Miltä keittiön kaappisi näyttävät? Pitäisikö putsata kaikki hyllyt ja laatikot?
Heittää vanhat ja turhat ruoat/tavarat pois?
Kuinka usein peset keittiön kaapit?
On kyllä tosi per.....ä tämä siivoaminen. En millään viitsisi.
Tsempatkaa kiitti!
Kommentit (17)
Pitää putsata. Meillä on taas käsillä joka vuotinen syysperinne, hiiriä talossa. Bongasin roskiskaapista papanoita, mikä tarkoittaa, että ainakin roskiskaapissa ja ehkä muissakin alakaapeissa saattaa olla vierailijoita. Sama se on myllyttää sitten koko keittiö samalla. Aloitan, kun saan lapset päiväunille.
Kissanperkele ei ole hoitanut hommiaan.
Pitäisi munkin, muttei jaksa eikä viitsi. Mulle ei riittäisi vanhojen poisheittäminen, vaan pitäisi pyyhkiä ihan kunnolla märällä rätillä. Hyllyillä mm. jauhoja, makaroneja, ryynejä, mausteita ja jotain "tarttuvaa", ainakin hunajaa ja siirappia näkyy olevan.
Ehkä ensi viikolla ...
Pitikin muistuttaa... viime siivouksessa löytyi jauhoja bäst före 1998. Hyllyt on ihan rasvaiset, kerrostalon liesituuletin on lähinnä vitsi. Kaikki käryt leviää pitkin. Ovet sentään pyyhin kerran viikossa.
Mä pesin ne kesän alussa. Uskomaton määrä tilaa tuli, kun olin sen tehnyt.
Miksi ihmiset on nykyään hirveän saamattomia ja laiskoja? ei yhden hyllyn siivoamiseen montaa minuuttia mene. Ja kun homman tekee aina heti kun näyttää että on tarvetta tehdä jotain, niin ei tarvi tehdä mitään kerran vuodessa jättiurakkaa.
Älllöttäviä sottapyttyjä täällä! Ruokatavaroita käsitellään tuolla tavalla, yök. Meillä käydään säännöllisesti läpi kaapit, heitetään vanhentuneet pois, samalla tyhjennetään hylly ja pestään se. Mikä siinä on oikeasti vastenmielistä? Todella laiskaa sakkia, oman kodin hoito on jotain noin vaikeaa. Aikaa on roikkua hömppäpalstoilla mutta koti ja lapset hoidetaan miten sattuu.
Mulla on yksi hylly kerrallaan -taktiikka. Eli suunnilleen parin viikon välein putsaan yhden hyllyn. Tällä taktiikalla pysyy koko ajan suht' siistinä. Sama homma jääkaapin kanssa, tyhjennän yhden hyllyn ja irrotan ja pesen sen, ja viikon-parin päästä teen saman seuraavalle hyllylle.
Kyllä se aika iso homma on, jos tekee kaiken kerralla.
Mun on pakko sulattaa pakastin ja pestä jääkaappi samalla. Lisäksi tulee kaikki astiakaapit ja laatikot, kuivamuonahyllyt + kuivauskaapit, roskiskaappi.
Mulla on vain pieni keittiösyvennys eikä tämän putsaamiseen riitä puoli päivääkään. Hella jää kyllä tänään sisältä pesemättä, ei satu olemaan sinne sopivaa pesuainetta.
Ap
Nro 8: kuka täällä on lapsien hoidosta jotain puhunut? Kyse avauksessa oli kai keittiön kaapeista ja laatikoista?
Pitäisi minunkin putsata koko keittiö. En oikein viitsisi hyllyä kerrallaan siivota, mieluummin kerralla kaikki.
Ei siten olisi joka päivä jotain siivottavaa.
Kaapeissa ja komeroissa on nykyään runsaanlaisesti tilaa, sillä paripuolia astioita ja tarpeettomia työvälineitä vein kierrätykseen. Osan astioista siirsin kakkosasunnolle, jossa niillä on käyttöä. Vielä on jonkin verran astioita myytäväksi kirpparilla, ei siksi, että ne eivät miellyttäisi, vaan siksi eetä kun muutan kakkosasunnolle vakituisesti, niin tilat eivät riitä, kun keittiö on nykyistä pienempi.
Kuiva-aineet käyn ajoittain läpi ja heitän vanhentuneet pois. Pakastimen sulatin vasta viime keväänä, sille ei nyt tarvitse tehdä mitään, mutta seuraava projekti on jääkaapin putsaus. Huomasin äsken, että tahmeaa mehua oli kaatunut hyllylle ja se oli tietysti valunut ja levinnyt. Ei kiva, sillä mehu on tunkeutunut hyllyjen reunalistojen väliin ja niiden peseminen on hankalaa.
Vanhaa ja tarpeetonta ruokaa?
Koko homma lähtee kaupasta, älä osta sellaista mitä et käytä.
Parin vuoden välein pyyhin rätillä kaappien hyllyt ja imuroin laatikot.
Ei ole keittiökaappeja ei koneita. Saan uudet enskuussa.
Vanhentunutta ruokaa ei kaapeissa ole, sen verran kierto toimii, mutta muuten pitäisi siivota. Siis jauhonpölyä ja muuta pikkulikaa on kaapeissa. Ei vaan ole aikaa siivota. Aina pahimmasta päästä siistin jonkun kaapin, mutta sitten tulee joku kiireisempi homma ja kaapit jää kesken.
Avohyllyt, joten ei kovin sotkuiseksi kehtaa päästää. Mutta kyllähän noista vähän pölyjä saisi pyyhkäistä taas.
Kaikki juuri siivottu! Tilasin myös uudet kodinkoneet ja leivoin pakastimen täyteen.
Pitäisi pitäisi ja pitäisi..... Mä välillä otan muovipussin käteen ja nousen tikkaille ja katson kaikki läpi ja heitän vanhat pois. Sit jo näyttää paljon paremmalta hyllyt!! Sen jälkeen keskityn käyttämään jäljelle jääneet ruokatarvikkeet pois.