Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa hyvän makuisia einesruokia töihin evääksi

Vierailija
19.09.2013 |

Teen paljon itse pakkaseen, mistä otan evääksi, mutta aina ei ehdi kun reissaan paljon, eli sellaista mitä saa helposti lähikaupasta työmatkalla esim. Siwasta tai ruokiksella Salesta työpaikan vieressä. Tarvitsen lämpimän ruuan, kun työpaikalla on niin järkyttävän kylmä, että salaatilla tulee vieläkin kylmempi. Olen muutamia kokeillut ja kaikki tähän asti ostamani on ollut mauttomia. Ainoa rajoite on, että lämmitysmahdollisuus on vain mikrossa. Kasviskeitot ovat olleet kyllä ok, mutta välillä jotain muuta kuin keittoa. Mulla on noita keittopurkkeja aina varalla jonkin verran työpaikalla. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 08:57"]

Mä tiedän ettet halunnut keittoja, mutta sanon silti että Kokkikartanon keitot on hyviä ja just sopivan täyttäviä myös lounaaksi.

[/quote]

Ap osti pinaattilettuja, kun tuli lopulta vähän kiire, jonkun ihme kaivutyön takia jouduin kulkemaan pyörällä eri reittiä tavallisesti. Mutta ostin äsken huomiseksi sen pekoniruukun omasta lähikaupasta. Kommentit saatte vasta ensi viikolla, lähden töistä suoraan matkoille viikonlopuksi. Kokkikartanon keittoja en ole kokeillut, voisi varmaan. Olen ostanut Knorrin keittoja, kun ne ovat halvempia tai pitänyt hätävarana lämmin kuppeja ta pikapuuroa, siltä varalta että unohdan eväät. 

Kasviksiakin tosiaan olen joskus syönyt, kun joku kaipasi niitä, noita kasvissekoituksia ihan lämmitän mikrossa ja laitan jotain sekaan, esim. valmiiksi paistettuja broilerin suikaleita. Vähän vetisiä niistä mikrossa tulee, mutta kyllä niitäkin joskus syö. 

Sen takia kyselin tosiaan, kun joskus pitää vaan lähikaupasta nopeasti hakea jotain. 

Vierailija
2/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartano

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan osta eineksiä, ovat ehkä ruokaa jolla lähtee nälkä, mutta eivät kylläkään ravintoa, joka ravitsee. Jos minun täytyy ostaa kaupasta jotain "pikaruokaa", ostan hedelmiä ja vihanneksia ja vaikkapa pähkinöitä ja syön ne. Ne ovat helppoja ja nopeita, sillä niitä ei tarvitse mitenkään valmistaa, siitä vaan rouskimaan :)

Vierailija
4/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 09:13"]

Sama homma täällä, syön aina omia eväitä. Paino on pudonnut vajaa 10 kg vuodessa (olen mies). Ennen aina söi buffasta mahan ihan täyteen, nyt on rajattu määrä ruokaa, joka sopii mulle.

[/quote]

Mulle on käynyt juuri päinvastoin. Tai no, painoa tullut toistaiseksi vasta 5 kiloa (ja oikeastaan saikin tulla).

Entisessä työpaikassa oli todella hyvä ruokala ja sain monipuolista ruokaa, jolla jaksoin pitkälle. Nykyisessä syön oman pöydän ääressä mitä milloinkin, mikä on johtanut naposteluun ja useampiin välipaloihin, kun se "vajaa lounas" ei riitä.

Aiemmin en koskaan syönyt välipaloja enkä juonut edes kahvia tai teetä kuten ilmeisesti useimmat muut taukoja pitävät työntekijät. En tainnut edes pitää taukoja muuten kuin lounaan. Söin aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Nyt ruokailuja on tuplasti enemmän ja olen kokoajan hakemassa keksiä kaapista. Onneksi olen vielä normaalipainoinen, mutta kyllä vähän kauhistuttaa, miten ruokarytmi on muuttunut totaalisesti parissa vuodessa.

