Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, lähestyvätkö miehet teitä, kommentoivatko ulkonäköä, häiritsevät?

Vierailija
27.08.2020 |

Ihmettelen, kuinka paljon tutut naiset puhuvat siitä, kuinka heitä "katsotaan" ja lähestytään kaupassa, junassa tai kuinka ravintolassa taas joku ui liiveihin tai kadulla vastaan tuleva mies nikkasi silmää ja sanoi, että hyvältä näyttää tai välillä suorastaan kohtaavat häirintää esimerkiksi kadulla.
Minua ei varmaan ikinä ole kukaan mies "katsonut" pitkään tai lähestynyt millään tavalla jossain kaupassa tai harrastuksessa, eikä ravintolassakaan oikeastaan ikinä lähestytä. Mitään häirinnäksi luokiteltavaa en ikinä ole kokenut, jos nyt ei jotain kesätyöpaikan setämiehen rasvaisia kahvihuonevitsejä sellaisiksi lasketa, ja kertoi niitä siis kaikille, ei minulle erityisesti.
Onko minussa jotain vikaa? Mistä sen nyt sitten huomaa, jos joku vaikka junassa katsoo pitkään tai yrittää flirttailla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet tervehtii tai hymyilee. Pidän sitä mukavana ja piristää päivää. Ei ole kommentoitu ulkonäköä.

Vierailija
2/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin. En ole mikään kedon kaunein kukka joten siitä varmaan johtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
4/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kommentoidaan ulkonäköä, yleensä kohteliaasti mutta pidän sitä hämmentävänä. Miehet usein katsovat pitkään silmiin ja hymyilevätkin useimmiten. Vähän joka paikassa. Aika moni nainenkin tosin, olen ystävällinen ja hyväntuulinen ja ilmeisesti se näkyy.

Vierailija
5/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta tässä on maa- ja jopa paikkakuntakohtaisia eroja :-D 

Asun Suomessa pk-seudulla, eikä täällä kukaan minua lähesty tuolla tavalla, en siis ikinä ole edes ravintolassa huomannut mitään flirttailua tms. 

Etelä-Pohjanmaalla käyn sukuloimassa ja siellä lähestyy! Just sellaista pitkiä katseita, joku saattaa vilkuttaa ja tervehtiä ja nikata silmää jne. Pohjalaiset miehet ovat ilmeisesti jotenkin suorasukaisempia ja rohkeampia. 

Olen asunut useamman vuoden keskieurooppalaisessa miljoonakaupungissa. Siellä koin viikoittain epämiellyttävää huomiota, esim. raksamiehet huuteli usein ohikulkevien naisten perään ja ruuhkametrossa joku puristi takapuolesta. Suomessa en tuollaiseen ole törmännyt, enkä muissakaan pohjoismaissa.

Vierailija
6/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut kommentteja laidasta toiseen.

Joku on valittanut ilmeestä, joku on sanonut kauniiksi, joku huomauttanut isoista tisseistä. Ja nämä kommentit täysin tuntemattomilta. Mikä ihme vaivaa ihmisiä, jotka arvostelevat muiden ulkonäköä?

Vierailija
7/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ulkonääöstä kiinni tosi paljon. Mulla on pari ystävää, jotka ovat tummine kiharoineen, sädehtivine hymyineen ja urheilijan vartaloineen tosi kauniita (ja mukaviakin vielä kaiken lisäksi!). Heidän kanssaan on kauheaa olla esimerkiksi ravintolassa, sillä miehet lähestyvät oikeasti koko ajan. 

Itse olen ylipainoinen, enkä muutenkaan mikään kaunotar, vaikka nyt en mikään rumiluskaan, mutta ei mua kukaan lähesty koskaan.

Vierailija
8/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana 15-25 -vuotiaana tuli kyllä häirintää, lähentelyä ja huutelua, mutta nyt kolmekymppisenä ei onneksi enää.

Vierailija
9/9 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aina kun olen hyvällä tuulella ja kävelen normaalin reippaasti enkä masentuneen oloisena kuten yleensä. Heti jos ei ole katse maassa niin tulee joltain rasvaiselta puistonpenkkiä kuluttavalta setämiesporukalta kommenttia. Kaikkein ikävintä on se että yritin vaihtaa reittiäkin viimeksi, kun näin ne samat naapuruston aivokuoliot siinä kivoimman pihatien penkillä. Ei auttanut - toisen reitin varrella oli kanssa joka penkki täynnä "tiirailijoita". Niille on ihan ajanvietettä juoda kaljaa penkillä ja kommentoida viereiseen kauppaan meneviä ohikulkijoita jne.

Viimeisin kommenttipaskakasa oli "kyllä tommonen kelpais paremman puutteessa", "kato mikä perse, kyllä kelpais väkisin vähän ottaa". En reagoinut, olin jo kävellyt ohi joten kiihdytin vähän tahtia ja jatkoin eteenpäin. Tuloksena rääkyivät perään "hei törkeetä käytöstä, kato silmiin kun puhutellaan!" ja "TÄNNE SIELTÄ". Enhän minä edes tiennyt että puhuivat minulle, vaikuttivat kommentoivan toisilleen ääneen ohikulkijoita.

Ennenkuin sieltä tulee niitä takapajuisia "mitäs läksit ulos" "oliko yö" ja "mitäs oli päällä"-kommentteja:

Tavalliset farkut jotka ei kiristä eikä näytä muotoja. T-paita jonka päällä löysä, kokonaan napitettu ruutupaita. Lenkkarit. En ollut meikannut. Kello oli 12:30 aurinkoisena päivänä, tiheään asutetulla kaupunkialueella, lähikaupan vieressä. Menin pienelle kävelylenkille ja kaupan kautta kotiin, lähiseudun kivoja kävelyteitä pitkin ajattelin mennä kunnes kävi näin.

Ei ole oikein että mun pitää kuunnella r*iskausuhkauksia ja pelätä että joku alkaa rääkyä jos en halua jäädä niitä kuuntelemaan. Ihan sama vaikka mitä olisi päällä ja mikä kellonaika. Kuvottaa että joudun heittämään näin pitkän selvityksen perään koska yhteiskunta on vinossa.

Häirintä vähentynyt kun muutin muualle, täällä on kivempi yhteisö ja sosiaalinen häpeä on kova juttu. Jos huutelet paskaa, entisessä kotipaikassa kaikki katsoi muualle ja ajatteli et normaaliahan toi on. Täälläpäin jos joku huutelee, ympäröivät ihmiset kerääntyy heti kattomaan ja moittimaan, ja siltä kohteelta kysytään onko kaikki ok ja häiritseekö tää ääliö sua. Seuraavat pari viikkoa sitä huutelijaa kyräilee kaduilla kaikki, koska sana kulkee nopeesti. :D Ei huutele enää, ja pyytää yleensä anteeks kun seuraavan kerran näkee sen huutelun kohteen.