen jälkeen :( Ei ole varaa maksaa 300 € tuosta vain.
Aina sama julkisella, ei kannata mennä edes luukulle, kun olen aina kiireetön potilas. ”Jos sun ei ole ihan pakko päästä lääkäriin, koska ajat menee viikkojen päähän..”
Onko teillä käytössä takaisinsoitto? Meillä tuli soitto pari vrk myöhemmin, mutta tuli kuitenkin ja saatiin lähete testiin.
Onko Suomessa vieläkään käytössä ne sylkitestit? Eiks ne ole nopeampia?
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Ai.
Me käytiin pikkujätissä, ei tarvinnut jonottaa hetkeäkään. Jonkun vajaa 300e maksoi mutta so what vakuutus maksaa.Meillä ei ole vakuutusta lapsille. Jäi koronatesti tekemättä, kun julkisen neuvontanumerosta ei päästy läpi tuntien jonottamisen jälkeen :( Ei ole varaa maksaa 300 € tuosta vain.
Ei julkiselta kannata mitään aikaa varata vaan suoraan päivystykseen. Niin minä teen ja ainakin tässä kaupungissa on päässyt yleensä max muutaman tunnin odotuksella sisään.
Ilmoittauduttin heti kun tultiin. Luetun ymmärtämisessää ei siis ole vikaa. Silti meni useampi tunti odotellessa. Kyseessä ei ollut päivystys, vaan meille oli annettu tietty kellonaika ja sanottu että ruuhkaa ei ole. Oli kuitenkin ja meni kolme tuntia odotellessa.
Kokonaan toinen asia sitten se, onko opastus ollut riittävä jos kymmenet ihmiset ovat odottaneet turhaan kun eivät ole nähneet pientä kylttiä. Mielestäni he eivät ole tampioita, vaan mehiläinen ei ole ollut tehtäviensä tasalla.
Ap
Minä kävin siellä ja hyvinhän se toimi.
Oletteko ap soittaneet siihen parkkipaikan kyltissä olevaan puhelinnumeroon ja ilmoittautuneet paikan päällä?
Jos ette ole noudattaneet ohjetta, niin eivät tiedä teidän olevan siellä...