(anteeksi, meni vähän ohi aiheen)

Vierailija
5/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 17:22"]

Minä en koskaan osta eineksiä, ovat ehkä ruokaa jolla lähtee nälkä, mutta eivät kylläkään ravintoa, joka ravitsee. Jos minun täytyy ostaa kaupasta jotain "pikaruokaa", ostan hedelmiä ja vihanneksia ja vaikkapa pähkinöitä ja syön ne. Ne ovat helppoja ja nopeita, sillä niitä ei tarvitse mitenkään valmistaa, siitä vaan rouskimaan :)

[/quote]

Katsopas Kokkikartanon laatikoiden tuoteseloste niin saatat yllättyä.

Vierailija
6/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänmakuinen ja eines eivät mahdu samaan lauseeseen. 

Vierailija
7/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa on finduksen valmisaterioita myös, ne on hyviä.

Vierailija
8/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, hedelmiä ja kasviksiakin on "lämpimiä" ja "kylmiä". Tämä siihen, kun ap tuumasi ettei salaatti käy kun tarvitsee lämpimän ruuan. Eli myös ns. lämpimät kasvikset käyvät kyllä kuvailemassasi tilanteessa, lämmittämään kehoa:

http://www.traditionalqi.com/2011/04/13/food%E2%80%99s-attribute-%E2%80%93-cold-or-hotwarm/

Vierailija
9/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua epäilyttää tonnikala missään muodossa. Purkeissa ei lue mistä kala on saalistettu, aika usein varmaan tyyneltä mereltä. En halua mitään mikä on voinut uiskennella Fukushiman lähellä.

Vierailija
10/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 17:27"]

Hyvänmakuinen ja eines eivät mahdu samaan lauseeseen. 

[/quote]

olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa. Kyllä niitä syö, jos haluaa hengissä pysyä, mutta mitään gourmetnautintoja einekset eivät ole.

Vierailija
11/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitchen Joyn Thai Cubet, etenkin se Red Curry! Se on paras kaikista.

Kokkikartanolta melkein mikä tahansa eines, kaikki maistamani ovat olleet nam!

Vierailija
12/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartanon keitot, Finduksen ateriat, thaicubet, HK mummon lihapullat ja muussi. Kun budjetti on 2-3 e/päivä.

Vierailija
13/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeitto ja saarioisten kytkinlevy

Vierailija
14/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten tonnikala- ja kanapasta, HK:n kalapaistos, Saarioisten keitot (pinaattikeitto, kanakeitto)...

Vierailija
15/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh...yritin kyllä, mutta yhtään hyvänmakuista einestä en keksinyt.

Itse ottaisin jotakin pakastealtaasta, esim. Finduksen pakasteaterioita.

http://www.findus.fi/tuotteet/kategoria?category_id=2

Vierailija
16/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartanon kanakookoskeitto on oikeasti hyvää. Muute olen "teen kaikki raaka-aineista" -ihminen, mutta toi keitto sopii hyvin lounaaksi kiireisinä päivinä töissä. Ja lapselle lounaaksi sairaspäivinä.

Vierailija
17/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 17:50"]

Kokkikartanon keitot, Finduksen ateriat, thaicubet, HK mummon lihapullat ja muussi. Kun budjetti on 2-3 e/päivä.

[/quote]

HK:n "mummon" lihapullat maistuvat ihan p***alle! Lihapullat kannattaa tehdä itse.

Vierailija
18/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hassu tapa ostaa jokin vlmissämpylä/patonki ja lämmittää sitä kevyesti mikrossa subi tyyliin :)

Vierailija
19/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikun heti pitää tulla pätemään että einesruoat ei oo gurmeeta ja muita itsestäänselvyyksiä. Tuskin kukaan on semmosta meinannutkaan...

Hk:n nakkikastike ja muusi on yllättävän hyvää! 

Vierailija
20/42 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikun heti pitää tulla pätemään että einesruoat ei oo gurmeeta ja muita itsestäänselvyyksiä. Tuskin kukaan on semmosta meinannutkaan...

Hk:n nakkikastike ja muusi on yllättävän hyvää! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan