Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa, kun imetys taisi nyt loppua

Vierailija
18.09.2013 |

Lapsi täyttää kohta 1v. Olin ajatellut imettäväni vielä jonkin aikaa, johonkin 1,5v-2v saakka. Mielestäni se on hyväksi ja imetyshetki on mukava läheisyydenhetki. Vauva kuitenkin teki hampaita ja ylähampaiden puhjetta imetys meni ihan pureskeluksi niin etten uskalla enää imettää.

Harmittaa :( Vaikka aika kauanhan minä kuitenkin imetin... Olin kuitenkin koko ajan ajatellut imettäväni vähintään vuoden, ja nyt kun se jäi paria viikkoa vaille niin olen vähän pettynyt, niin hölmöä kuin se onkin. Näinkö se nyt oikeasti loppui? Eikö tuo lapsi tule enää rinnalle?

Muilla vastaavia ajatuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Se pureskelu menee nopeesti ohi! Jos siis haluat vielä jatkaa imetystä, niin älä luovuta vielä. Sanot vaan tiukasti, että au, äitiä sattuu ja otat rinnan pois suusta. Meillä on tästä loukkaannuttu ja tullut itku, mutta silti kokeiltu vielä muutama kerta uudestaan. Kun äiti reagoi aina samalla lailla, meillä on ainakin tämä mennyt ihan muutamassa päivässä ohi ja imetystä on voinut jatkaa normaalisti. Lapsi osaa kyllä syödä niin, että hampaat eivät juuri tunnu rinnassa. Tsemppiä, jos haluat jatkaa, niin onnistuu kyllä!!

Vierailija
2/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain imettää vauvaani vain viikon, joten todellakin olin surullinen ja pettynyt. Mutta siinä oli synnytyksen jälkeen niin paljon ongelmia, joten iloitsin siitä, että olemme hengissä ja hyvinhän tuo on Nannillakin kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:34"]

Heippa,

Se pureskelu menee nopeesti ohi! Jos siis haluat vielä jatkaa imetystä, niin älä luovuta vielä. Sanot vaan tiukasti, että au, äitiä sattuu ja otat rinnan pois suusta. Meillä on tästä loukkaannuttu ja tullut itku, mutta silti kokeiltu vielä muutama kerta uudestaan. Kun äiti reagoi aina samalla lailla, meillä on ainakin tämä mennyt ihan muutamassa päivässä ohi ja imetystä on voinut jatkaa normaalisti. Lapsi osaa kyllä syödä niin, että hampaat eivät juuri tunnu rinnassa. Tsemppiä, jos haluat jatkaa, niin onnistuu kyllä!!

[/quote]

Pitää varmaan yrittää joo... Alhaalla on ollut jo useamman kuukauden hampaita eikä ongelmaa ole ollut, mutta nyt nuo ylähampaat purevat oikein ikävästi. Rintakumiakin yritin ujuttaa väliin kun sitä käytin alussa, mutta nyt ei enää kelvannut edes unenpöpperössä. Ehkä vielä koetan.

Vierailija
4/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen, jos onnistuisin vuoden imettämään. Vauva on nyt 3kk ja imetys takkuillut alusta asti. Nyt onnistuu enää kävellen ja hytkytellen ja sekin huudon jälkeen. Surettaa ja itkettää, kun rinta ei kelpaa. Pullosta sitten joisi vaikka kuinka paljon.

Vierailija
5/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:45"]

Olisin onnellinen, jos onnistuisin vuoden imettämään. Vauva on nyt 3kk ja imetys takkuillut alusta asti. Nyt onnistuu enää kävellen ja hytkytellen ja sekin huudon jälkeen. Surettaa ja itkettää, kun rinta ei kelpaa. Pullosta sitten joisi vaikka kuinka paljon.

[/quote]

No joo, pitäisi tietysti olla onnellinen, mutta silti harmittaa... Tosin varmaan harmittaisi loppuisi se imetys koska tahansa. Ootko koettanut rintakumia? Minä käytin sitä reilu kaksi kuukautta, kun vauva ei saanut muuten rinnasta kunnolla otetta. Onhan se vähän pullomaisempikin kuin pelkkä rinta.

Vierailija
6/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän haikeutesi, mutta ehkä on aika irrottaa omista unelmistasi imetyksen suhteen ja suunnata muihin yhdessäolojuttuihin.

Vierailija
7/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on lapselle ok että imetys loppuu, niin anna loppua vaan luonnollisesti. Eihän sitä nyt äidin ehdoilla kuulu mennä, vaan lapsen tarpeiden mukaan. Hampaat tulevat lapselle sen vuoksi että niillä kuuluu pureskella ruokaa, ei äitin tissiä. Sylissä voi pitää ja läheisyyttä kokea vaikka lukemalla kirjaa samalla tai  silittelemällä hiuksia.

Kun tähän saakka on mennyt hienosti, niin ei kannata enää tehdä asiasta hankalaa.

Vierailija
8/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:50"]

Jos se on lapselle ok että imetys loppuu, niin anna loppua vaan luonnollisesti. Eihän sitä nyt äidin ehdoilla kuulu mennä, vaan lapsen tarpeiden mukaan. Hampaat tulevat lapselle sen vuoksi että niillä kuuluu pureskella ruokaa, ei äitin tissiä. Sylissä voi pitää ja läheisyyttä kokea vaikka lukemalla kirjaa samalla tai  silittelemällä hiuksia.

Kun tähän saakka on mennyt hienosti, niin ei kannata enää tehdä asiasta hankalaa.

[/quote]

Noin olen yrittänyt ajatellakin, että jos loppuu kivuttomasti niin hyvä niin. Tosin viime päivinä lapsi on syönyt ihan koko ajan tuttia, mikä tietysti kielii jotain...

Vierailija
9/9 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:45"]

[/quote]

No joo, pitäisi tietysti olla onnellinen, mutta silti harmittaa... Tosin varmaan harmittaisi loppuisi se imetys koska tahansa. Ootko koettanut rintakumia? Minä käytin sitä reilu kaksi kuukautta, kun vauva ei saanut muuten rinnasta kunnolla otetta. Onhan se vähän pullomaisempikin kuin pelkkä rinta.

[/quote]

Rintakumi on käytössä ja lapsi on jo kolmas. Ettei edes ihan kokemuksen puutteesta ole kyse.

Eikö ollut tarkoitus syyllistää, saahan sitä surra, vaikka olisi hyvin onnistunutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan